★ 399 gram ★

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Lisa - 24 mars 2012 21:51

Här sitter en trött mamma i sina bästa år och reflekterar över dagen.. Dagen som har flugit förbi ganska snabbt idag..

Efter lunch kom ju min mamma & bror med flickvän och hälsade på oss. Mormor fick mata Denise, men blev lite rädd när hon satte i halsen och saturationen sjönk ner till 53%.. Men det gick så bra så.  Grabbarna tog en sväng med bilen och vi tjejer tog en promenad. En promenad HEM (som ju alla redan vet vid det här laget) Det kändes stort att ta henne innanför dörren och även om hon sov hela tiden vi var här så har hon ändå varit hemma nu. Det är ju här hon ska bo.. (ett tag iaf, tills vi hittat vårt dröm-hem) Imorgon har vi planer på att ta med henne hem när vi ska köka lunch. Om vi får, och om allt är okej, men det tror jag nog!

Idag har vi iaf lärt oss att saturationen inte sjunker på vuxna människor, Och att hjärtat slår oregelbundet när vi håller andan! Man lär sig nåt nytt varje dag hihi.. Roade oss med att sätta saturationsmätare på oss själva och jämföra vad som hände. Brorsan jämförde oss med ett forsknings team haha.  


Denise mår bra och vi tog av henne grimman i en halvtimme under kvällen eftersom hon steg upp till 100% på 0,1ml syrgas!! DUKTIG tjej! Hon har ätit sina kvällsmål utan någon hjälp från sonden och hon har sovit gott där emellan. Lite varm fortfarande, men bara si sådär 37,6 (hon brukar oftast ligga runt 36.9) Men hon verkar inte må dåligt så hon har klarat sig utan alvedon idag.

DAGENS VIKT: 2571


Nä, nu ska jag dra på mig ett voltaren-värmeplåster och lägga mig i sängen och försöka sova, trots att ryggen värker   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards