★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Ta hand om sig själv

Av Lisa - 5 december 2011 13:31

Man glömmer verkligen bort att ta hand om sig själv, när man är på ett sånt här ställe, i en sån här situation. Men idag känns det som att jag lyckats med det! Tog mig en välbehövlig långpromenad, med bra musik i lurarna. Smet även in på Ica och köpte mig en hårfärg, sen köpte jag en doftljus som blir en massageolja när det blir varmt.. Luktar supergott! Man måste göra lite småsaker för sig själv för att bli lite piggare och gladare!

Var uppe hos lill pluttan nyss, men jag gick därifrån ganska snabbt. Dom skulle tejpa och grejja med en kateter som hon har på huvudet, och dom var jättemånga som skulle hjälpas åt.. Vet inte riktigt varför dom var så många, men jag antar att några var studenter som skulle observera och lära sig.. Man känner sig lite ivägen ibland, så jag gick "hem" istället..

Idag är hon (som sagt) 3 veckor gammal! Tre veckor och 2 timmar.. När jag låg där och såg när dom sprang iväg med min lilla bebis så kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tro att hon skulle bli tre veckor.. Jag trodde att hon skulle leva i några minuter, kanske en timme. Men här är vi nu, tre veckor senare, och hon har en starkare kämparglöd än någonsin! 

 

 
 
Lizette

Lizette

5 december 2011 14:16

Det är bra att hon har så mycket kämparglöd. =)

http://lizettesliv.blogg.se

Lisa

5 december 2011 15:25

ja verkligen

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

5 december 2011 16:10

Viktigt att inte glömma bort sig själv i det hela. Att du unnar dig lite små saker till dig själv ger dig energi och ork att kämpa vidare! :)

underbart vacker bild du lagt upp..

http://lillgarden.blogg.se

Lisa

5 december 2011 16:33

Tack!

 
Ingen bild

Kickan i Sollefteå

5 december 2011 17:27

Håller m dom ovan :) Söt & stark liten flicka är hon :)
Massa styrkekramar till er alla

 
Ingen bild

jenny två barnsmor

5 december 2011 19:56

jag kommer säga samma sak som jag sa till min syster som fick 11 veckor för tidigt.

allt kommer gå bra, det finns så mkt olika hjälp medel som gör att barn klarar sig när de föds för tidigt. men det är viktigt att kunna tänka på sig själv, har man inte ork eller kraft själv så kommer man inte långt här i världen o.a.s om man har barn eller, och jag kan säga det det är mirakel att barn kan klara sig när de föds så tidigt.

du ska se att snart har du henne i en vagn och är ute och promenerar och utvecklas och följer med allt som hon borde.

du har mig i dina tankar..

 
Ingen bild

Kristin Johansson

5 december 2011 20:02

Jag känner igen mig från vår tid på neo i somras med våra tvillingtjejer. Jag fick genast dåligt samvete över tiden då jag var ifrån dem, när jag inte satt hos dem. Men det är som du säger jätteviktigt att då och då tänka på sig själv, för att orka kämpa vidare. Dock tycker jag inte att du ska känna dig ivägen å du är hos henne, oavsett om det är en massa studenter etc. runt om henne. De ska respektera Dig/Er. Hon är ER dotter, Er guldklimp!
Myspys på dig Lisa! <3
Kramen

 
Malin

Malin

5 december 2011 20:58

Din berättelse berör verkligen. Det är med både tårar och beundran som jag följer dig. Jag fick själv en dotter den 14/11. Kämpa på! Många styrkekramar!

http://finest.se/mmmalin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards