★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Ledig kväll

Av Lisa - 14 mars 2012 18:06

Vad skulle jag göra om jag inte hade nån att lämna över till??? Då skulle jag ha fått ett riktigt nervsammanbrott för länge länge sedan. Kände bara att jag verkligen behövde komma ifrån sjukhuset idag, så jag gick hem för typ en timme sen, och Pappa fick ta över istället..

Allt känns så jäkla bökigt nu när Denise måste ha cpap.. Nu är det bestämt att hon bara får vara ur den vid måltiderna. Ja, okej det är väl bra, men det är inte roligt att behöva känna ett motstånd till att plocka upp sin dotter ur sängen när hon gråter.. För så känns det när hon har cpap. Jag kan inte bara lyfta upp henne och hålla henne mot bröstet som jag brukar göra. Det krävs planering, jag måste lossa tejpar, hålla reda på slangar, se till så att alla kablar och slangar når dit jag ska och det tar ALLTID stopp nånstans vilket håll jag än vänder mig åt!!!  Det kanske låter som småsaker, men det är skitjobbigt att ha det så hela dagarna!!  Jag  trodde att vi hade kommit förbi den fasen, att den tiden var förbi.. jag hade börjat vänja mig vid att kunna gå omkring med Denise "hur jag ville".. (då menar jag c:a 2-3 meter utan att det tar stopp)  Ja, jag vet inte hur länge hon kommer behöva ligga i cpap nu, men varje dag, varje timme, varje minut är en pina! Får ont i skallen av ljudet och får ont i hjärtat av att se hennes lilla söta näsa bli helt deformerad!! Men jag vet att hon behöver det! Det är det bästa för henne, och jag får helt enkelt försöka bita ihop och fortsätta vara stark. En sån här "skitsak" ska väl inte få mig på fall efter allt vi gått igenom!! Nä, skärpning tanten!!!


Har bokat träningspass ikväll. Så klockan åtta står jag i studion på 1Life och leker dans-stjärna! Sh´bam blir det ikväll! Har varit på det en gång förut, och det var ganska enkelt, kul och svettigt!

Imorgon har jag nya krafter, och då tål jag även väsandet och pipandet från cpapen!! Det lovar jag mig själv! 


Jag behöver tips från er! Söker efter nån rolig nätbutik med lite roliga bebiskläder.. 

 
 
petra

petra

14 mars 2012 20:37

Du e så stark!! bra att du går o tränar & får annat i tankarna. även om jag förstår att de upptar alla dina tankar, men du behöver ändå komma bort ibland. Tänker så på er
Massa massa styrkekramar
Ska kolla runt efter coola o tuffa babykläder

http://zupermamman.blogg.se

 
Ingen bild

kerstin

14 mars 2012 20:56

Tant!!? DU?? Hahahaha, dagens bästa.
babyroom.se
sovtex.se
freshmilk.se
tre nätbutiker med mycke av allt
evilout.se
lite rockigare stil

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

14 mars 2012 22:02

Jag hittade en sida på google som heter
faeriesinmygarden.com.au/Babies-and-Children/
Kanske inte sådant du var ute efter men jag tycker att det var jätte söta saker kollade inte mer än på första sidan. Kram

 
Ingen bild

m

14 mars 2012 23:14

http://www.smakrabater.se/
dock vet ja inte om priserna e bra eller frakt m.m
men tkr kläderna e söta :)

 
Ingen bild

Ida

14 mars 2012 23:51

Hej, jag har följt din blogg så länge nu men aldrig har jag kommenterat. Jag är inne flera gånger om dagen för att se hur lilla Denise mår. Jag fattar verkligen inte vad du går igenom men av allt jag läser förstår jag ibland inte hur du/ni orkar med allt. Du är verkligen en super stark kvinna och jag hoppas att ni snart ska få komma hem och bara vara och mysa. Jag klagade på att gå över tiden med nästan 2 v, men jag gör hellre det än att behöva gå igenom det ni går igenom. Iallafall så tänkte jag passa på att tipsa om en roliga sida med många olika märken och olika stilar. Här kan du verkligen sitta i timmar och kolla. http://www.oiidesign.se/ Många styrke kramar till er <3

 
Ingen bild

AnnaL

15 mars 2012 08:03

Här finns fina saker för små pyren =)
http://www.minus56.se/

 
Anna

Anna

15 mars 2012 09:11

Villervalla.se och babyshop.se har mycket fint. Sedan finns det en sida med spöket labankläder, tummenkläder och sånt. Googla på spöket laban babykläder så hittar du den sidan:)
Jag vet hur jäkla skitjobbigt det är med CPAPen och speciellt efter att man fått känna på livet med grimma! Kämpa på och liva upp dig med lite barnklädesshopping:)

http://blixtibus.blogspot.com

 
Malin

Malin

15 mars 2012 09:35

houseofhedda
mammashop
barnparadiset

http://finest.se/mmmalin

 
Ingen bild

Pauline Jonsson (fd Ramsele :-)

15 mars 2012 10:32

Det är därför mammor inte kan lämna över till någon annan. Då skulle världen vara full av sammanbrutna mammor, och då skulle vi aldrig få veta att vi egentligen är superhjältar.

 
Ingen bild

Anna B.

15 mars 2012 21:25

Hej!
Jag handlar mycke kläder från villervalla till mina barn, jättefina färgglada kläder i underbar kvalité! Jag handlar ju mest i butik, men man kan även beställa på Www.villervalla.se å fraktkostnaden är nog bara ca 35-40 kronor oavsett hur mycket du handlar:-)
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards