★ 399 gram ★

Alla inlägg under december 2011

Av Lisa - 1 december 2011 15:01

Svettigt Svettigt! Snälla låt mig slippa den här dagen!!!!  Har precis varit uppe hos Denise. Hon svajar och svajar i syresättningen, magen är stor som en ballong och hon var såååå orolig. Skruvade på sin lilla kropp, blåste bubblor med munnen och gjorde fula grimaser.. Till slut fick hon lite morfin för att lugna sig lite.. Usch! Det värker i hela mig att se henne så, för man kan ju bara ana att hon har ont någonstans, förmodligen i magen! Lilla lilla gumman!

Dom har ju ökat på hennes mat och hade planerat att öka ännu mer ikväll, men det verkar inte som om hennes lilla kropp klarar det just nu, så planerna blev avblåsta. 

Jag är helt svettig nu, efter att ha stått där vid kuvösen, helt maktlös.. Det enda jag kan göra för att hjälpa henne är att lägga mina händer över henne och hålla om henne. That´s it! Man känner sig så fruktansvärt maktlös, och värdelös på nåt vis..


Här är iaf adressen till oss!


Denise Decker

Barnavdelning 4 QA11

Norrlands Regions Sjukhus

901 85 Umeå


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards