★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Lisa - 17 december 2011 18:37

Jag lyckades sitta 1.5 timme jag också! Och när jag väl satt mig i stolen så blev jag lugn som en filbunke och Denise mådde så bra hela tiden!

Runt nio ikväll är det dags igen! Hon behöver så mycket närhet hon kan få! Och den här gången så är det mosters tur att sitta och mysa!!'

Nu skulle dom hjälpa henne lite mer med magen så vi passade på att köpa oss lite mat och ska ta en promenad och tänka på annat en stund! Orkar inte se det där nåt mer idag.....


Kängurubilder kommer sen, jag lovar!   

Av Lisa - 17 december 2011 15:37

Kan inte ens beskriva hur smärtsamt det är att se Denise ha så ont! Hon vrider sig panikslaget och ibland ser det ut som om hon ska krypa iväg! Hon kan inte få morfin heller eftersom tarmarna måste fungera som dom ska, nu när hon fått kontrast och dom ska röntga ikväll. Så nu försöker vi med känguruvård!

Jag har haft en jobbig dag och känt mig ledsen och frustrerad hela dagen och var inte alls förberedd så jag sprang ner på rummet, fick panikångest och började gråta.. Jag VILL ju kunna hjälpa min dotter när hon behöver mig! Jag vill så gärna slippa den här jävla skit paniken jag får.. Känner mig egoistisk och får skitdåligt samvete, men Fredrik tog över. Så nu sitter han med henne istället.. Hon verkar må bra av det, så det blir nog så att jag får ta över när inte han orkar sitta längre.. Hoppas verkligen att ångesten släppt då.. Mina tabletter hjälper inte alltid tyvärr! Fan att det ska vara så här? Varför? Igårkväll gick det ju så bra! Vad är skillnaden? Varför kan jag inte slappna av nu för? Det måste ju va nåt allvarligt fel på mig! Men jag MÅSTE sätta mig med henne. Det är nu hon behöver det mer är någonsin förr!

Av Lisa - 17 december 2011 12:16

Kommer upp på avdelningen och ser att det är full rulle vid kuvösen.. Stark belysning, doktor och två sköterskor. Då tar man alltid ett djupt andetag innan man kliver in.

Denise hade fått lavemang och doktorn höll på att stimulera så att hon skulle få bajsa. Jag kan ju säga att det jag såg som låg i blöjan, det var så mycket så jag fattar inte hur det hade fått plats i henne. Och då hade dom redan plockat bort den jättestora stenhårda klumpen som var tjockare än hennes tarm! Förmodligen så finns det fler sånna klumpar, och dom måste ut!!! Är det så konstigt att magen är stor och att hon varit orolig så länge??

Det är så jobbigt att se henne ha ont, för hon vrider sig verkligen i smärta, och man ser att hon gråter och försöker skrika, sen går det över en stund, och sen börjar hon vrida sig igen. Precis så som man vet att det känns när man ha kramper i magen!

Men jag tror att hon lyckades komma till ro! När jag gick ner så låg hon iaf stilla. 

Snart är det väl dax för röntgen igen. Man vet ju fortfarande inte om det "bara" är det här som är problemet med hennes mage, eller om det är NEC.. Så vi vet fortfarande inte om det blir operation eller inte.. Men det kanske vi får veta under dagen.

Jag har också ont i magen idag! Vet inte om det är oro eller om jag helt enkelt sympatiserar med Denise.


Håll nu era tummar hårt för min lilla skrutt!   Det har ju hjälpt förut   

Av Lisa - 17 december 2011 01:34

Måste bara slänga in ett snabbt inlägg innan ja somnar! Klockan är halv två och jag har precis kommit ner till rummet efter ett par efterlängtade och välbehövliga timmar tillsammans med min dotter! Känguru sittning sent på kvällen är nåt jag kommer göra fler gånger! Har aldrig känt mig så lugn i kroppen. Ingen oro alls! Bara mys!!!! Nu ska jag sova gott :)





11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards