★ 399 gram ★

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Lisa - 20 december 2011 21:18

Kväll igen då.. Har precis varit och hälsat på syster, och ska strax gå upp och sitta med Denise en stund. 

Hade ju läkarsamtal tidigare idag och fick en ganska grundlig genomgång om allt som hänt från allra första början. Fick även väldigt bra förklaringar på olika problem som Denise har, har haft, och som hon kan drabbas av. 

Man är ju medveten om att allt inte kommer att gå spikrakt framåt bara för att hon har haft några bra dagar nu, men det känns ändå så skönt att både hon och jag kan slappna av liiiite iaf!

Men Doktorn sa, att det kan hända att hon blir lite sämre i det här med andningen och allt när hon avslutat sin kortisondos.. Och den kommer avslutas på Juldagen. Jag är nästan lite inställd på att hon kommer att ligga i resp igen, men det kan man ju aldrig veta. Men jag vill liksom vara lite beredd på det. Hon antecknade iaf att jag vill bli uppringd om det blir så att hon blir intuberad igen, även om det är mitt i natten. För jag känner att jag vill veta det på en gång ifall det skulle bli så.

Vi pratade även lite om framtiden. OM allt går bra och Denise fortsätter vara stark och göra framsteg och inte behöver respiratorn så kommer vi att bli förflyttade till Sundsvall. Känns väl sådär.. Nervöst och osäkert att komma till ett helt nytt ställe med ny personal och nya rutiner. Hon sa att det kan bli aktuellt redan i vecka 1.. Om allt är stabilt då såklart. 

Men Sundsvall känns ändå lite mera "hemma" än Umeå på nåt vis. Även om det är längre ifrån Övik så har jag ändå spenderat ganska mycket tid där och man känner till stan lite mer än Umeå..  Ja vi får se hur det blir.. Nervöst hur som helst, men dom kan säkert sin sak där också!


Nu ska jag gå upp och sitta lite känguru!

Av Lisa - 20 december 2011 11:16

Denise har en mysstund med Mormor! Hon mår sååååå bra och det värmer mitt hjärta! Under tiden sitter jag här och trixar lite med bloggen!


Till er nya läsare! Om ni vill läsa hela den här historien från början så finns alla inlägg under kategorin "Denise".. 

Jag svarar på frågor i "Ställ En Fråga-rutan" i vänsterspalten, och svaret hamnar under din fråga!

Jag läser ALLA kommentarer och kikar oftast in i era bloggar om ni lämnar en bloggadress.. Jag måste erkänna att jag är lite dålig på att svara på kommentarerna, men dom uppskattas och läses med glädje!

     

KRAM  

Av Lisa - 20 december 2011 09:22

Nu blev jag sådär glad igen när jag loggade in! Hade fått 10 nya, fina kommentarer från olika delar av landet, och även andra länder! Uppmuntrande ord, och helt underbart att läsa igenom till morgonkaffet!  

Jag försöker hitta lite rutin i vardagen! Så jag ställer väckarklockan på morgonen för att ta mig ut på en prommis. Det blir inga jättelånga promenader, men 3km räcker för att väcka kroppen och få igång förbränningen! Man behöver ju frisk luft, och jag är beroende av att få flåsa och röra på mig lite för att må bra både psykiskt och fysiskt! SNART SNART är jag redo för gymmet, bara ett par veckor kvar! Så skönt! Har ju IKSU bara en km bort! 

Idag ska Denise få sitta med mormor om allt är bra med henne! Och så får hon sitta med mig på kvällen! Vi har även ett planerat läkarsamtal idag. Känner att vi är ganska väl informerade om allt som händer och har hänt, men läkaren som jobbar nu, hon tyckte ändå att det känders viktigt att man sätter sig ner och sammafattar och pratar lite i lugn och ro..  Det kan hon nog ha rätt i. Jag blev ju så avigt inställd till läkarsamtalen när jag haft det för första gången..Blev liksom lite rädd! Det var ju bara en vecka efter Denise föddes. Jag var helt förstörd, och doktorn (han som jag kallade Dr Robot efter det samtalet) pratade och berättade så mycket om statistik och vad som kan hända, så jag bröt ihop totalt! Men vi har ju haft flera samtal efter det, och då har det gått bra. Jag är väl inte lika överkänslig längre, man har lite mer hopp, och doktorn har faktiskt blivit lite lättare att prata med.  Så nu är jag inte rädd för läkarsamtal längre! 

 

Av Lisa - 20 december 2011 08:21

Morgon hurtig även idag! 

 

11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards