★ 399 gram ★

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Lisa - 28 december 2011 22:00

Har spenderat ett par timmar med omhållning! Omhållning med öppet tak och nerfälld lucka! Så nära men ändå så långt borta! Känns så skönt att jag kan göra så nu! Längtar såååå tills hon hamnar i en säng, så man inte ens behöver fundera på tak och luckor och allt vad det är!

Såg en massa statusar på FB om nyår. Jag hade helt och hållet glömt bort att nyårsafton existerade! Jag har bara tänkt att, nu är julen över.. Men, nyår har aldrig varit nån stor grej för mig.. Överskattat på nåt vis. Man känner sig tvingad att hitta en fest att gå på  och känner sig ensam om man inte blir bjuden till nån. Men, nu kommer vi vara här, och fira in det nya året tillsammans med vår dotter för första gången! Man kan säkert se raketerna från fönstret!

Fick förresten ett JÄTTESTORT paket idag! 

 

Den rymdes inte på hyllan så han fick bli fönstervakt istället! Tack Lili!!! Blir lika rörd varje gång vi får paket från människor som vi knappt känner! Så omtänksamt!


Nu ska jag SOVA!!! Upp tidigt och power-walka igen imorgon, och sen ska jag till farbror doktorn!


Natti Natti

Av Lisa - 28 december 2011 18:36

Oh, har suttit och fixat med Freddes nya telefon i flera timmar.. Den blev som en kopia av min! ALLT innehåll från min telefon, överfördes till hans via Itunes, haha! Tur att jag inte har en massa hemligheter! Mindre tur att jag är så oteknisk, men jag tror jag har fixat det ganska bra (förutom att jag köpte ett copterskydd till en SE active istället för Iphone) Ärtydligen lite tankspridd! (konstigt?)

Passade på att test-fota lite med nya objektivet när Denise satt och myste med Mormor för en stund sen! JAG ÄR NÖJD!

   

Bilderna är ju tagna i ett mörkt rum, och den sista bilden är tagen genom kuvösglaset, så jag är väldigt nöjd! Stor skillnad om man jämför med mitt gamla objektiv. Då blev det bara skarpa bilder i dagsljus!


Denise mår fortfarande bra och det värmer mitt mamma-hjärta! Vila-växa-må bra! Det är det enda jag vill att hon ska göra! Tänk om hon kunde få slippa alla slangar, sladdar, prover och undersökningar. Men det går ju inte! Det är ju allt det som håller henne vid liv! Om jag tänker så, så är det mindre jobbigt att se henne bli stucken, att se hennes huvud pressas ihop av CPAP-mössan, och näsan tryckas upp mot pannan.. Jag vet ju att ALLT som hon utsätts för är saker som hon måste gå igenom för att bli en frisk och stark tjej, även om det är jobbigt att se vissa saker.. Jag har vant mig ganska bra iaf, och klarar faktiskt av att vara närvarande under alla undersökningar och procedurer.. Men när dom ska göra ögonundersökning.... Då vill jag nog inte vara med! Nä, det låter som om det är bäst att jag inte ser...

Nu ska jag gå upp och se om det är dax för kvällsbadet snart!


Tack, än en gång för alla fina kommentarer som jag är så urdålig på att svara på!   

Dom ger mig lite extra kraft när jag är på "slå på mig själv-humör"!!

Av Lisa - 28 december 2011 11:58

Nu har jag suttit med taket öppet hos lillan! Sjungit, gosat och matat med lite bröstmjölk! En helt annan känsla än att sitta med händerna in genom luckorna! Känns kanonbra! Nu kan jag ju mysa och vara nära henne hur mycket jag vill!

Hon mår jättebra, inga tecken på infektion, inte sådär jättesvajig. Magen funkar och doktorn höjde från 3 ml/timmen till 3,5.. Så nu hoppas vi att lilla magen klarar av den mängden! Lilla och lilla, den är ju som en stor kanonkula!! Hon har fått lite svamp i hudveck och lite här och där, så vi ska smörja med en salva två gånger om dagen. Det är ju inte så konstigt egentligen. Tänk själv att ligga helt stilla i en varm, fuktig kuvös hela dagarna. Klart man får svamp! Huvva, va de ska klia!

Vi har även planerat att hon ska få bada snart! Inte just idag, men vi har fått klartecken från doktorn iaf, så nån dag framöver så ska hon få sitt första riktiga bad i en liten balja!


Nä nu är det dax att bege sig till Ersboda!

Av Lisa - 28 december 2011 09:37

God Morgon! 4.2 km Powerwalk och en dusch avklarad.. Ja, frukost och kaffe också för den delen.. Mamma ligger fortfarande kvar i sängen.. hrm..hrm..


Ska snart springa upp till lillan och kolla om dom har rondat än !Sen ska vi iväg och luncha med syster. Jag ska köpa objektivet, och jag ska även köpa en Ihone! En till! haha. Fredrik måste ju också ha en! Blir ju galen på hans telefon när det bara bryts hela tiden så fort man ska prata!


Ha en finfin dag! Det ska jag försöka ha!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards