★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Oro, panik och förtvivlan!

Av Lisa - 8 december 2011 13:22

Skräck, panik, oro och förtvivlan! Var uppe hos Denise imorse och syresättningen svajade mer än nånsin. Det funkade inte alls att ligga på mage idag. Helt plötsligt började hon rycka, ungefär som om hon hade värsta hostan eller nåt. Syresättningen sjönk och sjönk och var till slut nere på 30%. Denise blev blå och slapp i hela kroppen och jag såg till min stora förskräckelse att pulsen var nere på 54. (hon brukar ha en puls på c:a 160) Ungefär då bad sköterskan mig att trycka på larmknappen.  För en liten stund så trodde jag faktiskt att det var kört. Nu dör hon! Nu får jag packa mina väskor och åka hem.. Men efter vi vänt henne på sidan och sugit lite slem ur tuben så steg både pulsen och syresättningen sakta men säkert. Det blir aldrig riktigt bra någon längre stund, men man är glad för dom korta stunder som allt ser bra ut!

Oro oro oro oro! Men så länge personalen inte är oroliga så kan man kanske vara lite lugn..  Just nu ligger hon och myser på Mormors bröst! Så jag har fotat en massa och städat kuvösen medans.. Nu ska jag kila upp och kolla om dom har somnat där uppe!

Bilder kommer sen!

 
 
gammeldags

gammeldags

8 december 2011 13:37

hej.
nämen lilla skruttan då! inte skrämma mamma så!
ta hand om er!!!kram

http://www.gammeldags.bloggplatsen.se

Lisa

8 december 2011 15:50

Ja hon kan verkligen konsten att skrämma slag på en!

 
K

K

8 december 2011 14:03

blir alltid så orolig när jag kikar in på bloggen att det ska ha hänt något... jag är visserligen en främling, men jag tänker på er.

http://iskugganavlivet.bloggplatsen.se

Lisa

8 december 2011 15:50

Tack! Ja, oro är en del av vardagen här, men vi hankar oss fram!

 
Ingen bild

Malin b

8 december 2011 14:40

Tror verkligen att en op av ductus hjälper henne. Har dom testat att sätta en större tub?

Lisa

8 december 2011 15:48

Ja, hon har fått en större tub.. Nu justerade dom den. Den hade hamnat c:a 1 mm fel. TÄnk att så lite kan göra så stor skillnad!
Hon kommer snart att få en ny behandling för ductus tror jag.. Det verkar som om dom är mer inställda på det än på en OP..

 
Ingen bild

madeleine

8 december 2011 15:01

hej...gled in på din blogg och har fastnat här vilken kämpe du är! vilken mamma! men jag undrar finns denises pappa med i bilden,kanske ganska ovesentlig fråga för du har ju din mamma dig nära så att du inte kämpar själv menar jag, heja du!/madeleine

Lisa

8 december 2011 15:47

Välkommen hit! Jodå, hennes Pappa finns med i bilden! Han kommer hit ikväll eller imorgon. Vi har löst det så att min mamma är här på veckorna, då han jobbar, och sen byter dom av varann på helgerna!

 
Jessica

Jessica

8 december 2011 15:10

Det tär verkligen på en att se sitt barn kämpa så! Skönt att läget är lugnt nu och att hon kan mysa lite med mormor <3 ! En läkare som vi hade på neo sa en gång att dagarna man som förälder tillbringar på neo är som att jobba dubbla arbetspass! Så det är inte konstigt att man kan känna sig som en trasa vissa dagar! Stor kram till dig Lisa och lilla Denise

http://jessicaholmberg.blogspot.com

Lisa

8 december 2011 15:45

Ja huvva! Det hände samma sak igen efter ett tag och dom fick avbryta kängurusittningen. Men nu är allt bättre, efter en justering av tuben. Usch så jobbigt det är att se allt!

 
Tessa- Mathilda & Melvins mamma

Tessa- Mathilda & Melvins mamma

8 december 2011 16:00

Men vilken lite kämpe ni har!!!!
Förts gången jag hittat hit och kommer abslout följa eran resa!!!!
Massa styrkekramar till er och tösen!!!!!!!

http://www.tessa84.blogg.se

Lisa

8 december 2011 16:10

Tack! Ja hon kämpar på bra min lilla tös!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards