★ 399 gram ★

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Lisa - 5 december 2011 21:12

Har precis suttit känguru och myst i en och en halv timme! Behöver jag säga mer? Alla ni som levt i Neo-bubblan vet nog vad jag menar. Känslorna man får, lugnet som sprider sig i kroppen, och man bara önskar att man kunde få plocka upp henne ur kuvösen sådär varje dag, hela tiden, utan en massa stök och bök!

Det var en del små problem med läget på tuben, och saturationen svajade ganska kraftigt ibland, och det pep och tjöt överallt. Men varken jag eller Denise brydde oss om det. Annars brukar hon alltid skruva på sig och rycka och sprätta när syresättningen går ner, men inte nu. Hon låg helt stilla hela tiden, och jag slumrade så gott, trots allt pipande!

Så, just nu mår jag bara sådär gott och mojsigt, ska försöka stanna kvar i den känslan! Har syster här hos mig nu och vi dricker lite te och jag ska strax färga håret!

Det blev en bra dag idag!

 

Av Lisa - 5 december 2011 13:31

Man glömmer verkligen bort att ta hand om sig själv, när man är på ett sånt här ställe, i en sån här situation. Men idag känns det som att jag lyckats med det! Tog mig en välbehövlig långpromenad, med bra musik i lurarna. Smet även in på Ica och köpte mig en hårfärg, sen köpte jag en doftljus som blir en massageolja när det blir varmt.. Luktar supergott! Man måste göra lite småsaker för sig själv för att bli lite piggare och gladare!

Var uppe hos lill pluttan nyss, men jag gick därifrån ganska snabbt. Dom skulle tejpa och grejja med en kateter som hon har på huvudet, och dom var jättemånga som skulle hjälpas åt.. Vet inte riktigt varför dom var så många, men jag antar att några var studenter som skulle observera och lära sig.. Man känner sig lite ivägen ibland, så jag gick "hem" istället..

Idag är hon (som sagt) 3 veckor gammal! Tre veckor och 2 timmar.. När jag låg där och såg när dom sprang iväg med min lilla bebis så kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tro att hon skulle bli tre veckor.. Jag trodde att hon skulle leva i några minuter, kanske en timme. Men här är vi nu, tre veckor senare, och hon har en starkare kämparglöd än någonsin! 

 

Av Lisa - 5 december 2011 10:42

Inga beslut blir tagna idag! Känns som att jag kan andas ut! Dom kommer att avvakta några dagar och se hur det går med hennes mage innan det tas några beslut på om det blir medicinering eller operation! Skööööönt! Det hade kännts väldigt jobbigt om dom hade beslutat nånting drastiskt just idag, när det bara är jag här! Nu kan jag slappna av idag iaf, för hon kändes lugn och stabil och jag har sjungit lite för henne!  

                                                                                                     Nu ska jag gå och kolla hur det står till med min hälsa: Blodtryck och blodprov!  

      

Av Lisa - 5 december 2011 08:26

God Morgon! Kunde inte somna igår, precis som väntat. Jag låg och vred och vände, både på mig själv och på alla tankar i huvet. Jag är ju en sån som ofta ligger och grubblar och löser små problem på kvällarna i vanliga fall.. Men det här är liksom nånting som inte riktigt går att lösa, så jag kan grubbla och grubbla tills hjärnan går sönder.. Det blir inte bättre, det gör ingen skillnad  

Jag måste nog försöka få träffa en läkare och få sömntabletter utskrivna om jag ska klara av den här tiden. Jag kommer ju att bli helt utbränd om jag bara ska få sova varannan eller var tredje natt!


Blir lite glad när jag kikar ut genom fönstret för jag ser SNÖ! Första snön här i Umeå. Den är efterlängtad. Nu kanske det känns lite ljusare, om den stannar kvar! Ljuset gör mig lite gladare och lite piggare..


Är jättenervös för att gå upp till Denise idag! Tänk om dom tagit ett beslut! Tänk om det blir jättejobbigt! Och jag är helt ensam här idag..  Nä, det ska gå bra! Jag måste ju tänka på att allt som beslutas, allt som görs, det är för Denises bästa!! Hur jobbigt det än är, så är det förmodligen livsnödvändiga åtgärder!


Nu ska jag ta mig en lång varm dusch, lite kaffe och lite mer kaffe!


Nu har jag lagt till en ny funktion här på bloggen! Bläddra ner lite så finns en Frågeruta i vänsterspalten. Där kan du skriva in en fråga till mig om det är något du undrar. Svaret kommer sedan att finnas under din fråga!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards