★ 399 gram ★

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Lisa - 22 december 2011 22:30

Man kan ha lite jul även fast man bor på sjukhuset :)

Av Lisa - 22 december 2011 19:30

Mys Kväll på Barn 4! Denise har fått ligga på pappas bröst i ett par timmar, och det tyckte hon VÄLDIGT mycket om..  Jag passade på att städa kuvösen och renbädda, och sen var det dax för oss att prova på att "bada" henne.. Nja, bada är kanske fel ord, men det låter trevligare än "tvätta".

Jag och Fredrik tvättade hela henne med blöta kompresser, smörjde henne med salva och olja och bäddade om henne till en mysig liten karamell! Hon tyckte inte alls att det var särskilt jobbigt, hon verkade mest bara njuta. Nästa gång ska vi även prova på att byta mössan och cpap näsan.. Jag vågade inte riktigt idag, men jag ska samla lite mod och krafter och göra det vid nästa tillfälle! Jag måste ju lära mig! Det är ju mitt barn!

Nu avslutar vi kvällen med ett glas rött, lite choklad och nån bra film!

 


Av Lisa - 22 december 2011 16:06

De var det de.. Nu har vi haft finbesök av tidningen VK och Susanne (som representerade Pytteliten)

Det blev en del fotande. Jag lät fotografen fota in i kuvösen, om han inte använde blixt, så det kanske blev nån lien bild på Denise också! Jag fick även berätta lite om oss och vår resa  så nu blir det intressant att se vad det blir av det i tidningen, och NÄR.. Imorgon kanske? Usch, jag som hade min rosa adidaströja som är alldeles för tight och visa varenda liten fettvalk på magen! haha!

Vi fick tre julklappar, och jag är såååå nyfiken, men dom spar vi tills på Lördag! Man får inte fuska!

Precis innan dom kom så hade Denise ett litet andningsuppehåll! Första gången jag är med om det faktiskt. Hon liksom glömde bort att andas och syresättningen sjönk till 30 nånting.. Men sköterskorna stimulerade och tryckte lite lätt på sidan under revbenskanten och då var det som att hon kom på att "visst fasen, jag måste ju andas också". Vi vände henne och bytte blöja och sen var allt bra igen! Lagom tills besöket kom! Då blev allt plötsligt JÄTTEBRA! 96% i saturation och bara 21% syrgas! Jag har ju sagt hela tiden att hon gillar uppmärksamhet!


Ikväll ska jag vara med och tvätta henne för första gången! Kanske, kanske även prova på att byta cpap näsan, men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag tror att det är för läskigt än! Men jag fixar det säkert, men lite guidning och ett par extrahänder från andra sidan av kuvösen   


Nu är min älskade man hos mig så nu ska vi mysa lite innan vi går upp igen!


Av Lisa - 22 december 2011 08:38

God Mööörning! Fortfarande ont i skallen, men inga andra symtom.. Det måste ju nästan vara blodtrycket det beror på ändå.. Har iaf varit ute och gått i vanlig ordning, men det blev en kort sväng idag. Känner att kroppen inte riktigt vill gå fort och långt med den här huvudvärken!

Idag kommer Pytteliten hit och delar ut julklappar, och jag har lovat att ta emot dem och även ställa upp på bild och prata lite med tidningen..  En fin gest att fixa julklappar till alla Neo avdelningar runt om i landet tycker jag!

Hoppas på ännu en bra dag för Denise! Nu har det ju varit så lugnt och bra i 4 dagar, så man har ju nästan blivit lite bortskämd. Jag är lite rädd att jag ska glömma att det kanske inte alltid kommer att vara så här bra, så jag vågar inte vänja mig och luta mig tillbaka alldeles för mycket! Men jag håller tummarna för en lugn och fin julhelg iaf!!!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards