★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Operation?

Av Lisa - 3 december 2011 13:28

Jag trodde jag skulle hålla ihop, men det gjorde jag inte.. Har stått och hållit om min dotter medans dom stuckit henne i handen.. 3 gånger, med en blå nål. En blå!!! Den är ju så grov! Usch, jag vet ju själv hur ont det gör att bli stucken i händerna..

Fick även ett tråkigt och oroande besked.. Röntgen visade en liten indikation på att det kan vara en inflammation i tarmen.. Det är inte 100% säkert att det är det. Men om det är det, så är det ett allvarligt tillstånd som måste opereras. OPERERAS? Kan man verkligen operera en sån liten månniska? Ja, jag vet att det går, men det är en fruktansvärd tanke! En så liten människa! Jag bröt ihop en liten stund...

Dom tog en del nya prover och sen blir det ny röntgen imorgon för att få veta om det är det här felet eller inte....


Förut klarade jag inte ens av att vara i samma rum när dom stack henne.. Senast imorse lämnade jag rummet när dom skulle ta blodprov på henne, för det gör så ont i hjärtat!  Nu råkade jag komma upp precis mitt i provtagningen och blev tungen att assistera, hålla om och hålla rör osv.. medans lillan låg och vred sig och blev alldeles blå om armen.. Och sen det där beskedet direkt efter.. Det känns som att det blev lite för mycket på en gång. Nu har jag en sprängande huvudvärk och känner mig helt dimmig..

Hoppas, hoppas, hoppas och ber att det INTE är inflammation i tarmen!

 
 
Ingen bild

Marlene

3 december 2011 14:25

Kramar om dig och fortsätter be för er .....

 
Linda!

Linda!

3 december 2011 14:31

Urch stackars liten.. Hoppas de inte behöver operars.
Vi kanske måste operera våra 2 v gamla tvillingkillars skallben och är sjukt orolig hela tiden på att de ska bli så. Ska in på besök om 2 veckor och väntan är oändlig.
Läser din blogg flera ggr om dagen och tycker du verkar sjukt stark i allt detta..

http://asomilinda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristin Johansson

3 december 2011 14:38

Stackars liten! Men det är en fighter, en RIKTIG liten Mi-Rakel du har framför dig! Jag håller alla tummar och tår för att röntgen visar positiva besked imorgon, och att dagens prover ej tyder på infektion! Tänker på er söta dotter dagarna i ända! :)
KRAAAAAAAAM

 
Ingen bild

Sandra

3 december 2011 15:07

Hej.
Håller tummarna för er lilla kämpe. Vår dotter föddes i v 28, och fick hål på tarmen. Hon fick operera bort en del av tarmen och har haft stomi. Det gick bra, och jag vet en till på neo som opererade magen och den babyn vägde ca 500 gram, så de är så otroligt skickliga läkarna. Stor Kram.

 
Ingen bild

Ulrika

3 december 2011 16:08

Jag förstår precis vad du går igenom just nu och hur du känner. Jag hoppas och ber också att det inte är en inflamation i tarmen! Tänker på er! Styrkekramar från Göteborg!!!

 
Mickis

Mickis

3 december 2011 16:14

Håller tummarna för att de inte är någon inflammation! (:

http://envisamorsan.blogg.se

 
gammeldags

gammeldags

3 december 2011 17:40

hej ,nej det får vi hoppas att det inte är en inflammation.
kollade lite bakåt i bloggen,tycker att hon har det för LJUST omkring sig!
så förtidigt barn ska ha det mörkt för att kunna utvecklas.
gärna ögonmask.
det är vad jag har lärt mig ialfall..
kram kram

http://www.gammeldags.bloggplatsen.se

Lisa

3 december 2011 17:44

Ja, hon har alltid en lapp över ögonen, det är bara när vi fotar som vi tar bort den. Annars är det alltid mörkt för henne :)

 
Mica

Mica

4 december 2011 10:12

Jag håller tummarna och hoppas för att allt kommer gå bra och att hon slipper opereras! Styrkekramar!

http://babybaker.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards