★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Känguru bilder!

Av Lisa - 6 december 2011 22:05

Har haft en liten mys stund här på kvällskvisten!

           

Ett sånt här bök är det att få över henne till mig.. Tre sköterskor på plats!

 

Så här ville hon tydligen ligga efter kängurusittningen!


Nu kanske jag kan sova gott även inatt! Det har liksom en god effekt på både mor och dotter som här små mysstunderna. Längtar tills det blir lite enklare med allt. Tänk den dagen hon inte har respirator längre! Då kanske jag törs sitta lite oftigare!     

 
 
Ingen bild

Mil

6 december 2011 22:30

Måste bara lägga en koment till dig,Åhh beröma dig Lisa hur stark du är.Jag sitter här hemma i övik och följer din blogg varje dag.Jag fäller många tårar och håller mina tummar för erat lilla söta mirakel. Jag har en son på 2 månader nu. Som vill tittat ut i v23+4 Men som tur efter mke om och men kunde dom stoppa honom.Men då man följer din blogg så få man mke mod av din historia,att umeå barnvård är hemskt bra. nu sänder vi mke styrka och hopp om er tös. Skulle vilja ha eran addres till er,så man kan skicka en liten gåva till eran undrbara söta tös. Många styrke kramar till er <3

Lisa

6 december 2011 23:26

åå va gullig du är! Och vilken tur att din son höll sig kvar ett tag till!

Adressen hit är:
Denise Decker
Barnavdelning 4 QA11
Norrlands Regions Sjukhus
901 85 Umeå

 
Ingen bild

Josefine

6 december 2011 22:34

Vilka bilder! =)
Kommer ihåg dom där stunderna jag också, helt underbart att sitta där=)

 
Ingen bild

My Nyberg

6 december 2011 22:40

Vilka fina bilder! Och vilken liten skatt! Och dessa små små fötter, man vill bara snusa! <3 hoppas att du får sova bra inatt!

 
Ingen bild

http://bekkas.bloggplatsen.se/

6 december 2011 23:17

Denise är en jätte söt liten flicka.. Ser ut att trivas väldigt bra i sin mammas famn.. Skönt att de har gått bra för er idag.. <333 många styrkekramar till er!

 
Malin

Malin

7 december 2011 00:05

Åh vilka underbara bilder och så otroligt fin hon är er lilla prinsessa! Skönt och roligt att se att det går bra för er! Håller alla tummar jag har för att det snart ska gå lättare att mysa med henne :)

http://malintroya.blogg.se

Lisa

7 december 2011 10:17

Ja jag längtar! TÄnk den dagen man kan lyfta upp henne på bröstet helt själv!

 
JOhanna W.

JOhanna W.

7 december 2011 00:19

Underbart att se den lilla få ligga hos sin fina mor. Ta väl hand om dej Lisa, tänker på dej, och Er varje dag och beundrar den styrka du verkar ha. Jättebra, men glöm inte bort att det inte är en svaghet att tillåta sig gråta och be om hjälp. Bra att du gör måbra saker för dej själv, det är du verkligen värd!

Massor med kramar till Dej från Mej!

http://minlupus.bloggplatsen.se

Lisa

7 december 2011 10:17

Tack! Ja jag har gråtit och gråtit och gråtit så jag är förvånad över hur mycket tårar en människa har i sig! Nu gråter jag bara ibland!

 
Ingen bild

Farfar o GunBritt

7 december 2011 06:41

Meeen va mysigt.....å va fin hon är, tror att hon har farfars fötter....;)Kramar!

Lisa

7 december 2011 10:15

Hihi, har han också sådär skrövvliga fina fötter :)

 
Ingen bild

Stina

7 december 2011 08:22

Jag tänkte bara dela med mig av något, som kan skänka lite hopp. Även andra bebisar är inte speciellt stora när de kommer till världen, men söta och livskraftiga!
Se bara på denna lilla vaktelkyckling som min kompis har fått hemma nu, en av tre likadana små gryn: http://inka.bloggplatsen.se/2011/12/06/6809685-humla/

Kramar Stina

Lisa

7 december 2011 10:18

ojojoj vilken liten pluttis! Ja, det är verkligen inte storleken som räknas i alla lägen!

 
Ingen bild

Moster S

7 december 2011 09:57

Åh... jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser ditt lugn på dom bilder där lillan ligger på ditt bröst. Det är en känsla som inte går att beskriva. Pussar & Kramar! <3

Lisa

7 december 2011 10:15

Ja, det är verkligen en ny känsla!

 
Malin

Malin

7 december 2011 11:01

Åh Lisa vilken bök får att få henne på ditt bröst, vilken personal!
Och vilken underbar mamma du är som är så stark.
kramar! <3

http://malinsliv.bloggplatsen.se

Lisa

7 december 2011 11:27

Ja, man blir lite lätt panikslagen av alla slangar och dropp, men det går på nåt vis!

 
Emmelie

Emmelie

7 december 2011 14:43

Vilka härliga bilder! Hon såg verkligen ut att trivas hos sin mamma<3 Känner igen mig i allt krångel kring varje sittande. Man skulle engagera hela personalstyrkan för att kunna lyfta sitt barn från kuvösen till oss. På slutet var jag så less på allt krånglande och kände mig så pass säker att jag tog saken i egna händer och minns att jag tänkte "jag måste för f*n kunna lyfta mitt eget barn", haha! Kämpa på och ta vara på varandra! Varje dag är ett STORT steg framåt (men även bakåt). Men för varje dag som går blir både ni och er lilla flicka starkare även om det känns tufft ibland. För det ni går igenom nu är en berg- och dalbana utan dess like.

http://emmeliem.blogg.se

Lisa

7 december 2011 16:09

Ja det är verkligen ett bök, men så fort hon kommit ur respiratorn och inte har så många dropp jämt så känns det nog bättre! I vilken vecka föddes din?

 
Tanna

Tanna

7 december 2011 15:15

Hej ! Blir helt tårögd när jag läser din blogg. Min 6 månaders bebis är också en prematur, dock kom han mycket senare än eran sessa. Men minnena kommer tillbaka. Vilket bök och få hålla i ens bebis, krävs så många som hjälper. Men jag kommer aldrig glömma första gången jag fick hålla i våran son. Vilken känsla ! Önskar er all lycka i världen ! mvh Tanna

http://tannaodevil.blogg.se

Lisa

7 december 2011 16:06

Nej den känslan glömmer man aldrig!! Så mysigt

 
Ingen bild

Anna

8 december 2011 07:31

hittade din blogg igår & kan inte sluta läsa. Har själv legat på neonatal med min son, född tio veckor för tidigt. det finns inget bättre än när man får hålla de små liven första gången! Massor av styrkekramar till er!

Lisa

8 december 2011 09:49

Välkommen hit! Ja, då vet du vad vi går igenom och vilken värld man lever i just nu.. Som en liten bubbla!
Kram

 
Emmelie

Emmelie

8 december 2011 20:35

Min son föddes i vecka 29. Så jämfört med er lilla Denise så var han STOR! Han vägde 900 gram. Som minst 812 gram. Så jag kan bara föreställa mig hur liten er lilla kämpe var och är!

http://emmeliem.blogg.se

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

9 december 2011 22:35

Vilka bilder... Man vet knappt vad man ska skriva eller säga...

http://lillgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards