★ 399 gram ★

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Lisa - 2 december 2011 22:39

Har haft en mysig kväll hos syster med familj. Skönt att vara i ett vanligt hem i några timmar och tänka på nåt helt annat än den bistra verkligheten!


Har nu rundat av kvällen med ett litet besök hos lillan, där jag lämnade En vakande ängel på hyllan bredvid kuvösen! Den tackar vi fina Carina för  

Denise såg ut att må ganska gott i sin lilla bädd så vi beslutade oss för att gå ner till rummet ganska snabbt. Känns skönt att lämna henne när hon är lugn, trött och stabil i saturationen! Då känner jag lugnet i min kropp, och förhoppningsvis kanske man kan sova gott inatt! Jag är ju så fruktansvärt trött...


Nu blir det ett glas rött för min del, och börja kika på en ny serie som jag hittat. Terra Nova.. Får väl se om det är nåt att hänga i julgranen, eller kanske något att somna gott till   


Sov Gott Mina Vänner!

Av Lisa - 2 december 2011 16:41

Känns lite lugnare nu faktiskt. Efter ett par promenader och en liten powernap känns livet liiiite lättare! Har nyss varit upp och stoppat om lillagumman igen, och hon mådde så gott. Saturationen var bra hela tiden vi satt där, och det blev inte ens sämre när vi vände henne på sida. Annars brukar det vara som bäst när hon ligger på mage, och lite sämre när hon ligger på sida..

Vi upptäckte en konstig grej sist vi var upp.. Varje gång jag hostade, så gick saturationen upp på henne. Trodde först att det bara var en tillfällighet, men nu när vi var uppe så blev det samma sak. Lite lustigt. Hon verkar gilla när jag hostar.. Kanske ett välbekant ljud för henne!  

Magen såg lite bättre ut nu också. Den är fortfarande stor, men inte sådär blå som den var imorse.. Och nu pratade jag lite med sköterskan och hon sa att om magen är hård, då bör man vara mer orolig. Men hennes mage är iaf mjuk och fin, så jag behöver inte vara allt för orolig!! Pjuh!


Nu ska vi snart iväg till min syster! Käka middag, kolla på Idol och bara vara i ett vanligt hem, med vanligt folk och vanligt fredagsmys Bort från sjukhusets torra luft och färglösa väggar! Skönt!


En nyfödd liten Denise.. Första bilden jag nånsin såg på henne, innan jag kunnat se henne på riktigt!

   

Av Lisa - 2 december 2011 12:55

Det känns tungt.. Har precis varit uppe och vänt och bytt på Denise.. Knockad av morfin och med ännu större mage än igår.. Den är stor och lite blåaktig. Men hon har iaf ingen infektion i kroppen och dom har sänkt ner på maten och nu fick vi lov att hjälpa henne lite med bajsningen. Hon har förmodligen både luft och bajs i den där svullna lilla magen, som bara vill ut! Jag blir helt slut varje gång jag varit upp dit.. Jag vet ju liksom inte riktigt hur orolig jag ska vara.. Och jag vågar inte fråga heller, för jag är rädd för vad jag får för svar. Det går heller inte att läsa av sköterskorna och läkarna, för dom är lika lugna och metodiska i alla situationer, krislägen eller inte. Man ser ingen skillnad.. Vet inte om jag ska tycka att det är bra eller dåligt, fast mest är det nog bra. Tänk vilken panik det skulle kunna bli annars..

Nu måste jag ta en tripp till apoteket (igen) Hade precis varit där och handlat lite "bra å ha grejjer", och på vägen tillbaka så gick jag in på Waran mottagningen och fick mitt waran-schema för helgen.. Då visade det sig att doktorn vill att jag ska ta Fragmin sprutor i helgen, så nu måste jag hämta sprutor... suck...

Av Lisa - 2 december 2011 08:44

God Morgon?? Kunde INTE somna igår, även fast jag var helt slut och knäckt av all oro under dagen.. Nej jag låg och vred och vände tills klockan var fyra.. Och klockan sju ringde väckarklockan. Sweet! 

Men nu har jag hunnit med både blodprov, kaffe, frukost och dusch.. Det blir en lång dag idag!

Hoppas att Denise mage krympt ihop lite! Jag är så rädd att hon ska få fel på tarmen.. Den är ju så skör och omogen i den här åldern. Hon är ju faktiskt bara lite mer än 25 veckor.. Tarmen kan spricka hur lätt som helst! Usch, hemska tanke!!! Positiva tankar! Positiva tankar!

Ha en trevlig Fredag! Det ska vi försöka ha, trots allt..

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards