★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Imorgon

Av Lisa - 9 mars 2012 06:28

Ja, idag är det 9 mars.. imorgon hade jag egentligen BF! Imorgon skulle Denise födas men istället så har hon snart varit ute i fyra månader. Jag kan fortfarande inte fatta att en bebis kan födas så mycket för tidigt och ändå leva och utvecklas till en sån fin liten bebis som Denise har blivit. Visst har vägen varit lång och långt ifrån rak, men tack vare skickliga läkare och uppmärksamma sköterskor så har hon överlevt det ena efter det andra! Självklart hade det inte gått utan hennes fantastiska kämparglöd, det ska vi inte glömma! Hon VILL leva, och hon fick börja kämpa för livet redan inne i mammas mage.. Snart ska du få lugn och ro gumman!! Bara växa och må bra! Du ska få det liv du förtjänar, och du kommer bli världens mest bortskämda unge! Älskad av alla!!!!

 

 
 
Malin

Malin

9 mars 2012 07:40

Härligt! Snart är ljuset i tunneln inte så långt borta! Fortsätter hon att be om mat som hon gör är de där 3 kg inte så långt borta! Visst har hon kämpat, lilla skruttan och va stor och fin hon har blivit! Det är helt fantastiskt! Men vi får inte glömma dig (er) mamma och pappa och vad ni har kämpat! Ni är helt fantastiska, tre riktiga kämpar!

http://mother-sinner-saint.blogspot.com

 
Sara

Sara

9 mars 2012 07:42

Ja tänk hur något så litet och skört kan vara så starkt!!
Helt otroligt häftigt av Denise!
Hoppas hon får komma hem snart nu :)

http://Kinisjarvi.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

9 mars 2012 07:50

Vad stor hon har blivit! =) Lilla gumman, som hon kämpat på bra sen hon såg dagens ljus första gången! All lycka till er! Kram

 
Petra

Petra

9 mars 2012 07:53

Ja det är helt otroligt! Helt fantastiskt att hon kan leva o vara så fin
MAssa massa kramar till er
Ni har verkligen fått ett underverk.
Kramar

http://zupermamman.blogg.se

 
Ingen bild

Moster S

9 mars 2012 09:40

Grattis i förskott lilla Denise! <3 // Kramar från oss 4.

 
Angelica

Angelica

9 mars 2012 11:45

Naaaw, vad söt hon är <3 <3
Starkt jobbat av er allihop!

http://blogg.alltforforaldrar.se/angiethehappiest

 
Ingen bild

Julia

9 mars 2012 13:11

Men gosungen då! Helt fantastiskt att hon gått från minimini till en riktig bebis! <3

 
Louise

Louise

9 mars 2012 13:18

Jag förstår hur du tänker.
Hon är ett mirakel.
Känner en som fick tvillingar i v 24-25
men Din söta lilla dotter kom ju ännu tidigare.
Jag tycker du är otroligt stark som kämpar. Kram kram / Louise

http://Louisefoto.devote.se

 
Ingen bild

Ronja

9 mars 2012 13:41

Ja, det är otroligt att de kan klara sig, de pyttepyttepyttesmå bebisarna... Blir det tårta imorrn då? :)

 
Ingen bild

Emmy

9 mars 2012 15:40

Åh va stor o fin hon är! Va ett tag sen jag var här o vilken skillnad! Och tänk att det har gått fyra månader redan! Vad fort tiden går även om det ibland känns som att den står stilla...Jag har själv en liten kille som blir 3 månader om en vecka, hur gick det till?? :P Stor kram till er alla och trevlig helg!

 
Ingen bild

Jenni - Tildes mamma

9 mars 2012 16:23

Visst är det fantastiskt, härliga framsteg eran prinsessa gör.
Följer er noga. Kramar

 
Johanna

Johanna

9 mars 2012 20:17

Det är helt otroligt... 4 månader och har upplevt så mycket! Lilla kämpen!

En speciell liten dam ni har, och så otroligt söt :-)

Trevlig helg på er

http://grynisen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika

9 mars 2012 20:55

Hon är ju så underbart vacker eran lilla flicka! det är så härligt att se att allt gått så bra ändå trots att hon kom till världen och var så liten! All lycka önskar jag er! följt er sedan start!
Min prematur flicka är 1,5 år nu och har precis börjat gå på heltid.. men minnena kommer tillbaka när jag läser din fina blogg :´)

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

9 mars 2012 21:31

Det är verkligen en märklig och mäktig resa ni gjort.

http://lillgarden.blogg.se

 
Ingen bild

Anci

10 mars 2012 00:12

Lisa, jag gråter när jag läser din text idag!
Det är ju precis så det är... Denise hade inte klarat sig om hon inte hade haft den otroliga kampvilja som hon har!
(Men du fattar nog varför jag gråter!?)
Ni har fått fyra extramånader med liv, men ni har också förlorat fyra månader av graviditeten och fått så mycket oro och kamp istället. Anknytningen har blivit tvungen att växa fram med ett barn utanför magen istället för innanför, och det är inte säkert att det går lättare. Tror nog tyvärr att det är svårare.
Helt plötsligt så är man förälder och man har ingen aning om man vågar älska det lilla, lilla knytte som ligger i kuvösen framför en. Det kan ju lika snabbt tas ifrån en. När man efter ett tag börjar lita på att man FÅR älska den lilla, skrämmer de skiten ur en gång efter gång. Efter några månader är man totalt fast i det nya livet, kärleken är på riktigt, men man vågar ändå inte riktigt släppa fullt ut. Tänk om det ändå inte är på riktigt?! Dagarna kittar ihop en med barnet och till slut BLIR det på riktigt och man gör vad som helst för sitt lilla liv! En låång process, men till slut!
Denise har visat från första stund att hon tänker stanna i ert liv för alltid och det är bara föräldrarna som inte fattar på en gång ;-) .

 
Ika

Ika

10 mars 2012 05:57

Så fin!
Hon är verkligen stark! Bara fortsätta kämpa på :)

http://emelieeriika.blogg.se

 
sara_saris88@yahoo.se

sara_saris88@yahoo.se

11 mars 2012 14:32

Men så otroligt stor och söt hon har blivit! Vilken liten kämnpe hon är, och du också förstås! Ni gör det bra!

http://sarajohannaholmstrom.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards