★ 399 gram ★

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Lisa - 24 november 2012 22:55

Hur ska detta sluta egentligen?? Jag tycker att det känns som om ju längre tiden går med sonden i hennes mage, desto sämre äter hon. Hon har blivit ÄNNU MER känslig för konsistenser och hon har börjat kräkas mer och mer. Ibland kaskad-spyor och ibland bara litegrann pga obehaget av att få mat i munnen! Frustrerande??? mm..

Idag har hon kräkts flera gånger, och nu när jag var på jobbet så har hon även haft vattentunna diarreer, så nu vet jag inte om det är nån magsjuka på g eller vad det kan vara. Hon har ju betett sig väldigt konstigt idag. Det började igårkväll faktiskt. Hon satt och var hur pigg som helst, men när jag började sondmata henne så blev hon tvärtrött och däckade i stolen. Jag tänkte att hon bara var trött, men idag har hon gjort samma sak 2 gånger. Jättekonstigt! Och sen kräkningarna och diareerna på det!? Tänk om hon har nåt fel i tarmen? Nån infektion eller nåt..

Får väl se hur natten blir.. Hon sover nu och fick behålla det senaste hon åt och jag har gett lite vätskeersättning i sonden. Tog tempen på henne och hon var ganska kall.. Ovanligt kall. Vet inte riktigt om det tyder på nånting, men jag tycker väl att det oftast brukar vara feber man får när man har en infektion.. 

Usch, att man ska måsta vara orolig jämt!! Hoppas att hon mår bättre imorgon.. Måste ta kontakt med läkaren på måndag och prata om det här med sonden. Jag tror att det sabbar för henne. Jag tror att den irriterar henne och att den förstör hennes naturliga intinkter. Dom små små instinkterna hon hade, och dom få gångerna hon visade hunger.. Jag saknar dom. Dom har liksom försvunnit mer och mer och nu vill hon nästan inte äta alls..

Ibland gapar hon när skeden kommer och då blir jag så glad, men när hon ätit 3-4 skedar så är hon nöjd och vill inte alls ha mer. Vad gör man? Ska man truga? Ska man sonda? Ska man trixa och lura henne? Ska man vänta tills hon blir hungrig på riktigt? Det är så jävla svårt!!!! Jag blir helt färdig!

 

Av Lisa - 24 november 2012 12:43

Titta vad jag är duktig!!! Har man EN tand så är det kanske lite svårt att pricka rätt hihi!
Nu ska vi vila en stund. Det blev jobb för mig ikväll, och imorgon. Välkommet i julkassan :)

Av Lisa - 24 november 2012 06:26

 

God Mooooorning! Här skiter vi i att det är Lördag, vi är uppe lika tidigt ändå! Frullen ligger i magen och Denise ligger och tittar på lilla sjöjungfrun medans jag smuttar på en kopp kaffe och jäser efter mina goda Pepparkaks-pannkakor med vaniljkräm    Yum yum yummeee säger jag! Nu är frågan hur man ska göra med gymmet idag.. Egentligen har jag bara lite lätt cardio på schemat idag (typ promenad) och vila imorgon.. Men jag vet inte,, Känner mig ju sugen på gymmet. Ska kolla om bror kanske vill va barnvakt lite senare så jag kan gå dit ensam för en gångs skull och slippa dra med Nisen in bland alla baciller!

 

Vad hade jag i mina pannkakor idag då?

1ägg+1äggvita

2msk mjölk

3/4dl havregryn

1tsk bakpulver

t tsk fiberhusk

1tsk linfrön

1/2 msk cocosmjöl

Pepparkakskrydda, salt, liiiite liite stevia

DONE!

Kan ju tillägga att man måste inte ha alla dessa ingredienser i.. Det räcker gott och väl med ägg+äggvita och havregryn om man vill göra det enkelt, men varför ska det vara enkelt när man kan krångla till det ?

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards