★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Lättnad

Av Lisa - 19 mars 2012 18:33

Jaaaaa! Fredrik har nu körkort. GUD så skönt! Vi är inte längre en körkortslös familj. Nu är det bara bilköpet som fattas. Ååå vilken lättnad. Vi är så glada så ni anar inte!

Har fått vagnen nu. En mörkblå Emmaljunga, lite äldre modell. Den duger tills vidare. Nu behöver jag iaf inte känna mig stressad och göra nåt impulsköp som jag ångrar sen. Nu kan jag leta den perfekta vagnen i lugn och ro. Tack så mycket Carina!

Känner verkligen en stoooor lättnad just nu! Allt kommer bli så mycket lättare och vi kommer kunna hitta på så mycket mer. Nu behöver vi inte vara hemmasittare längre!!!

 
 
Ingen bild

en arbetskamrat

19 mars 2012 18:49

kul!

 
Sara

Sara

19 mars 2012 19:00

Stort grattis till Mannen!! :)
Lägg gärna upp bbild på vagnen.. Tycker emmaljunga alltid haft fina vagnar!
Har en själv och den e så fin.. :)

http://Kinisjarvi.bloggplatsen.se

 
Linda - Hugos mamma

Linda - Hugos mamma

19 mars 2012 19:23

Åhh!! Grattis till körkortet Fredrik! :) Härligt för er att vara lite mer "fria" :) emmaljunga är bra vagnar, då kan du köpa andra saker istället för att lägga pengarna på en vagn. Kram på dig!

http://Enlitenbebisimagen.blogg.se

 
Frida -fridasbetraktelser

Frida -fridasbetraktelser

19 mars 2012 19:45

Det var verkligen bra jobbat! Grattis!

http://fridasbetraktelser.blogspot.com

 
Tina

Tina

19 mars 2012 19:46

Men åh vad roligt! Grattis till er båda får man väl säga då! Kram!

http://familjenrosmer.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

19 mars 2012 19:47

Grattis till fredriks körkort!

http://sandrasliviord.blogg.se

 
Malin

Malin

19 mars 2012 20:16

Nu bor ni visserligen längre upp i landet än vi gör. Men när vi va i "barnvagnsljungeln " fastnade vi för bugaboo Cameleon, den är dyr men vi har inte ångrat det köpet en sekund! Vi har haft den i snart tre år och har aldrig behövt någon annan, den är liten, lätt och smidig, den går att ändra och byta ut klädsel på om man tröttnar och den tar sig (trots sina små hjul) fram nästan överallt. Nu finns det dessutom skidor att sätta fram på de små hjulen när det är mycket snö! Den går dessutom att hitta i väldigt fint skick begagnad! Skulle jag inte haft denna hade jag valt en trehjuling med stora hjul runt om så jag kan ta med skruttan ut när jag ska springa!

Åh jag kan inte säga det nog gånger, jag tycker ni är riktiga kämpar alla tre och er fina prinsessa, vilken tjej!! En månad inne på neo va alldeles för länge, och tärde mitt psyke i bitar (kändes det som) ni är helt fantastiska som kämpar så! Kram!

http://mother-sinner-saint.blogspot.com

 
Malin

Malin

19 mars 2012 20:24

Grattis :) skönt för er underlättar med körkort :)

http://onewayforward.blogg.se

 
Camilla

Camilla

19 mars 2012 20:26

Grattis till Fredrik! Vilken lättnad! :) och skönt för dig att du slipper tänka på vagnar, nu har ni iaf en till en början och ni kan i lugn och ro kolla upp vilken ni vill ha sedan!
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ronja

19 mars 2012 20:26

Grattis till Fredrik! Skönt för er alla!

 
Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar!

Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar!

19 mars 2012 20:49

Grattis till körkortet till Fredrik :)

http://beabofink.blogg.se

 
Emmie

Emmie

19 mars 2012 21:00

Härligt! Grattis till körkortet Fredrik! Förstår att det måste kännas som en enorm frihet för er! :)

http://emmieliving.blogg.se

 
Jenny

Jenny

19 mars 2012 21:17

Grattis till Fredriks körkort =)

http://jennynystrom.blogg.se

 
petra

petra

19 mars 2012 22:03

Bra igen med vagn =) händder mkt här inne =) Sitter o läser via bloglovin så jag får ju de gamla inläggen först =) Men nu e jag ikapp
grattis till att han har fått körkort =)
Kram

http://zupermamman.blogg.se

 
Ingen bild

Anci

19 mars 2012 22:37

Grattis till Fredriks körkort!

Vi hade ju ingen vagn heller när Edvin föddes men fick som tur var köpa en begagnad Emmaljunga kombivagn (separat ligg- och sittdel) från 1997/1998 av min arbetskompis för 200 kronor! Den var också mörkblå (med lite vita rutor på).
Jag tänkte först att vi bara skulle ha den som extravagn och köpa en annan när vi landat hemma, men den var så bra och stabil och precis perfekt för våra behov att vi inte köpte någon annan vagn förrän vi skaffade en ren sittvagn. Det enda vi gjorde var att köpa nya däck, lufthjul, eftersom det var gamla, hårda, vita däck på vagnen. Däcken var flera gånger dyrare än hela vagnen, men det var det ju värt när vi fick en så bra vagn till ett så lågt pris.
Nu använder vi samma Emmaljunga till Elise =). Fungerar ff lika bra.

Lisa

20 mars 2012 06:25

Ja, det här är också en med vita hårda hjul, utan mönster.. Så man kan ju inte använda den i snö eller typ i skogen eller nåt sånt.. Men byta hjul... det hade jag inte ens tänkt på att man kan göra.. Men vi får se.. Mest troligt så kommer jag köpa en helt ny vagn. Allt ska ju matcha vettu :P

 
Agneta

Agneta

19 mars 2012 23:45

Grattis till körkortet!! Man blir ju så mycket friare på det viset, även om ni inte har bil ännu, så finns ju möjligheten att låna..:) Jag tror förresten att det finns en form av bilpool i Sundsvall, kanske något ni ska kolla upp?

http://www.nogg.se/semestersol

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards