★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Nyheter :(

Av Lisa - 4 december 2011 22:07

Precis varit uppe och träffat kardiologen. Han hade nu gjort ultraljud på Denises hjärta.. Precis som han misstänkte så har Ductus kärlet öppnat upp sig igen. Vanligtvis brukar man då ge samma behandling en gång till, men eftersom hennes mage är så svullen nu och jättekänslig så är det inte ett alternativ, eftersom medicinen brukar påverka magen. Då finns nästa alternativ: OPERATION! Problemet med det är ju då att dom inte utför den operationen här i Umeå, då måste man ut och flyga.. ända till Göteborg! 

Oj, va mycket som snurrar i mitt huvud nu! Hur ska det bli? Hur ska det gå? Kan hon överleva?

Förmodligen kommer dom att ta nåt beslut imorgon. Läkaren sa att i vissa fall görs bedömningen att bebisen inte är så pass stabil att man vågar förflytta den, och då kan man begära upp ett team hit från Göteborg istället. Jag hoppas verkligen att det blir så, om hon ska opereras! Känns inte bra att en sån liten plutt, som ligger i respirator och är så liten och bräcklig ska behöva transporteras så långt!

Man vet inte riktigt hur mycket man ska oroa sig heller. Alla dom här problemen är ju farliga, och ingreppen är riskabla, men samtidigt väldigt vanliga! Dom flesta prematurerna drabbas av just dom här problemen.. Vissa går det bra för. Många går det bra för! Men man kan ju inte sluta tänka på den procenten som det INTE går bra för. Tänk om min Denise är en av dom? Tänk om hon inte klarar av det? 


Dom här tankarna går jag och lägger mig med ikväll...


 
 
IDA - Stockholms största skönhetsblogg

IDA - Stockholms största skönhetsblogg

4 december 2011 22:38

Missa inte att du kan vinna en IPHONE 4S i min blogg!

/ IDA - Stockholms största skönhetsblogg http://FLAVOURED.se

http://FLAVOURED.se

 
Ingen bild

Johanna

4 december 2011 22:39

Tusen tusen kramar till er!!!!

 
Sandra Lindholm - Mamma till tvillingar i v24

Sandra Lindholm - Mamma till tvillingar i v24

4 december 2011 22:40

När jag skulle få William & Filippa fick jag åka akut till Göteborg för "mitt" sjukhus tog inte emot så små barn. Vi var i Gbg i 3 veckor innan vi fick flytta till Näl. Ena barnet först, tar ca 1,5 timme & vi var kvar med den andra som fick åka 6 timma efter.

Ville bara säga att Göteborg är väldigt bra men för lillflickan så ska ni KÄMPA för att få vara kvar för mina, som då var i v27 var flytten TUFF & Denice är väldigt mkt mindre & skör än vad mina var då.

Ville iallafall bara säga att jag tyckte de var duktiga i Gbg ifall att ni måste bo där ett tag. Det hotellet man får bo på är väldigt fint också.

Kram på er, tänker på er & har tillochmed lagt till din blogg på min iphone för att se hur det går för er <3

http://www.sunkiissed.blogg.se

Lisa

4 december 2011 23:33

Tack! Ja, jag tror nog dom är minst lika bra där nere som dom är här.. men resan kan nog bli tung, så jag håller mina tummar för att dom kan komma upp hit istället!

 
Ingen bild

Emma

4 december 2011 22:42

oj, lisa. jag vet egentligen inte vad jag ska säga. jag har inga visdomsord att komma med. har inte varit i er situation, men jag blir så berörd av hur ni kämpar allesammans. jag håller tummar o tår o ber för er fast jag inte ens är troende. kämpa på!

Lisa

4 december 2011 23:34

Tack

 
Ingen bild

Malin b

4 december 2011 22:54

När det gäller magen så kan den börja krångla av morfin. Det hade w jätte jobbigt med. Sen så opererar dom ductus i uppsala det har w gjort. Men sjukhuset i göteborg är kanon bra. Har vänner som är där nu.

Lisa

4 december 2011 23:32

Ja, tänk alla mediciner dom pumpas fulla med.. Morfin, antibiotika, kortison osv. Inte konstigt att magen krånglar!! Ja hoppas verkligen vi slipper åka!

 
Ingen bild

Anna Engh

4 december 2011 23:05

Åh, jag tänker på er och följer er här i bloggen trots att vi aldrig mötts eller känner varann. Ber att det ska gå vägen för er. Förstår att ditt mammahjärta dunkar oroligt för er lilla. Jättestor kram!

 
Ingen bild

My Nyberg

4 december 2011 23:35

Jag tänker på er, ofta! Och Kunde jag skulle jag göra något som iaf fick det att kännas en smula bättre!

Lisa

4 december 2011 23:37

Tack!

 
Ingen bild

http://bekkas.bloggplatsen.se/

5 december 2011 00:14

Kan ju säga att dom är kanon duktiga i Göteborg för där är vi med vår dotter som har hjärtfel. Hon fick flyga ner till Göteborg med helikopter ensam ner och hon var bara 17timmar gammal. Efter fick vi åka med taxi ner. Håller verkligen tummarna att ni slipper göra en operation. Många styrkekramar till er!!

Lisa

5 december 2011 00:18

å fy va jobbigt! själva resan bara! hoppas verkligen vi slipper

 
Lizette

Lizette

5 december 2011 00:17

Aha, jag fick själv proppar i lungorna när jag var 22 och kort efter att jag slutade med Waran så blev jag gravid (inte planerat). Mina sprutor hette Innohep (stavning?) och jag fick en HÖG dos (dock bara en spruta om dagen) då jag var/är en högriskpatient då jag är överviktig.
Fy vad hemskt att hon inte tänkte på att du nog var högriskpatient som jag, jag har för mig jag åt 5½ tablett om dagen.

http://lizettesliv.blogg.se

 
Ylva

Ylva

5 december 2011 00:41

Jag förstår din oro! Men du ska veta att det är proffsen av alla proffs som jobbar i Göteborg och personalen på neointensiven är jättebra och trevliga. Min ena flicka fick flygas direkt efter förlossningen till Umeå (föddes i Gällivare i v 34) och efter några timmar flögs hon ner till Göteborg dit jag och hennes tvillingsyster kom några dagar senare. Mitt barn hann aldrig opereras men kontakten med kirurgerna var helt fantastisk! Jag förstår att du är orolig över lilla Denise. Rädd. Förtvivlad. Men du kan vara lugn, om det nu går, över den eventuella flytten till Göteborg! Som sagt så finns det inte ett bättre ställe att vara på när det behövs hjälp med hjärtat. Hoppas dock att ni inte behöver åka utan att kirurger kommer upp!
Lycka till och en massa styrkekramar och tankar till er!

http://blogg.mama.nu/fyraminusen

Lisa

5 december 2011 08:22

Tack! Ja det vore skönt att slippa åka.. Känns jobbigt både för lillan, och för mig själv faktiskt. Man orkar liksom inte ta tag i en massa praktiskta problem just nu..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards