★ 399 gram ★

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Lisa - 3 november 2012 15:26

ÄNTLIGEN! Lilla gumman har äntligen fått sin första lilla tand! Med betoning på LILLA! Men den finns där inne. Den "klickar" mot skeden, och jag känner den med fingret, och det förklarar ju dom senaste dagarnas MONSTERhumör! Stora tjejen nu ju!


Experiment i köket var det ja! Gjorde faktiskt en GRYMT god kyckling idag som jag tänkte dela med mig av!

 

Jag gjorde en fyllning av:

Tomatpure´, soya, finhackad purjolök, vitlök, salt, peppar och lite olivolja!  

Skar upp filén på mitten och stoppade in fyllningen. Det som blev över penslade jag ovanpå! (det är därför det är lite svart)  In i ugnen på 250 c i c:a 20 minuter! SUPER!! Saftigt, gott och lite annorlunda mot för hur jag oftast gör kyckling! Till det rostade jag färsk blomkål, broccoli, palsternacka och potatis med lite salt och olivolja!  

Det här kan jag äta fler gånger! Vilken tur då att ja gjorde 4 portioner på en gång   

Vi har nyss kommit hem efter ett litet kaffe-stopp hos farmor och farfar. (MIN farmor och farfar alltså)

 

Av Lisa - 3 november 2012 09:06

Det är inte ofta man vaknar GLAD, men idag! Har visserligen fått minimalt med sömn och haft en gråtande och gnällig dotter inatt, men vad gör det om hundra år? Nu är hon som en liten solstråle som ligger här på golvet och daddar!

Mailade lite med min kostrådgivare igår och hade en massa frågor om både det ena och det andra och då kom vi fram till att jag missat att det faktiskt finns en sida 2 i mitt schema! Och livet blev plötsligt lite roligare! 

Har ju funderat och tyckt att det var lite väl lite info på schemat och det stod inga alternativa råvaror och så, men jag trodde att jag skulle få det senare.. Hade jag bläddrat lite så hade jag hittat det. haha. Fast det har ärligt talat inte gjort mig nånting alls att jag ätit exakt samma sak i 5 dagar, men jag skulle nog blivit less inom en snar framtid. jippie! Idag blir det experiment i köket!

Denise var som en liten fågelunge vid frukostbordet och hon gapade stort och åt upp nästan hela portionen gröt och drack en halv flaska iskall välling! Hon har börjat dricka väldigt bra! Igår svepte hon en flaska också, men bara när den är iskall då förstås, men vad gör det? Huvudsaken att hon dricker!

Idag är det vilodag från gymmet men det betyder inte att jag tänker sitta på arslet idag. Nä, snart blir det morgonprommis och en tripp in på Ica Remsle på vägen. Måste fylla på matförrådet lite!

   

  frukost


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards