★ 399 gram ★

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 29 juni 2013 11:54

Smyger omkring här hemma.. Försöker vara tyst och gör allt för att inte väcka Denise.. haha. Hon som inte ens är hemma.. Men i min skalle så ligger hon där i sin säng och sover..  Det är konstigt det här! Men man vänjer sig nog. Hon har det finfint hos pappzen och jag var ute på partaj igår så idag är det en riktig segdag här hemma. Och jag kan passa på att BARA tänka på mig själv (bara jag ser till att komma ihåg det också) och vara riktigt ego!

Hade kul igår och var verkligen danssugen och taggad för en massa dans.. Men det blev inte så mycket för musiken var helt enkelt inte tillräckligt bra.. BARA salsa HELA kvällen..och inte en enda önskelåt fick vi. Näääääää! De går ju inte!

   

Vad tror ni om en Lisa i lila hår? haha. 

Av Lisa - 27 juni 2013 21:02

Se och lär! Haha! #bebis #videofy

Av Lisa - 26 juni 2013 14:04

.. Ja, nu är det väl dax att komma med ett inlägg här kan jag tycka. Är i en liten svacka när det gäller bloggandet.. Ja, när det gäller det mesta faktiskt.  Känner mig trött i kroppen och då är det ingenting som är som det ska.. Jag tappar lusten till det som får mig glad annars. Träningen, promenader, dans, hemmet.. Ja, allting blir lidande och jag känner mig absolut inte som någon bra mamma. Humöret är inte riktigt vad det borde vara och det är klart att Denise märker det.  Antar att det är SLEn som spökar i kroppen.. Har ju nästan väntat på att det ska dra igång snart eftersom det var så längesen jag fick cellgifter.. Ska ta lite extra prover och kontakta Umeå och se vad dom säger.. Skulle ha varit där i Oktober egentligen men dom är "lite" försenade på väntelistan... Antar att dom går efter prio och tar in dom som är sjuka först och främst, och jag har ju varit frisk ända fram till nu.

Idag är det min Pappas födelsedag! GRATTIS!  Ska dit om några timmar och fira honom.. Och imorgon är det ju då min tur, så det får väl bli lite tårta här också då imorgon..

Har syster och hennes familj på besök här i veckan, så igår var vi med dom och Denise fick leka med sina kusiner. Dom ÄLSKAR verkligen varann! Särskilt Nellie och Denise.. Tyra är väldigt intressant också, men jag tror inte att Tyra tycker att Nisen är särskilt märkvärdig.

   

Köpte en cykelhjälm idag! Trodde det skulle bli svårt att hitta en så liten hjälm men det fanns.. Nu fick jag ju då betala 299kr för den, men det får det väl vara värt då.. Hoppas bara att hon inte blir helt förtvivlad när vi ska cykla. Hon fick prova kusinens cykelsits på midsommar, och en alldeles för stor hjälm som åkte ner i ögonen hela tiden.. Det gick bra en liten stund, men sen bröt hon ihop. Vi får nog öva lite!

 

nu får det bli en tripp ner på stan för paketshopping och sen en sväng till mammzen!




Av Lisa - 24 juni 2013 19:43

Ja den här dagen hann bara börja så var den slut.. vaknade vid sex imorse och gav Fisen frukost. Sen gick vi och la oss igen efter bara ett litet tag. Fick ställa klockan så vi inte skulle ligga och snarka då stdfamiljen kom och hämtade henne. Sen la jag mig igen efter dom varit här och jag kan fortfarande inte fatta hur länge jag sov. HALV ETT vaknade jag! Jag får nästan panik när jag sover så länge, så jag skyndade mig att göra mig i ordning och drog iväg på gymmet..

Denise hade haft det bra idag. Hon hade till och med somnat på sin fårfäll mitt på gräsmattan. Herre gud det skulle hon nog aldrig göra om jag var med. Lät helt otroligt i mina öron ju! Men det måste ju vara nåt slgs tecken på att hon känner sig trygg och avslappnad och det är ju jättebra!!


Nu sitter jag här och är onyttig och häller i mig ett glas rött. Jag är en riktig vinkärring! 

Har tyvärr inte en enda ny bild att bjussa på, så det får bli några gamla istället!

       


Av Lisa - 23 juni 2013 13:04

       

Ja då var den här midsommarhelgen över då! Har varit en lugn helg för vår del. Vi har varit hos min moster och umgåtts och barnen har fått leka och busa..

Imorgon är det Back To Reality och jag ska tillbaka till mina rutiner som legat på hyllan i några veckor av någon anledning. Träningen, maten... ja, i stort sett allt har jag legat på latsidan med.. INTE bra! Men nu är det skärpning som gäller!


Av Lisa - 20 juni 2013 10:49

Bakis? Jag? Skoja inte! Usch, jag känner mig som en zombie idag och ändå tyckte jag att jag var ganska städad igår. haha. Det var lite partaj igår med mycket skratt och galenskaper. Längesen jag skrattade så mycket, så det var helt klart värt dagens mående.

Denise är kvar hos Pappzen i Övik och hon verkar ha det jättebra.. Ska bli intressant att se hur hon är i nacken när hon kommer hem. Hon var nämligen väldigt väldigt sned på Måndagmorgon och var väldigt darrig i händerna och jag upptäckte att hon hade två knölar på höger sida av halsen.. Kanske nånting vi måste kolla upp. Jag stretchar ju hennes nacke men dom där knölarna har jag aldrig känt förut.. Lite orolig blir man.

Nu har jag nyss pratat med en gubbe från Nordmaling. Vi kanske ska byta bil! Han har en annons på Blocket på en bil, och jag vill ju ha en större bil och han var ute efter en mindre så vi ska höras efter helgen och kanske mötas upp i Övik och kolla lite på bilarna. Hoppas att det blir av för jag behöver verkligen byta!


Planer för midsommar då?? Har faktiskt inga planer alls för Fredagen i nuläget. På Lördag ska vi vara hos min moster som vanligt, men på Fredag vette tusan vad man ska hitta på.. 


nä, nu ska jag lägga mig på soffan och tycka synd om mig själv en stund till.

Trevlig midsommar allihopa!

Av Lisa - 17 juni 2013 19:26

jahapp.. första natten hos stödfamiljen. Jag har sovit supergott och sov ända till klockan elva idag.. Men vid två fick jag ett samtal från stödfamiljen och då berättade hon att Denise varit vaken i stort sett hela natten och att hon blir helt hysterisk bara hon ser sängen, så dom hade tagit upp henne till dubbelsängen.. Lilla guman då. Ja hon är ju ganska tjurig när hon ska sova ibland, särskilt när hon inte är hemma.. Och om om man då inte känner henne så väl så kan det nog vara svårt att bara låta henne ligga där.. Hon gör likadant hos mormor och morbror då hon ska sova men nu har vi bestämt att vi kör bara dagar ett tag till så dom lär känna varann bättre och hon får chansen att vila där under dagen.

Idag fick jag cykelsitsen jag beställde! Har inte provat att cykla än för jag måste köpa en hjälm till Fisen först men hon har provsuttit, och herre gud så liten hon ser ut i den! Bältet är på gränsen till att sitta för löst när man drar åt det allt som går.. Men hon växer ju hon också, så om det nu inte funkar denna sommaren så funkar det nog bra nästa sommar.

I fredags fick Denise besök av pappzen! Då bestämde vi att hon ska få åka dit imorgon, så han kommer och hämtar henne, sen får vi se hur många nätter det blir, men minst en natt ska hon vara där iaf! Mysigt för dom!

.      

Och jag har ÄNTLIGEN tagit mig iväg till gymmet idag! Kändes tungt, men när jag väl kom dit så visste jag precis vad jag skulle göra och det kändes som om jag aldrig varit borta. Men jag kommer ha ont i några dagar nu!

Av Lisa - 16 juni 2013 20:06

Bortglömda bloggen hej hej! Ligger här på soffan och jäser.. Känns konstigt här hemma för Denise är borta. Inatt sover hon hos stödfamiljen för första gången. Det kommer nog gå jättebra och mest troligt så sover hon redan, men det känns konstigt.
Imorgon SKA jag tillbaka till gymmet! Men först ska jag ja en ordentlig sovmorgon för idag vaknade fisen kvart i fem.. Inte riktigt vad man önskar på en söndagmorgon.
Nä, imorgon är det måndag! Back to life, back to reality!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards