★ 399 gram ★

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 13 juni 2013 16:08

Hade några ärenden nere på stan.. Så jag packade in fisen i vagnen och tänkte ta en promenad ner.. Men nånting gjorde att jag helt plötsligt blev lat och tog bilen istället. Och TUR var det, för det började spöregna! Usch och fy vilket väder! Vi skyndade osss att göra det vi skulle och sen gick vi upp till Natasha och där har vi nu varit och umgåtts och käkat och snackat lite skit... 

Träningslusten lyser med sin frånvaro och jag har bestämt mig för att jag inte ska känna mig stressad över det. Det ska va KUL att träna och jag behöver känna att jag VILL, inte att jag MÅSTE.. men jag vet att den snart kommer tillbaka igen. Har ju gått igenom det här ett X antal gånger nu.. Nu låter det som att jag inte tränat på flera veckor eller månader när det i själva verket bara är 3 dagar, haha.  Nä, jag väntar vackert på att känna lusten komma krypandes igen om några dagar, och sen är det nog full fart igen!


Av Lisa - 13 juni 2013 09:55

Kan man annat än att skratta med?

Av Lisa - 12 juni 2013 15:45

Ja då har man varit och invigt risön en snabbis då. Solen gick i moln efter nån timme och vi höll på att frysa ihjäl så vi packade ihop oss och alla ungar och åkte hem.. Väl hemma så började självklart solen skina igen. Jaja, det går fler tåg. Denise hade kul och det var därför jag åkte dit! Hon fick leka med Thea och Thelma och bli lite ompysslad som man bara kan bli av småtjejer. Nu sover hon som en stock och jag känner mig nöjd över att ha "rastat" henne idag och fått testköra min nya bikini som typ höll på att ramla av mig när den blev blöt. Haha. Så är det när man har mini-boobs :P

Av Lisa - 11 juni 2013 10:02

 

Jag brukar inte sätta Denise framför tvn så ofta faktiskt. Men jag vet att hon älskar teletubbies, så hon blir överlycklig varje gång jag slår igång filmen och hon sitter klistrad i sin fåtölj. Det är precis så jag vill att det ska vara. Jag vill inte att hon ska vara ett barn som får titta på tv jämt och ständigt. Och hon ska ABSOLUT INTE ha en egen tv på sitt rum! ALDRIG! Tror att det är bättre att man vet att när man lägger sig så ska man sova, inte titta på film..  Hellre musik eller sagor, men inte film hela tiden.. Får väl se om jag håller på den principen när hon börjar bli äldre och tjatar.. hehe. Jag själv tittar inte alls särskilt mycket på TV.. Däremot så sitter jag mycket vid datorn när jag är hemma och det är väl inte så mkt bättre antar jag.

Nu är det vilostund!! För både mamma och dotter!


Nu en fråga till er!! Finns det nån av er som testat denna:

 

Jag undrar om Denise är för liten i kroppen för en sån eller om det går.. Det står att den är för barn från 9 månader.. Ja, och var ska man räkna Denise, storleksmässigt??? SKITSVÅRT!!!!

 

Av Lisa - 10 juni 2013 20:35

Ja då var denna måndag snart slut då. Denise var VÄLDIGT morgonpigg idag och vaknade före sex imorse.. Stödfamiljen kom och hämtade henne klockan tio och då hade hon inte sovit sin lilla förmiddagslur ens..

Jag passade på att räna i vanlig ordning men jag känner att kroppen inte riktigt är på topp än. Jag svettades så fort jag rörde mig och jag kände mig inte alls särskilt stark. Men ett benpass tog jag mig igenom ändå. Och efter det så tog jag och Natasha en prommis i skogen. En prommis som inte alls blev särskilt lång, men bättre än inget kan man ju tycka..

När Fisen kom hem vid tre så slocknade hon direkt.. Jag fick lov att väcka henne vid halv fem så att hon inte skulle bli vaken hela natten sen.. Men hon var bara vaken ett par timmar sen blev hon arg och gnällig och ville inte alls va me nå mer. Så halv sju låg hon i sin säng igen och har sovit sen dess. Jag får nog förbereda mig på en tidig morgon imorn.

Imorgon är det sista besöket på Habben innan dom stänger över sommaren.. Får väl se om vi får den där pärmen med stödtecken nu då. Sen är det bara för mammzen att sätta sig ner och memorera..

 

Denise har blivit datanörd.. Hon har ett eget tangentbord men det duger inte.. Inte ens om jag lägger det ovanpå tangentbordet till datorn. ICKE! Hon kastar iväg det och knappar på det riktiga istället.. Det som faktiskt FUNKAR. hehe. Det gäller att vara smart. Här sitter hon och tittar och diggar till Babblarnas sång. Efter jag tog bilden så la hon sig ner och kramade datorn med hela kroppen.. Så sött!

     

(ja ni ser ju själva vilken energi jag ser ut att ha)


Av Lisa - 9 juni 2013 14:51

Ja här kommer ett litet livstcken från oss! Jag har legat sjuk ett par dagar.. Det började redan i Torsdags med en jäkla huvudvärk och lite feber.. Sen på Fredag mådde jag helt okej.. Men igår blev jag sjuk på eftermiddan och hade 39 graders feber, ont i hela kroppen och huvudvärk.. Det har hållit i sig sen dess. Just nu mår jag hyfsat. 38.3 ligger tempen stadigt på men jag har inte lika ont i kroppen längre, så det är nog på väg att släppa nu.

Återkommer när jag har nånting roligare att skriva om..

Av Lisa - 6 juni 2013 21:56

Ojdå,vilken onyttig dag detta blev! Lillasyster fyller 18år idag, så man var ju såklart tvungen att äta av alla gosaker som det bjöds på.. Sen glömde jag helt enkelt bort att äta under resten av dagen och det slutade såklart med att jag var vrålhungrig på eftermiddan och beställde lite käk från Diana.. Ooops.. Äh, man får ha sånna dagar ibland.

Imorgon sticker vi till Övik en sväng. Så det är väl bäst att man försöker lägga sig i tid så man orkar. Har varit jävligt dålig på att lägga mig i tid den senaste tiden.. Så mycket tankar som snurrar och jag känner mig less, rastlös och orolig i kroppen. Funderar på när allt bara ska kännas riktigt bra nån gång. Har haft så jävla mycket motgångar och när dom tar slut så skapar jag nya problem och ställer till det på det ena och det andra viset. Nä, nu är det sommar.. Sommaren som man trånat efter hela vintern. Nu är den här. Nu ska man må bra och njuta. Inte sitta i ett hörn och deppa. Just nu känns allt som stora berg och ibland funderar jag på hur jag ens ska orka kliva upp ur sängen. Men jag har iaf världens vackraste och tappraste dotter och hon är värd att kämpa för. Hon är värd det allra bästa så dom dagar allt känns tungt så kämpar jag för hennes skull! Jag hoppas bara att jag kan ge henne den uppväxt hon förtjänar med alla mina fel och brister.

 

Av Lisa - 5 juni 2013 21:41

Åååååh vad jag är trött!! Det har varit en riktigt seg dag idag! Men vi tog oss iaf iväg på 18 månaderkontrollen. Dom gick ju igenom saker som vi går igenom på habben varannan vecka så det var inte så mkt nytt. Men hon väger if 7900g och är 73cm lång.. Det går uppåt sakta men säkert!


Idag fick jag ÄNTLIGEN besked från skolan! Så i slutet av augusti så börjar jag plugga.. Nu ska jag bara försöka ordna allt med vilande pension och csn och allt det där praktiska som man måste hålla på med.. Siffror är INTE min starka sida kan jag tala om. Men det ska nog gå bra. :)

 

En kaka som var på tok för hård för att tugga på med dom där små bissingarna.. Men mamma hjälpte till hehe.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards