★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Planering

Av Lisa - 20 december 2011 21:18

Kväll igen då.. Har precis varit och hälsat på syster, och ska strax gå upp och sitta med Denise en stund. 

Hade ju läkarsamtal tidigare idag och fick en ganska grundlig genomgång om allt som hänt från allra första början. Fick även väldigt bra förklaringar på olika problem som Denise har, har haft, och som hon kan drabbas av. 

Man är ju medveten om att allt inte kommer att gå spikrakt framåt bara för att hon har haft några bra dagar nu, men det känns ändå så skönt att både hon och jag kan slappna av liiiite iaf!

Men Doktorn sa, att det kan hända att hon blir lite sämre i det här med andningen och allt när hon avslutat sin kortisondos.. Och den kommer avslutas på Juldagen. Jag är nästan lite inställd på att hon kommer att ligga i resp igen, men det kan man ju aldrig veta. Men jag vill liksom vara lite beredd på det. Hon antecknade iaf att jag vill bli uppringd om det blir så att hon blir intuberad igen, även om det är mitt i natten. För jag känner att jag vill veta det på en gång ifall det skulle bli så.

Vi pratade även lite om framtiden. OM allt går bra och Denise fortsätter vara stark och göra framsteg och inte behöver respiratorn så kommer vi att bli förflyttade till Sundsvall. Känns väl sådär.. Nervöst och osäkert att komma till ett helt nytt ställe med ny personal och nya rutiner. Hon sa att det kan bli aktuellt redan i vecka 1.. Om allt är stabilt då såklart. 

Men Sundsvall känns ändå lite mera "hemma" än Umeå på nåt vis. Även om det är längre ifrån Övik så har jag ändå spenderat ganska mycket tid där och man känner till stan lite mer än Umeå..  Ja vi får se hur det blir.. Nervöst hur som helst, men dom kan säkert sin sak där också!


Nu ska jag gå upp och sitta lite känguru!

 
 
Lorelai- Mamma till Nathalie och Elias

Lorelai- Mamma till Nathalie och Elias

20 december 2011 21:52

Håller tummarna att hon inte blir sämre utan bara bättre och om det nu skulle bli ett steg tillbaka att hon återhämtar sig fort!
Läser din blogg varje dag och du är otroligt stark!

Hoppas du nu har en mysig stund med din dotter!
God jul!!

http://frubrunett.blogg.se

 
Ingen bild

Marlene

20 december 2011 22:05

Ååååh vad jag ska skämma bort er om ni kommer till Sundsvall , finns närhelst du behöver då <3

Lisa

21 december 2011 00:01

Ja, det blir ju kanon! Då kan vi umgås lite! :)

 
Emma

Emma

22 december 2011 23:17

Hej, jag har en son som är född v31, vi fick stanna 2 veckor på 45an här i sundsvall, JÄTTE bra och trevlig personal! Ni kommer trivas galant! Håller mina tummar för er, GodJul Och Gott Nytt År /emma

http://emmaac.wordpress.com

Lisa

23 december 2011 09:39

Skönt att höra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards