★ 399 gram ★

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Lisa - 6 december 2011 22:05

Har haft en liten mys stund här på kvällskvisten!

           

Ett sånt här bök är det att få över henne till mig.. Tre sköterskor på plats!

 

Så här ville hon tydligen ligga efter kängurusittningen!


Nu kanske jag kan sova gott även inatt! Det har liksom en god effekt på både mor och dotter som här små mysstunderna. Längtar tills det blir lite enklare med allt. Tänk den dagen hon inte har respirator längre! Då kanske jag törs sitta lite oftigare!     

Av Lisa - 6 december 2011 14:03

Usch så jobbigt allt kan bli ibland! Har precis varit uppe och grejjat lite med lillan. Dom skulle väga henne så vi vände henne och bytte blöja och sånna där vanliga saker.

Helt plötsligt sjunker syresättningen, mer, lite mer, och lite mer. Sköterskan ökar på syrgasen ganska rejält, men syresättningen fortsätter att sjunka och sista gången jag vågade titta upp på skärmen så stod den på 30% och Denise är alldeles blå! Det enda jag kan göra (som vanligt) är att hålla om henne! Försöka på nåt vis att få henne lite lugnare, medans resten av teamet får sköta slangar och tuber och larmknappar.. Ja, det är tur att man har förmågan att spela lugn fastän man är i upplösningstillstånd och helt hysterisk inombords!

Det gick bra till slut iaf! Tack och lov! När vi var klar och hon låg på sida,med nappen i munnen och snuttis över ögonen så mådde hon ganska gott och syresättningen blev normal igen. 590 gram vägde hon idag, och vet ni vad? Hon har bajsat inatt! Så magen verkar funka igen!

Sånna här grejjer händer ju säkert flera gånger om dagen, men det har aldrig hänt att hon blivit sådär blå förut när jag har varit med. Klart att man blir skräckslagen, usch och fy!  Men nu börjar jag känna mig lite lugnare.. Inväntar mammzen som är på väg upp, så snart är jag inte ensam längre!

Det här ser jag när jag tittar ut genom fönstret från mitt rum.. Påminner lite om anstalt..   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards