★ 399 gram ★

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Lisa - 29 december 2011 22:50

Denise är chefen, så är det bara! Det blev inget bad ikväll. Denise hade visst andra planer. Som t.ex att bajsa så hon blev helt slut, sluta andas och bli helt livlös och skrämma slag på sin stackars mamma! Sånt blev det istället! Man blir lika rädd varje gång. Jag tänker: Nu dör hon!! Men sen repar hon sig och allt blir bra igen!

Det blev iaf en tvätt och CPAP-byte och smörjning och renbäddning och allt det där, så hon blev ganska ren även om hon inte orkade med ett bad ikväll!

Själv så har jag precis kört ett träningspass! Hittade en bra App från Nike med träningsprogram som man kan köra hemma, med coach och hela köret. Perfekt att köra när man inte går till gymmet! Kommer väl ha ont både här och där imorgon.. Man är ju inte i sin bästa form precis.. Men man måste ju börja nånstans! Extrakilona SKA bort!


Idag när jag var hos doktorn så fick jag ju min journal.. Nu har jag även läst den.. Hade inte förväntat mig att det skulle bli så jobbigt! Det var som att dras tillbaka i tiden och upplevelserna kändes plötsligt så nära igen! Känslan när jag förstod hur sjuk jag var, hur det kändes när neo-jouren kom ner och pratade med mig om vilka chanser det fanns att mitt barn skulle överleva. Paniken när jag kördes in på operation.. Usch.. Och nu har jag även fått se det ur ett medicinskt perspektiv.. Hur sjuk jag egentligen var, och varför dom gjorde allt dom gjorde med mig! Ingen vacker läsning!! Tårarna rann!


Nu blir det natti natti! Ska försöka att inte drömma om allt det hemska inatt!

Upp och power-walka 07.30 som vanligt!

 

Mamma in action!    

En slagen hjälte  

Av Lisa - 29 december 2011 16:06

Ikväll ska Denise få bada! Så mysigt! Ska försöka få till lite bilder.. Får väl se om jag får nån möjlighet eller om jag har händerna fulla hela tiden! Första badet.. Nyårsbadet    Det måste ju förevigas!

Och pappa måste ju vara med också!  

Mys Pys kväll med andra ord! Självklart är man ju orolig samtidigt. Tänk om hon inte alls tycker om det? Tänk om det blir för mycket för henne? Tänk om hon slutar andas? Finns MÅNGA MÅNGA "Tänk om" i mitt huvud. Det har det alltid gjort för den delen, men just nu är det extra många! Men jag ska försöka slappna av och se det som nånting mysigt och nånting som är bra för Denise. Jag tror att hon kommer tycka om det!!


Håll Tummarna för badtjejen och den nervösa mamman! (klockan sju)

 

Av Lisa - 29 december 2011 12:40

.. Just det: Bråkig! Det tyckte iaf nattpersonalen att Denise hade varit inatt! Svårt att få nån ordning på syrgasen och hon var allmänt orolig och låg och vred och vände och grät.. Lite bättre blev det efter att dom hjälpt henne att få ur sig EN MASSA bajs! Men inte riktigt bra ändå, så nu har dom öka trycket lite på CPAP:en och så har hon fått lite blod, så nu hoppas vi att det gör susen!

Nu får hon 4ml mat i timmen och jag har suttit och "matat" henne med mjölk i ett par timmar! Så mysigt att ha taket öppet och bara "gosa"!! Då mådde hon iaf bra hela tiden.. Liiiite orolig blir man ju varje gång det skett nån slags förändring och man går omkring och funderar på om det kommer att utvecklas till nånting hemskt och jättefarligt.. Men som sagt: Njut medans allt är lugnt!!

Jag har varit hos doktorn.. Det blev inte så mkt sagt där. Bara en liten genomgång om allt som hänt och jag fick en kopia på min journal. 16 sidor!!! Ska sätta mig och läsa igenom den sen. Minns ju inte så mkt från dom första dagarna, så det kan vara skönt att friska upp minnet lite!


Av Lisa - 29 december 2011 08:49

God Morgon! Känner mig segare än segast idag! Det blev en tung morgonprommis och det kändes som om benen knappt bar mig ibland. Men det blev runt 3km iaf, bättre än ingenting!

Nu sitter jag ute i köket och dricker kaffe och har pratat lite med några nya här på anhörigboendet. Oj oj oj vilka livsöden man får ta del av på det här stället säger jag bara.. Så mycket sjukdom, sorg och död. Ofta är det en väldigt tung och tryckt stämning här nere i köket och folk vill knappt titta på varandra. Jag är också sån, ibland. Mår jag dåligt så är jag rädd att nån ska börja prata med mig och fråga nånting jobbigt, så jag liksom tittar ner i marken och skyndar mig att göra det jag ska. Men vissa dagar kan jag prata med vem som helst.

Nu ska jag göra mig i ordning.. Ska till Doktorn om en timme. Vet inte egentligen varför, men kanske han vill prata om blodtrycket eller nåt..


C u later alligator


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards