★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Beslutsångest

Av Lisa - 18 mars 2012 22:16

Ja, det är mitt andra namn! Jag får riktig ångest när det finns så jäkla mycket att välja på! Snart så får jag överlåta barnvagnsköpet åt Fredrik. Han tänker mer realistiskt än vad jag gör..

Har ju redan hunnit ångra mig när det gäller vagnen i mitt förra inlägg.. Jag vet hur jag är. Jag kommer störa mig på färgerna. Det måste ju matcha.. Haha.., Nä, bättre att satsa på en svart vagn. Ska kolla lite på blocket vad som finns i närheten, för jag vågar inte riktigt köpa en vagn osedd, det känns lite vanskligt!

Idag har jag iaf köpt ett litet babygym. Det var 200kr nedsatt pris på det på Barnens Hus, så jag slog till.. Hello Kitty var det.. hrm.. Jag som sagt att jag inte ska överösa min dotter med Hello Kitty saker.. nu blev det så ändå..

Dagen har flytit på ganska bra idag tycker jag.. Det enda som oroar mig är att Denise behöver mer syrgas än förut.. Det har ju varit så i några dagar nu och jag förstår inte riktigt varför. Hon har alltid haft 0,1ml men nu behöver hon 0,3ml.. Måste fråga doktorn imorgon om det är nåt som jag behöver känna mig orolig för. Ibland får jag skräcktankar och tror att det är första tecknet på att hennes kropp snart inte kommer att orka mer, att hon kommer att försvinna. Hur länge ska jag gå omkring och tro att jag ska förlora henne?? Förmodligen hela mitt liv.. Det är bara att inse!

Imorgon vill jag ha MÅNGA tummar hållna klockan 08.45 och klockan 17.00!!! 

 
 
anonyma jag

anonyma jag

18 mars 2012 22:26

Fin blogg du har gumman.
Hur gammal är tösabiten nu?
Kramar

http://www.adropinthesea.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa Stenslökken

18 mars 2012 22:35

Gokväll
Skrattade lite Ang. Hello Kitty... så samma sak när min dotter va liten å jag köpte heller inget med Hello Kitty till henne...nu är hon snart 3 å jag har fått ge upp, hon har stenkoll på just denna katt:-\ Så du är kanske smart att hon får Hello Kitty saker redan nu så slipper du tjat om det sen när Denis fyller 3:-)

Lisa

19 mars 2012 09:24

Haha. Ja, denna Hello Kitty! Det lär väl bli Denises favorit i framtiden också som alla andra flickor

 
Elin

Elin

19 mars 2012 00:11

Jättesvårt detta med vagnar och det finns säkert en hel drös på blocket :) jag hade aldrig ägt en ny vagn. Inte ens när jag fick mitt första barn 93 och så går jag och köper en ny när jag får mitt 4:e och sista man är ju lite dum kanske men... jag fick min nya vagn även om den var en årsmodell äldre än 2006, är du intresserad av vagnen så skickar jag så klart bilder av den =)

http://livtaget.blogspot.com

Lisa

19 mars 2012 09:31

JA skicka GÄRNA en bild! Jag blir galen på alla dessa nya vagnar i butikerna! Jag fattar ju ingenting! li_dex@live.se är min mail

 
Madde

Madde

19 mars 2012 06:16

Jag kan rekommendera emmaljunga city cross! De är en väldigt bra vagn den är lättare än de flesta och lite smidigare att gå i affärer med.. Det är deck som ej behövs pumpas och de kan ju inte bli bättre!! Rekommenderar den starkt! :D

http://Maadelenee.devote.se

 
Ingen bild

Vanja

19 mars 2012 07:29

Oroa dig inte så mycket över vagnen. Man har den inte så lång tid. Vi flyttade över vår dotter till en sittvagn med liggläge när hon var 9 månader. Dom är mycket lättare att köra och inte lika tunga och klumpiga. Vi har en Brio Race, mycket bra vagn! Har även haft en kronan sulky, som är väldigt smidig men inte lika stabil och så blir det punka jämt (köp aaaaaldrig luftdäck) och bromsen krånglar.

Som mamma slutar man nog aldrig att oroa sig! Andnigslarm hade du väl köpt? Då behöver man i alla fall inte oroa sig för att dom inte andas när de för en gångs skull sover.

Hon är supersöt din dotter och verkar vara en stark tjej!

 
Linda - Hugos mamma

Linda - Hugos mamma

19 mars 2012 09:27

Vi har en emmaljunga city cross, är helnöjda med den! :) tycker du ska testköra en sån, om du inte redan gjort det :)

http://Enlitenbebisimagen.blogg.se

 
Ingen bild

Marie

19 mars 2012 09:30

Rekommenderar er att köpa en Emmaljunga eller briovagn begagnad i neutral färg (vi störde oss enormt på färgen på vår vagn efter ett tag) eller köpa en ny babytravel vagn på babyproffsen, skulle ni behöva någon form av service brukar de vara riktigt bra på babyproffsen.

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

19 mars 2012 10:28

Jag ska hålla alla 52 tummarna. Ska du verkligen ha en svart vagn. Det blir varmt till sommaren när solen lyser på den.Ska du sen lasta den ut o in i bilen så syns det mer om du kör emot i kanterna när du lägger in insatsen i bilen. Ja ja jag vet att ni inte har någon ännu men snart kommer en. Är det verkligen så att Denise fortfarande är "sjuk" eller ska hon bara gå upp i vikt.Kramar

 
Ingen bild

carina felixon

19 mars 2012 11:07

Hej Lisa, Carina - Susannes gamla klasskompis i Umeå här....

Jag har en jättefin traditionell liggvagn i marinblått med ett diskret mönster som ni kan få av mig. Den är otroligt fräsch och fin, perfekt för den allra första tiden hemma. Om du vill kan jag maila dig en bild på vagnen.

Jag ska till Ö-vik ikväll för att hämta min son som bor där, så då kunde jag ta med den till er.

Jag lovar, den är jättefin :-)

Kram

 
Elin

Elin

19 mars 2012 13:16

Då ska jag ordna med foton på vagnen :) har du varit in i min blogg och kollat åkpåsen för vagnen går i dom färgerna =)

http://livtaget.blogspot.com

 
Emmie

Emmie

19 mars 2012 14:50

Kan även jag verkligen rekommendera Emmaljunga City Cross. Den är bland de lättare i klassen, perfekt på ojämnt underlag/snö. Passar från nyföding tills dess att det är dags att sluta med vagn. Prisvärd och går att hitta till bra pris på blocket. :) Lycka till! ♥

http://emmieliving.blogg.se

 
Ingen bild

Charlotta

21 mars 2012 10:00

Det spelar inte så stor roll det där med vagnen, efteråt då tänker man ju hur kort tid man faktiskt använder liggdelen (de blir ju snabbt för stora för den). Det är sittdelen som är viktig att du gillar. Lycka till

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards