★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Bättre!!!!

Av Lisa - 1 maj 2013 09:25

Gid så skönt!!! Slår upp ögonen och ser Denise ligga lugnt i sin säng. Tittar på klockan och den är 08.00 Kliver upp och kollar en temp på henne och den ligger på 38.4 Hopp om livet!!!! Hon är fortfarande inte pigg med MYCKET piggare. Igår var hon inte alls pigg och skakade och var nog ganska nära att få feberkramper, så mammzen kom hit och höll oss sällskap.

 

När man är sjuk så får man äta glass och jordgubbskräm till frukost.. Vi har aldrig sånt hemma annars ens men igår åkte jag iväg och köpte allt som kan tänkas smaka gott i en febrig liten kropp.

Själv så var jag grymt sugen på choklad imorse så jag gjorde choklad/kaffe-pannkaka (proteinpannkaka såklart) med choklad/nöt-fluff. Sååååååå gott blev det!

   

Nu poppar vi barnvisor på spotify och jag ska tvätta lite snuskkläder och plocka ihop i bombnedslaget här. Sen kommer mormor igen efter jobbet så jag får ta mig ut på en löptur eller köra ett träningspass så jag inte blir galen på riktigt här hemma!

 
 
Elle

Elle

1 maj 2013 16:36

hur gjorde du choklad/kaffe-pannkakan?

http://mylifeinthebigworld.blogg.se

Lisa

2 maj 2013 08:34

med proteinpulver med kaffesmak, ägg, bakpulver, kakao och blomkålsmos

 
Ingen bild

Gunilla

1 maj 2013 22:11

Skönt att hon mår bättre!! Jobbigt när de har så hög feber de små!

Lisa

2 maj 2013 08:34

ja man blir orolig, men nu jäklar är det nog över

 
Ingen bild

Mia

1 maj 2013 22:43

Hej Lisa ! Så skönt att Denise mår litet bättre nu . Undrar bra vad du gör nör Denise får feber kramper ? Då det låterväldigt hemskt o undrar om du har syrgas hema vid behov till Denise ? Fick du det från neo ? Har lite frågor då min flicka kan gå ner i sat o vi behöver inhalera o va inlagda en hel del då hon blir förkyld i få syrgas :-( hon e född i v .25+4 o är 11 mån korr 8 mån . Krya på er :-)

Lisa

2 maj 2013 08:33

Denise har fått feberkramper en gång och då ringde jag en ambulans för jag hade ingen aning om vad det var.. Men tydligen så är det inte så farligt som det ser ut, men man blir ju livrädd.
Jag har syrgas hemma fortfarande, men det är inget som jag behövt använda på väldigt länge. Men känns ändå tryggt att ha både sat. mätare och syrgas hemma ett tag till.. Vi blev ju utskrivna från sjukhuset då hon fortfarande hade syrgas så hon har det på recept.. Denise har aldrig varit inlagd vid förkylning eftersom hon kan inhalera hemma och syrgasen finns tillgänglig. jag känner mig så trygg med utrustningen så att det känns mest bara onödigtatt hon skulle bli inlagd när jag kan göra allt själv hemma..

 
Ingen bild

Mia

3 maj 2013 00:50

Väldigt skönt att ha det hemma då man kan allt själv o slippa sjukhuset just nu är vi i samma sitts som ni kräkningar diarré feber så det känns som om jag läser vår vardag på din blogg :-((( hoppas vi slipper deta snart fannnnnn :-(((( vi fick inte syrgas med oss efter som hon inte var i behov då men nu blir hon förkyld o det sätter sig på lungorna med en gång :-( varit inlagda 1-2 veckor varje månad detta året :-((( utorkning, RS- viruset, kräkningar då saltbalanserna bilen rubbade tänkte på Denise har man tagit brover på henne o se så saltbalanserna är ok ?

Lisa

3 maj 2013 08:52

Nä jag blir så frustrerad.. Dom har bara tagit crp, halsprov och kollat öronen.. Inget annat. Och hon bara sover hela tiden och kan somna var som helst.. Nu är jag ocksp sjuk så nu är det extra tungt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards