★ 399 gram ★

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Lisa - 30 december 2011 15:50

Mamma&Pappa älskar dig!

   


Ingen infektion i kroppen iaf! Skönt! Nu är det bara att kämpa vidare lilla gumman!!!

Av Lisa - 30 december 2011 13:16

Fick precis just ett samtal från Barn 4! Hjärtat slog en extra gång bara av att se "Dolt Nummer" på skärmen! Det var sköterskan som ville tala om att det blir inget bad idag heller.. Dom hade tagit prover på henne och det visar sig att koldioxidvärdet har stigit.. Det är det som talar om ifall hon behöver ligga i respirator eller inte.. Så nu får hon vila vila vila och jag hoppas och ber att det INTE har stigit ännu mer i eftermiddag! Nya prover klockan 17.00 Vi som tog ut respiratorn från salen idag till och med! 

Men jag vet ju att det inte behöver vara ett jättestort kliv bakåt om hon måste ha den igen, men jag får ändå en stor klump i magen bara av att tänka på det!!!!  

Dom tog infektionsprov på henne också, men dom har inte fått svar på det än..


Ska nog gå upp och sätta mig och hålla om henne en stund! Jag vet ju att hon oftast blir lugnare och mår bättre när vi är där, och nu behöver hon vara lugn mer än nånsin! Hon MÅSTE orka andas själv!!!!

Av Lisa - 30 december 2011 12:57

Fredag! Visst är det? Jag har fått nå fel och vet aldrig vad det är för dag! 


Denise mår hyfsat. Hon är väldigt svajig och dom provade att byta CPAP:näsan mot en mask istället. En som sitter över hela näsan istället för i näsborrarna. Det funkade en stund, men när vi lyfte ut henne och la henne hos Fredrik så blev det inge bra, så då fick hon tillbaka den gamla "näsan"..

Sköterskan har bestämt sig för att prata med läkaren och se om dom kanske ska ta lite prover och kolla så att det inte är nån infektion på gång eller nåt.. Men det kan lika gärna vara magen som spökar, eller att det kliar överallt.. Hon har ju fått lite svamp!

Om inget oväntat händer, eller att Denise hittar på nåt annat så blir det bad om en timme ungefär! Vi har bytt kuvös idag, så den är ren och fräsch, så då måste ju Denise också vara ren!


Nu har vi kuvösen öppen ofta! Den stod öppen när vi kom upp imorse, och det känns bra! Känns som ett framsteg.. Ett steg mot att få komma ut och ligga i en säng snart!!


Ha en bra dag!!!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards