★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Jag behöver...

Av Lisa - 1 mars 2012 06:21

God Morgon.. Kaffe på sängen som vanligt, och nu sitter jag här och funderar.. Jag och Fredrik pratade litegrann och kom överens om att det är bättre att jag kanske går och tränar ikväll när han kommit, och under helgen kan jag träna när jag vill så kan han ta över under tiden. Då behöver jag inte känna mig lika stressad.. Varje gång jag lämnar sjukhuset så känner jag att jag måste stressa tillbaka eftersom jag vet att dom avsätter en personal till Denise.. Jag vet att jag egentligen inte behöver stressa på det viset men det blir så ändå. Men om hon är med Pappa så känns det nog bättre. Så jag går upp dit i vanlig tid idag, men jag har bestämt mig för en lugn morgon här hemma! Ingen tvätt, ingen städning, ingen stress! Bara glida omkring i myskoftan och tofflorna tills det är dax att gå.. Igår var jag så fruktansvärt utmattad och trött så det kändes konstigt i hela kroppen. Det kändes att det var UTMATTNING, eftersom humöret samtidigt var i botten och jag kände för att gråta eller skrika rakt ut! Jag är så rädd att krafterna ska ta slut och att jag ska braka ihop när vi väl blir utskrivna och får komma hem.. Jag måste lära mig att ta det lugnt, släppa kontrollen, låta hjärnan gå på lågvarv ibland, inte grubbla och oroa mig och planera saker in i minsta detalj i mitt huvud.. Jag behöver lära mig att leva i nuet! Bara kunna ligga på sängen med min dotter på bröstet utan att tänka på tusen olika saker samtidigt och oroa mig för det ena och det andra!!!


Avslutar med en liten video och ett litet bloggtips: 2 blir 3   


Så här mycket pengar har NI BLOGGLÄSARE tjänat ihop till Denise!! Hennes första utbetalning!

Mammas lilla MOVIESTAR! hihi

 

 
 
Ingen bild

Yvonne Kvant

1 mars 2012 06:59

Oj, det var ju lite kul men pengarna det kan ju bli en hel del på ett år.Förlåt för denna kommentar, jag varnade dig för detta med att hinna med allting. Försök att bara vara och göra sådant som du tycker om och inte allt på en och samma gång. Jag är där själv nu och det är inte skoj att hela tiden forsa framåt. Det viktigaste är att prata om det. Ha, här sitter jag som en hönsmamma och berättar för en annan mamma som jag inte ens känner mer än i 2d. Javisst men jag tror ändå på något vis att man ser det med ett annat perspective man har en annan distans till sakerna. Jag hoppas att du inte tar illa upp i så fall får du skriva det att du inte vill att jag lägger mig i.Tänker i alla fall på er jättemycke och följer er flera gånger om dagen. Kram Yvonne

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

1 mars 2012 07:04

Jag undrar, kan du lägga henne på magen.Lägg henne i så fall på magen på din arm med en av Denice arm och ben på var sida om din arm och så massera magen försiktigt. Det kan ju vara en rap eller som du har sagt innan att det bara är "skitsnack" mina har alltid tyckt det var skönt att hänga så.

 
Ingen bild

Vanja

1 mars 2012 07:26

Känner igen mig i dig. Man vill ha full koll på allt och hinna med tusen saker. Jag blev helt utbränd med mitt första barn, som inte heller sov (varken på dagarna eller nätterna). Ta det lugnt och gör bara det som behöver göras. Sen blir det ansvar dygnet runt när hon kommer hem och troligtvis inte så mycket sömn på nätterna.
Denise är verkligen söt och ni båda är stora hjältar!

 
Ingen bild

Sandra

1 mars 2012 08:18

God morgon. Kommer ni att få möjlighet till hemsjukvård med er dotter. Förstår att det känns jobbigt och stressande. Du måste försöka att tänka på dig själv med så att du har kraft att orka med. De är anställda för att ta hand om sina patienter. Även fast att man helst vill vara med sitt barn hela dygnet, så gör du mer än nog. Men vet att det inte är lätt att släppa taget vid en flytt, samma sak hände oss när vi flyttade från neo till kirugen. Tänker på er.

 
Jessan

Jessan

1 mars 2012 08:58

Har följt dig länge och har nu länkat din blogg. Ni är vädligt starka och urduktiga. Ha en kanondag.

http://jessans-vardag.bloggplatsen.se

 
Tanna

Tanna

1 mars 2012 08:59

Tycker verkligen inte att det låter helt ok att vara på den avd för er. Tänker på förra inlägget.... Denise är ju pytteliten fortfarande och infektionskänslig och personalen borde verkligen engagera sig mera och ha bättre hygien mm. Nä inte ok !

Grymt söt är hon iaf <3 Denise alltså ;)

http://tannaodevil.blogg.se

 
Malin

Malin

1 mars 2012 11:54

Nu har jag länkat dig!

http://finest.se/mmmalin

 
Linda

Linda

4 mars 2012 11:50

Hej! Vad är det för pengar?? Kul att tjäna lite extrapengar!
Följt er ett tag, även om jag bara låg på neon i 2 veckor med första barnet & han var lite större än eran lilla Denise så minns jag hur jävligt jobbigt det var.. Till slut tvingade jag dem att få åka hem med honom för jag bara grät.. Men vi fick åka in varje dag & väga/mäta i några veckor. Men ack vad mycket bättre jag mådde hemma..

http://lindasalltelleringet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards