★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Orolig

Av Lisa - 9 mars 2012 22:52

Ja då var vi där igen då.. Höll nästan på att känna mig lite bekväm och slapp, men så fick jag ju såklart anledning att oroa mig litegrann igen. 

Denise har varit väldigt trött idag.. Men jag tänkte att hon var ju vaken typ hela dan igår, så hon kanske behöver sömn idag. Men om jag slår ihop hennes trötthet med dagens saturations, och pulsdippar..att det kommit otroligt stora mängder med vätska i stomin och att hon gjort små gråtpauser under måltiderna.. ja då känner jag mig lite orolig.

Berättade vad jag tyckte och att jag kände mig orolig och doktorn ordinerade en kvällsvikt och lite prover. Hon hade gått ner 10 gram sen i morse och det bara fortsätter spruta ur henne. Så nu har hon säkert förlorat en hel del salter och sånt igen. Men vi får se imorgon vad dom säger om proverna.

När jag gav henne kvällsmålet nu så sög hon i sig 55 ml, sen gav jag henne ingenting i sonden.. Det kändes som om det fick räcka och hon verkade ganska mätt..

Åååå hoppas verkligen inte att det är nåt allvarligt problem på G nu! Man är ju beredd på det värsta hela tiden och tror typ att hon ska dö om hon sover lite för djupt, men samtidigt så är det ju bra att man är vaksam. Hade ingen varit uppmärksam på små tecken så hade inte Denise levt idag! 

Själv så mår jag piss just nu! Har värk i händerna så jag kan inte böja fingrarna.. Och jag har inte ansträngt mig eller nåt sånt, så det är nog "bara" den vanliga hederliga SLE värken.. Den måste ju göra sig påmind ibland.. Känner mig som 80 år! God Natt!



 
 
Elle

Elle

9 mars 2012 23:31

vad är SLE värk för något?

http://darkbrokenangel.blogg.se

Lisa

10 mars 2012 09:03

jag har en sjukdom som heter så.. och den innebär en hel del ledvärk

 
Petra

Petra

10 mars 2012 08:06

Vilken söt tjej ni har.
Förstår att du blir orolig. men hon verkar så stark, har klarat 4 månader vad jag förstod!! Tur att hon har en sådan underbar mamma som ser & är uppmärksam!! Massa styrkekramar
tänker på er

http://zupermamman.blogg.se

 
Tina

Tina

10 mars 2012 08:22

Åh jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt med lilla prinsessan. Massor av kramar!

http://familjenrosmer.blogspot.com

 
Ingen bild

Emily

10 mars 2012 09:42

Verkligen älskar din blogg!!! Blev helt förstummad över att hon var såå jätte liten och har utvecklats till denna underbart söta krabbat!! Jag hoppas det inte är något allvarligt och att hon går upp lite =)

Kärlek och ljus på er.. <3

 
Ingen bild

Ronja

10 mars 2012 10:02

Här är en till som håller tummarna. Med tanke på hur sjuka folk är överallt i februari/mars så vore det väl konstigt om inget litet virus skulle slinka igenom till Denise. Hoppas det går över snabbt bara!

Jättesöt film! Hon förändras verkligen fort nu! Från prematur-bebisutseende, till bara bebisutseende. Stora tjejen!

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

10 mars 2012 10:31

God morgon på er!
Förstå mig rätt när jag säger. om ni hade gått tiden ut med Denise och kommit hem som man gör då så hade man aldrig tänkt på dessa "små" saker man hade aldrig upptäckt dom liksom. Ju mer saker som ni har koll på ju mer orolig blir man eller hur. Inte så att jag menar att det inte ska vara så att ni kan ha koll utan om man har ett barn som är "fullt friskt" så upptäcker man kanske inte dom här sakerna och slipper oroa sig.
Tänker ni på i allt annat att skriva upp Denise framsteg hon är ju dock längre i utvecklingen än fullgångna barn, det är så kul att ha längre fram. Kan mycket väl förstå att ni inte tycker att det är viktigt utan att det finns viktigare saker att hålla koll på men i framtiden så är det roligt att kunna ta fram och titta på.
Kram från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards