★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

vågar inte...

Av Lisa - 2 december 2011 12:55

Det känns tungt.. Har precis varit uppe och vänt och bytt på Denise.. Knockad av morfin och med ännu större mage än igår.. Den är stor och lite blåaktig. Men hon har iaf ingen infektion i kroppen och dom har sänkt ner på maten och nu fick vi lov att hjälpa henne lite med bajsningen. Hon har förmodligen både luft och bajs i den där svullna lilla magen, som bara vill ut! Jag blir helt slut varje gång jag varit upp dit.. Jag vet ju liksom inte riktigt hur orolig jag ska vara.. Och jag vågar inte fråga heller, för jag är rädd för vad jag får för svar. Det går heller inte att läsa av sköterskorna och läkarna, för dom är lika lugna och metodiska i alla situationer, krislägen eller inte. Man ser ingen skillnad.. Vet inte om jag ska tycka att det är bra eller dåligt, fast mest är det nog bra. Tänk vilken panik det skulle kunna bli annars..

Nu måste jag ta en tripp till apoteket (igen) Hade precis varit där och handlat lite "bra å ha grejjer", och på vägen tillbaka så gick jag in på Waran mottagningen och fick mitt waran-schema för helgen.. Då visade det sig att doktorn vill att jag ska ta Fragmin sprutor i helgen, så nu måste jag hämta sprutor... suck...

 
 
Lizette

Lizette

4 december 2011 23:38

Hej,
Jag hittade din blogg idag och kommer att följa er/Denise kamp.
Svara inte om du tycker detta är en dum fråga, men varför äter du Waran? Jag har själv ätit det så därför frågar jag. Läste i ett inlägg om att du inte vet om du kommer våga bli gravid igen och om du fått en blodpropp som gjort att Denise behövdes födas tidigare så är det lugnt att bli gravid igen men man får ta blodförtunnande sprutor under hela graviditeten. Men som sagt så vet jag inte vad som har hänt dig och jag skriver detta för att jag själv varit med om denhär delen med Waran och sprutor.

http://lizettesliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards