★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

285gram och dyra pengar!

Av Lisa - 8 november 2012 09:34

Godkänd viktökning! 285 gram på 10 dagar. Ingen superduper sensation men helt klart godkänt!


Lillan fick även 2 vaccinationer idag. Synagis (RS) och Infuensavaccinet.. Det jag tyckte var konstigt bara var att efteråt så talade dom om att jag måste gå ner till centralkassan och BETALA!? Jag trodde allt sånt här var gratis för barn, men tydligen inte! Jaja.. Hade väl inte varit nån fara om det inte var så att jag samtidigt var tvungen att plocka ut mat, mediciner och salvor så det blev ett jävligt dyrt sjukhusbesök idag!!! 

Fick även träffa en arbetsterapeut angående hjälpedel till Denise. Jag har en önskan om att få någon slags handikapps anpassad matstol så hon slipper anstränga nacken och ryggen så mkt när hon ska äta. Hon har nog svårt att äta ändå och det blir inte bättre av att hon ska känna sig ostadig, så det kommer nog att ordnas inom en snar framtid!

 
 
Monica

Monica

8 november 2012 10:29

Yeeah!!! Heja!! Vem kom närmast nudå?!!

http://Www.mothertoone.blogg.se

Lisa

8 november 2012 11:34

det var nog du!

 
Ingen bild

Kerstin

8 november 2012 11:37

Oj, va stor hon blivit!!! Så jätte kul att se :)
Lik Fredrik blir hon oxå....

Lisa

8 november 2012 18:14

Mm! Lik pappa

 
Kominken

Kominken

8 november 2012 12:56

Jag hämtade ut en synagis-spruta igår a 8500kr. Tur att det finns högkostnadsskydd. Resterande sprutor står landstinget för.

http://kominken.wordpress.com

Lisa

8 november 2012 18:13

Synagis fick vi gratis!

 
Ingen bild

Mamma till Elvin

8 november 2012 15:37

Priset för synagis är inte att leka med, tur att det ingår i högkostnadsskyddet för medicin i alla fall. 8800:- per dos tror jag det kostade!

 
Ingen bild

malin

8 november 2012 22:12

Härligt att hon ökat i vikt!
Varför synagis redan nu? Finns det fall rapporterade hos er? Vi har inte blivit kallade ännu...

Lisa

9 november 2012 11:28

det tar ju ett tag att bygga upp ett fullgott skydd, så det är lika bra att börja i förebyggande syfte

 
Ingen bild

karin

9 november 2012 08:20

Så konstigt att det kostar pengar för endel och är gratis för andra! Så dumt!
Hur lång är hon nu förresten? :-)

Lisa

9 november 2012 11:28

hon är 64cm

 
Ingen bild

Vanja

9 november 2012 10:35

Vad söt hon är!

 
Ingen bild

Lotta

9 november 2012 11:40

Ingår RS vaccinet i det allmänna vaccinationsprogramet i Sverige? Annars är det väl bara såna som hör till "riskgruppen" som får gratis och andra får betala? Här i Finland fick vår flicka det också gratis. Hon är också prematur. Brukar Denise reagera på något sätt på det?

Lisa

9 november 2012 17:37

Nej hon brukar inte reagera nåt speciellt. Det ingår inte, men hon är ju i risk gruppen så det blir gratis ändå. Influensa vaccinet däremot, det fick vi betala

 
Ingen bild

Lotta

9 november 2012 20:59

Ahaa, okej. Här ges influensavaccinet också åt riskgrupperna gratis. Dvs. riktigt små barn, äldre och riskgrupperna då. Resten får betala. Intressant och lite jämföra systemen. :)

Sköt om er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards