★ 399 gram ★

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Lisa - 13 december 2011 19:51

Det blev kväll även idag.. Det här har varit en låååååång dag. Känner mig så trög på nåt vis idag. Trög i skallen, less och trött. Mycket tankar som snurrar i den här lilla skallen kan jag tala om.. Vissa tankar måste jag bara slå bort, för jag har väldigt lätt för att slå på mig själv just nu.. Min hjärna vill liksom hitta en anledning, en bra orsak och en förklaring till farför allt det här händer. Att tänka på det är ju typ samma sak som att dunka huvet mot väggen, för jag kommer aldrig att få ett svar. Det finns inget svar! Men i mina svaga stunder så tänker jag på KARMA.. Det är nu man får betala för all skit man har gjort förut. Missförstå mig rätt. Jag vet att det inte är så! Men ibland kommer tankarna ändå. Men varför ska Denise få lida för att hennes mamma har levt ett skitliv förr i tiden? Isåfall så får jag hålla med dom som säger: KARMA IS A BITCH! Ingen förtjänar det här!

Nä, nog om det! Ingen ide´att fundera! Denise har haft en jättebra dag idag! Hon är lugn och stabil och sover just nu som en liten prinsessa!! Hon har ju en del förlorad sömn att ta igen, efter en jobbig helg! Det känns så skönt.. Men det är när allt är lugn med henne som alla mina tankar kommer. Undrar just hur det kommer bli när man kommer hem?? Jag lär väl bli ett psykfall!


Bjuppar på lite Luciabilder. Alla bilder är tagna idag! Har inte fått till en enda bra bild på hela dagen, men jag bjuder på några ändå!

(klicka på bilderna så blir dom stora)

           

Av Lisa - 13 december 2011 16:59

Usch vad jag känner mig oinspirerad idag! Är trött och slut i både kropp och hjärna! 

Denise har haft en bra dag hittills! Hon har syresatt sig bra, men haft ganska hög puls, så hon har fått lite lugnande/smärtlindring.. Har suttit där uppe ganska länge och det har knappt larmat nånting över huvud taget. Nu kom nyss en läkare dit och sänkte trycket på respiratorn, så nu får vi hoppas att det funkar!! Skulle så gärna vilja att hon fick komma ur respiratorn!!! Men, den dagen kommer nog!

Har haft min pappa m familj här på besök idag. Dom fick träffa lilla plutten.. Eller ja, träffa och träffa.. Titta iaf! Tur att det var en bra dag idag, annars hade kanske varit lite chock artat att komma hit för första gången om det larma och plinga och sprang folk fram och tillbaka hela tiden..


Nu är jag bara heeeeeelt slut! Sitter och grejjar och funderar på hur fasen man ska skriva när man ska ansöka om tillfällig föräldrapenning, blir helt slut bara av ordet FÖRSÄKRINGSKASSAN.. Bläää! Men, det måsta göras, så det är bara att bita i det sura äpplet!

Av Lisa - 13 december 2011 09:13

Startade den här dagen med en blöt promenad! Slängde på mig jackan och skorna direkt när jag vaknade och gick några kilometer för att rensa huvet lite!

Sen sprang jag upp till plutten en snabbis med lite nya snuttisar. Dom hade gjort så fint där! Lucia krona på kuvöstaket och glitter där inne! Dom hade knäppt några söta bilder på Denise där hon låg i sin kuvös med en liten glitterkrona! Så gulligt! Ska knäppa lite bilder sen!

Hann inte få så mycket info om hur natten varit och om vad som kommer hända idag, det återstår att se, men just nu var det lugnt och stillsamt iaf!


Dax att göra sig i ordning... 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards