★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Trött och slut

Av Lisa - 13 december 2011 16:59

Usch vad jag känner mig oinspirerad idag! Är trött och slut i både kropp och hjärna! 

Denise har haft en bra dag hittills! Hon har syresatt sig bra, men haft ganska hög puls, så hon har fått lite lugnande/smärtlindring.. Har suttit där uppe ganska länge och det har knappt larmat nånting över huvud taget. Nu kom nyss en läkare dit och sänkte trycket på respiratorn, så nu får vi hoppas att det funkar!! Skulle så gärna vilja att hon fick komma ur respiratorn!!! Men, den dagen kommer nog!

Har haft min pappa m familj här på besök idag. Dom fick träffa lilla plutten.. Eller ja, träffa och träffa.. Titta iaf! Tur att det var en bra dag idag, annars hade kanske varit lite chock artat att komma hit för första gången om det larma och plinga och sprang folk fram och tillbaka hela tiden..


Nu är jag bara heeeeeelt slut! Sitter och grejjar och funderar på hur fasen man ska skriva när man ska ansöka om tillfällig föräldrapenning, blir helt slut bara av ordet FÖRSÄKRINGSKASSAN.. Bläää! Men, det måsta göras, så det är bara att bita i det sura äpplet!

 
 
Ingen bild

Stina

13 december 2011 17:19

Ja försäkringskassan är ett helvete... Men du, en fråga... Hade du någon gravidförsäkring? Det går väl att få ut bra pengar då om man får typ havandeskapsförgiftning, för tidig födsel osv??

Lisa

13 december 2011 17:31

Ja, jag har en försäkring.. Den täckte tyvärr bara olycksfall, och där inräknas inte havandeskaps förgiftning. Och så får man 10 000 om barnet dör..
Känns som en riktig skit försäkring.. Det var nog därför den var gratis!

 
Ingen bild

Stina

13 december 2011 17:52

Ja du det sög ju :(

 
Ingen bild

C

13 december 2011 17:55

Hej Lisa! Jag följer er resa varje dag och tänker mycket på er! Konstigt egentligen hur engagerad man kan bli trots att man inte känner någon. Jag har berättat om er på mitt jobb och mina kollergor frågar nästan dagligen om jag har läst bloggen idag och om jag kan återberätta hur det går för er...

Det jag tänkte kolla ang föräldrarpennigen, tecknade ni någon gravidförsäkring? I sånt fall skulle jag rekommendera dig att kolla vad den täcker, såna försäkringar kan nämligen täcka förlorad arbetsinkomst vid såna här situationer...

Allt gott till er! Jag tror att det här är början på något stort! Denise är en stark liten pärla!!

Lisa

13 december 2011 19:45

Ja, tyvärr så täckte den bara olycksfall och dödsfall, så det var tur att den var gratis, för det hade jag ju ingen nytta av tyvärr!

 
Tanna

Tanna

13 december 2011 18:03

Du ska väl inte behöva skriva nåt varför du ansöker tillfällig föräldrapenning. Du ska få ett intyg av läkare där det står " barnet är i behov av mamma i vården". Gäller även pappa det. Ni har båda rätt att vara hemma så länge Denise är på sjukhuset.Eller rättare sagt så länge hon är inskriven, för sen när Denise får flytta hem, med säkert hemsjukvård, får ni fortfarande gå på tillf. föräldrapenning, ända tills hon blir utskriven. Så var det för oss. jag skrev aldrig nåt, mer än skickade in läkarintyg med mina dagar.


Synd att du inte hade en betal gravidförsäkring. Det hade jag och fick ersättning för mitt akuta snitt och att jag blev sjuk, samt 200 kr/dygn som Jax var inskriven.

Trevlig Lucia ! :)

http://tannaodevil.blogg.se

Lisa

13 december 2011 19:44

Hej! Nej jag behöver inte skriva varför, men det är själva arbetstiden som jag har lite problem att fatta vad jag ska skriva, eftersom ja är arbetslös. Men ja ska ringa dom imorn och kolla!

Ja, nu i efterhand känner jag ju att det hade varit värt att betala en slant och få en ordentlig försäkring.. men men.. :(

Trevlig lucia!

 
Ingen bild

malin

13 december 2011 18:09

även om du tagit en betal grsvidförsäkrin så gäller inte den innan gravidvecka 26.
Prata med kuratorn så hjälper hon dig med FK.
Hoppas du kan sova inatt.

Lisa

13 december 2011 19:41

oh, vilken tur att jag inte gjorde det då!! För den här gällde iaf från vecka 23, för barnet och från v 10 för mamman.. Men som sagt, bara olycksfall och dödsfall.

Ska försöka sussa sött inatt! :)

 
Emmie

Emmie

13 december 2011 18:54

Hej Lisa!

Jag trillade in här via Familjeliv, och måste bara få önska er riktigt lycka till och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går på bästa sätt för er! ♥

Jag tittar in här varje dag och är lika nervös varje gång för hur det går. Jag beundrar din styrka!

Varma hälsningar, Emmie

http://emmieliving.blogg.se

Lisa

13 december 2011 19:40

Välkommen hit, och tack!!

 
Ida

Ida

13 december 2011 19:02

Hej.. Kikat in här ett par gånger via Jessicas blogg. Och jag vill bara säga att du gör en fantastiskt jobb. Har själv vandrat samma väg som du för 5 år sen. Har idag en pigg och glad tjej som vägde 579gr när hon födde i v27. Och att läsa din blogg får mina tankar att vandra tillbaka dit. :) /Ida

http://sajumiid.wordpress.com

Lisa

13 december 2011 19:39

Va härligt att höra!!! Ja, då vet du ju vad vi går igenom här.. Det är en kamp varje dag!

 
Ingen bild

Mamma till prematurkille

13 december 2011 19:03

Be kuratorn om hjälp med papperna till försäkringskassan. Dom vet hur man ska skriva och man slipper skicka in fel å behöva göra om.

Gulligt med glitter hos Denise=) Jag gjorde min lilla till pepparkaksgubbe idag=)

Lisa

13 december 2011 19:38

Gulligt :) Ja, jag ska nog ringa FK imorgon.. För kuratorn var inte så säker på vad jag skulle skriva heller tyvärr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards