★ 399 gram ★

Alla inlägg den 31 december 2011

Av Lisa - 31 december 2011 20:51

Sitter här och försöker komma på vad som hänt idag.. Inser plötsligt att jag knappt vet vad som hänt idag och vad som hände igår.. En av sköterskorna frågade mig: Hur tycker du att Denise verkar ha mått idag?.. Jag kunde knappt svara, utan var tvungen att sitta och fundera på vad som hänt idag egentligen.

Väldigt skum känsla. 

Denise har ju inte mått sådär superbra idag. Röntgen visade dock inget farligt, men en massa massa luft i magen. Så hon behöver verkligen prutta!

Just nu får hon en blodtransfusion. Jag tänkte faktiskt på att hon såg väldigt blek ut, när jag tittade på henne när hon satt hos Fredrik idag, det kanske var för att hon hade lågt blodvärde då.. Så lite blod gör henne nog gott!

Vi har käkat lite tacos och köpt en påse karra! Det får bli våran nyårsafton! Det bjuds även på ostbricka och frukt uppe i föräldraköket, men vi får väl se om man får plats med nåt sånt i magen! 

Tolvslaget kommer nog att tillbringas uppe på barn 4 i M- salen, utanför Denises kuvös.. Utan skumpa, men kanske med ett glas bubbelvatten  

Alldeles nyss kom en ny rumskompis.. Stackars föräldrarna! Och stackars bebis också för den delen. Det blir alltid lite livat och stimmigt när det är ett nytt barn på ingång, men jag tror att Denise har det hyfsat skyddat där hon ligger ändå.  

Gott Nytt År från oss tre!!!  

Av Lisa - 31 december 2011 11:56

Ja då får vi backa lite i alla framsteg som varit.. Inte nå jättekliv bakåt.. Inte vad vi vet än iaf. Men idag är magen jättebullig och ganska hård och Denise ville inte ens ligga på mage, som annars är hennes favvo! Så nu har dom halverat maten, så nu får hon bara 2ml/timmen och nu har vi precis röntgat henne! Bäst att kolla så att det inte är nåt farligt på gång... Så nu är man sådär orolig igen, men det känns bra att maten är bromsad lite och att hon inte har nån infektion i kroppen iaf.. Men allting hänger ju ihop. När magen blir stor så blir hon svajig och det blir svårare att andas, så nu hoppas vi att det blir bra FORT! Vill bara att hon ska få bajsa ordentligt. RIKTIGT ordentligt, så blir nog allt lite bättre!

Hoppas på att vi får en lugn dag och kväll trots allt!

 

Av Lisa - 31 december 2011 08:31

Ja det här har verkligen varit ett annolunda år.. I början av året var allt "som vanligt". Jag jobbade på skärvstagården, Fredrik jobbade borta hela veckorna och kom hem på helgerna. Jag tränade som ett freak på Golds Gym och levde och andades träning, träning, träning! I april bestämde vi oss för att flytta från Sollefteå där jag bott i hela mitt liv! Sagt och gjort. I juni gick flyttlasset mot övik! Där fick jag en riktig skit start med mycket sjukdom och värk. Åkte emellan lite mellan Sollefteå och övik eftersom jag jobbade natt i solle hela sommaren! Den 4 Juli förändrades allt. Då fick jag plusset på stickan och lilla Denise började sakta gro i min mage! Jag jobbade fram till augusti, sen var jag sjukskriven ett tag. Kändes tungt att söka nytt jobb i övik när jag mådde skit och var gravid, så i oktober så hoppade jag på USK utbildningen! Hann med första kursen och påbörjade den andra, och sen hände allt det här! 12 november kl 20.15 fick vi ringa efter en ambulans, och 14 november kl 11.31 kom Denise ut efter stor dramatik. Här är vi nu!! Hoppas på att 2012 har nånting bra i beredskap för vår lilla familj!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards