★ 399 gram ★

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Lisa - 30 november 2012 20:22

Suck vilken dag! Allt har gått emot mig idag känns det som och jag har mest gått omkring och varit värsta surpuppan. Bitter på både det ena och det andra. Fixat och trixat och donat med en massa bilproblem, men det slutade med att jag helt plötsligt hade TVÅ bilar. haha. Men nu har jag iaf min lilla röda Peugeot och jag och Nisen har varit ute och raggat lite. Vilken frihet!!!

Jag är såååå glad över Denises nyfunna aptit! Det här är tredje dagen som hon äter som en häst.. Ja, om man jämför med förut iaf. Hon blir HUNGRIG! Hon gnäller och visar att hon inte är nöjd. Det har hon ALDRIG gjort förut! Nu räcker det inte längre med en halv burk Spagetti&Köttfärssås, nä nu vill hon äta 3/4 ungefär plus en halv banan efteråt. Hur bra är inte det då?? Nu måste det väl ändå börja hända saker på viktkurvan? 

Jag ger henne bara gröt, spagetti&köttfärssås, banan och min specialpudding. Vågar liksom inte ändra nånting nu när det går så bra. Lägger i lite blomkålsmos i pure´n och det går bra, men annars kör vi på samma.  Hoppas detta håller i sig!!!

Imorgon ska vi på dop! Denise ska få ha sin nya fina klänning, och jag också för den delen! Så mysigt! Jag tycker det är mysigt med dop, även om jag inte har några som helst planer på att döpa Denise så gillar jag att gå på dop!


Nu är det fötterna på bordet, X-factor och ett glas Cola Zero! Har faktiskt till och med köpt lite karra idag.. Åt några stycken men jag blev nöjd ganska snabbt, så nu står skålen här och jag vill inte alls ha nånting därifrån!! whaaaaaat?!??!?!!


Trevlig kväll!



Av Lisa - 30 november 2012 07:15

 

Den numera vanliga frullen: Pannkakor!!!!    Receptet på dom här pannkakorna har jag ju tagit från min kostrådgivare som driver Tasty-Health .. Men jag har liksom hittat på lite eget.. Bland annat så har jag hoppat över en VIKTIG ingrediens! BLOMKÅLSPURE´!!!! Men nu dom senaste dagarna så har jag provat att ha i det och gjort EXAKT efter receptet! Vilken skillnad!!!! Det var liksom grädden på moset. Det smakar såklart inte blomkål av pannkakorna men dom blir saftiga och super duper goda. Kommer aldrig skippa blomkålen igen! Idag hade jag i både blomkålspure´och morotspure´och smaksatte med kanel! Vispade vaniljcasein med lite vatten och la på toppen! (fluffet smälte och rann ut som en sörja av värmen, men smakade lika gott ändå hihi)

Receptet hittar ni som vanligt HÄR !!! Smakig måltid!! Ni MÅSTE prova, annars missar ni en god, kalorisnål, mättande och hälsosam frukost!


vad står på schemat idag då? Ingenting faktiskt! Jo, eftersom det har strulat till sig lite och jag inte har kunnat ta bilen som jag ska ha så har en väldigt väldigt omtänksam vän lovat att jag får låna hennes bil ett tag! Bara jag fixar däckbyte först, för man kan ju inte köra på sommardäck! Hur snällt är inte det då? Vem vill låna ut sin bil bara så där!! Natasha såklart    

Nä, nu luktar det lite konstigt från mitt lilla matvrak som ligger på golvet! Hon fortsätter sin nya livsstil. Aptit på hög nivå och jag kan inte annat än le!!!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards