★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Morfin

Av Lisa - 1 december 2011 18:30

Morfin, morfin, morfin.. Tänk om jag också kunde få lite morfin, så jag håller mig lugn! Doktorn har bestämt att Denise ska få morfin i helgen så hon inte är så orolig. Hennes kropp får inte så mycket vila som den behöver när hon är så här. Hon behöver vila mycket mycket mer än vad hon gjort idag! Så nu ska hon bara få vara ifred så mycket som möjligt i ett par dagar, få morfin och bara vila. Självklart måste dom ta blodgas och hon måste vändas och så, som vanligt. Men det blir inget annat.. Inga kängurusittningar, ingen cpap.. inga ändringar. 

Dom vet ju vad dom gör, så jag antar att det är det enda rätta just nu, för hennes egen skull. Fast man tycker ju att det låter hemskt att knocka en liten bebis med morfin, men det är nog skönt för henne!


Nu har mamma åkt hem.. Och Fredrik kommer om några timmar.. Jag är helt slutkörd av all oro jag haft idag så jag kommer nog somna som en klubbad säl ikväll.. 

Hoppas hoppas hoppas att min hosta går över snart, och att det inte utvecklas till nån riktigt elak förkylning.. Har liksom inte tid med sånt! Jag behöver sitta och stötta min dotter, inte ligga och vara sjuk!!

 
 
Johanna

Johanna

1 december 2011 20:10

Hoppas morfinet kan hjälpa henne och vila lite.... :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin Fröroth

1 december 2011 20:57

Hej, jag följer din blogg här och blir så berörd av det du skriver. Jag har en hund från din mammas uppfödning så på det viset har jag hittat hit. Du ska veta att jag känner med dig även om jag inte kan känna som du gör. jag fick mitt barn i vecka 32 och låg 9 veckor kvar med han, inget i jämfört med dig, men jag känner igen allt du berättar, jag har också gått igenom denna oro innan allt till slut ordnade sig. jag känner så med dig, och kommer följa er här. Sköt om er så gott det går och hälsa gärna till din mamma från Karin och Charlie!

 
Love

Love

1 december 2011 23:14

Låt tårarna rinna men låt inte hoppet försvinna. Hon är en stark liten tös som kämpar och er kärlek till henne ger kraft.
Jag är 70 år men kommer fortfarande ihåg den rädsla och ångest över att mitt barn kanske inte heller skulle klara sig vilket hon gjorde och nu är 40 år. Ta hand om er nu i helgen och lilla Mi-Rakel hon kommer att ha det lugnt och må bättre även om du tycker att det är hemskt att hon får morfin. Jag känner med er och tycker du gör alldeles rätt som skriver när du orkar.
Varm styrkekram och lycka till.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

2 december 2011 00:10

Hej på er! Vill bara skriva några rader och sända massor med kramar och bli-bättre-tankar till både dig och lilla Denise. Hoppas så att allt går vägen och att det stabiliserar sig snart!
Ni förtjänar allt gott!
Hälsn. Johanna och Frippe i Bispgården (Fredrik vet vilka vi är ;)

 
Ingen bild

http://bekkas.bloggplatsen.se/

2 december 2011 02:20

Gud vad du är stark som mamma som verkligen kämpar. Vilken fin dotter ni har som verkligen kämpar dessutom. Har själv en dotter som föddes med ett allvarligt hjärtfel, vilket vi inte visste under graviditeten. Så hon fick flyga med helikopter ner till Göteborg och efter fick vi åka med taxi. Så efter de har hon varit med om 3st hjärtoperationer dels för komplicationer och operationerna inte har lyckas. Så totalt har hon genomgått 4st operationer för hon fick en komplication på diafragman. Det var förra året vid början av november som hon var riktigt dålig och då höll vi på förlora vår dotter när hon var 4månader. De va riktigt hemskt, dels att man verkligen kände sig maktlös. Men nu är hon snart 17månader och mår väldigt bra efter alla omständigheter. Men i dags läget så åker vi mycket på kontroller på hemsjukhuset(västerås) och även ner till Göteborg för där finns de riktigt bra hjärtläkare. Så de med sjukhusmiljön förstår jag dig riktigt mycket väl att de är påfrestande. Är verkligen intressant dessutom och få läsa om hur de går för er och eran starka dotter som kämpar! Lycka till!
Läs gärna min blogg om vår resa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards