★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

kaos!

Av Lisa - 13 maj 2012 10:20

Jag har kaos i mitt huvud! Det är så svårt att förklara, men det är såååå mycket som blir upp och nervänt i livet av att leva i kappsäck i sex månader. Att man mått dåligt och varit med om en hel del sorgligheter, det är en sak. Men  hela livet blir ju kaos av det här. Jag får till och med kaos i hjärnan när jag går in i garderoben och ska försöka ta på mig kläder. Vad har jag för kläder?? Vad har jag för stil? VEM ÄR JAG??? Jag vet inte var nånting finns här hemma, jag vet knappt vad jag äger längre. Det har liksom inte funnits tankar på kläder, smycken, prylar och annat på ett bra tag. Jag har BARA tänkt på Denise och hennes hälsa.. Nä, jag förstår om ni inte fattar vad jag menar, det låter lite konstigt men allt är ett enda virr varr och jag känner mig som om jag vore 10 år och inte vet något om livet...

Skönt att vi tog oss en liten spontanresa igår! Denise fick komma till Sollefteå för första gången och jag fick träffa min familj och några av mina vänner. Kändes riktigt bra, även fast jag hade ont i magen hela dagen och vi var lite stressade för att hinna träffa alla vi ville träffa.


Denise har fått legat i sin egen säng inatt. Jag måste försöka lägga henne där om jag ska få någon sömn själv. När hon ligger bredvid mig så vaknar jag så fort hon knorrar lite. Och hon knorrar HELA TIDEN! Prematur knorr, som det kallas! Men när hon ligger i sin säng så störs jag inte lika mkt av det märkte jag inatt. Skriker hon så vaknar jag ju direkt, men det är ju skönt om jag kan ignorera knorrandet som oftast inte betyder nånting alls.. Jaja. Är inte helt utvilad, men jag överlever nog dagen iaf! Nu ska vi snart bege oss ut en sväng. Ska fixa iordning lilla Nisen och sen blir det en sväng med vagnen ner på stan, i SOLEN!

 
 
Zarah - mamma, matte & gravid med nr 2

Zarah - mamma, matte & gravid med nr 2

13 maj 2012 15:16

Skönt att komma ut i solen och rensa huvudet lite! :)

http://zaraholine.blogspot.se

 
Ingen bild

Helene

13 maj 2012 16:07

Du är helt fantastisk Lisa, du har varit så duktig och det faktum att du inte haft tid att tänka på dej själv visar vilken omtänksam och självuppoffrande liten mamma du är, en mycket fin mamma!Vi har följt med i din blogg och våra vänner här frågar ofta om hur Denise mår. Som du vet så använder vi ju mycket tid till att engagera oss i andra för att hjälpa. Och vet du vad, ibland känner jag mej precis som du beskriver, (jag är ju visserligen nästan dubbelt så gamal än du, men det känner jag inte)När vi kommer och hälsar på i Sverige så vet jag ingenting om vad som är mode eller vad jag tycker om, vad jag igentligen skulle vilja köpa. Det enda jag vet är att jag är "ute"!! Men som du vet så finns det ju sånt som är av så mycket större värde! Att vara en sån supermamma som du kommer du aldrig att ångra, det är en invistering i Denise framtid och i din personlighets framtid. Du är så duktig,kämpa vidare! KHS i Lettland

Lisa

13 maj 2012 18:15

Va fint skrivet! Längtar tills vi kan ses!!! KRAM

 
Ingen bild

Anna

13 maj 2012 16:55

Jag som jobbar på neonatal nere i Norrköping brukar säga att de kuttrar som små marsvin :) Det är nått man "måste" vänja sig vid. Du gör rätt som försöker vänja henne vid att sova i sin egen säng.

Jag har följt din blogg och gillar hur du beskriver livet men en prematur bebis.

Kram Anna

Lisa

13 maj 2012 18:16

Ja man undrar så VARFÖR dom låter så? Jag trodde först att alla bebisar låter så, hihi. Det är bara att vänja sig!

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

13 maj 2012 17:56

När min dotter var riktigt liten så sov hon till en början i vår sängkammare, men efter någon vecka så satte vi in hennes säng i rummet bredvid det blev lugnast för oss alla. Funkade jättebra för hon sov hela natten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards