★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Äsch

Av Lisa - 11 december 2011 17:17

Det är aldrig långa stunder man får vara glad men man får ta vara på det man får!

Denise fick lite mag-massage och bajsade en liten hög och syresättningen blev helt plötsligt jättebra! Hon har haft mellan 80 och 100% syrgas idag, men nu kunde den sänkas till 65%! Ååå va glada vi blev! Hon var så nöjd och belåten och jag och Fredrik kände oss lugna... men det dröjde inte mer än 10 minuter så började syresättningen sjunka igen och syrgasen var uppe på 80% igen..

Det blev ingen vägning idag heller, för doktorn tyckte vi skulle vänta tills hon är i ett bättre skick.  Kan inte allt bara bli bra nån gång? Kan ingen uttala nån magisk formel som bara tar bort all problem och bekymmer? Tänk om hon bara kunde få ligga där inne och växa i lugn och ro! Utan stick, utan smärta, utan besvär fran magen, utan lungprpblem och blåsljud på hjärtat! 

Känner mig så trött, så utmattad, så arg! Alldeles nyss så gick det en kille framför mig i korridoren, och jag kände ett starkt begär att bara springa fram och sparka honom i ryggen så han ramla och slog ut framtänderna!! haha. Måste vara ett tecken på att man har lite aggressioner i kroppen! 

Tur att man inte ger efter för alla sina drifter och begär, då skulle livet bli ÄNNU MER komplicerat! 

 
 
BM

BM

11 december 2011 17:48

Snacka om att killen som fick en spark i ryggen skulle ha blivit paff ;)

Sänder så mycket styrka jag bara kan till er!
Kram

http://alkoholberoende.blogspot.com

 
Louise

Louise

11 december 2011 19:18

Varmt välkommen till min blogg! Jag är en tjej på 22år, som skriver om hur det är att leva med social fobi, lite om min träning och mycket mer! Kika gärna in, eller släng in en kommentar! :)

http://lillasyster.blogg.se

 
Ingen bild

nettan

11 december 2011 20:08

hej om syresättningen blev bra utav att hon bajsade så hoppas jag verkligen att ni ger henne lite laxerande,antingen olja aller kanske lactulose(fråga läkarna),så ni hjälper henne att bajsa så hon kan må bra.
som sagt jag har samma problem med min kat och idag stoppade han i sig 40g torrfoder när jag inte tittade och jag har fått massera megn lääänge,kastat leksaker för att få han och röra sig och till sist bajsade han! ja visst blir man lite glad för bajs? ja det blir man!! kram på dig!

 
Omröstningar och polls för bloggen - Votefy.se

Omröstningar och polls för bloggen - Votefy.se[/url]

11 december 2011 20:46

Få fler besökare till bloggen med en Dagens Fråga APP på votefy.se. När du gör en omröstning/fråga på votefy.se kan du även få 100-tals nya besökare om frågan blir populär. Nu kan du enkelt t.ex få svar på hur gamla dina läsare är, om de är trogna läsare eller vilken tröja som är snyggast eller vilken film dina läsare tycker att du ska kolla på utan att någon ska behöva kommentera.

Votefy.se – Skapa professionella omröstningar, undersökningar och frågor till din blogg helt gratis och superenkelt. http://votefy.se/

http://Votefy.se

 
Tesa

Tesa

11 december 2011 21:23

In och tittar här varje dag antingen via mobilen eller datorn.
Jag verkligen hoppas hoppas hoppas att allt ska gå vägen för er och att det ska gå bra med Denise!

http://www.westinhouse.net

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

12 december 2011 15:05

FÖljer dig dagligen nu och håller alla tummar och tår jag har att det ska gå vägen för er.
SEr på mina små barn som nu leker här och kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att vara utan dom, Att dom inte skulle vara hos mig alltid..

Sänder dig en tanke varje morgon när vi tänder ljusen på bordet...

http://lillgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards