★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Lisa - 25 november 2012 21:47

Att få komma hem från jobbet.. Och lyckas få i sin lilla plutt en halv tallrik gröt och 50ml majsvälling även fast hon alldeles nyss fått 50 ml i sonden. DET är lycka för mig!  (skulle nog sagt nåt HELT annat för ett par år sedan)


Ska försöka he mig i säng nu och kliva upp tidigt för att hinna med ett träningspass och lite matlåde-fix innan vi drar iväg till Övik imorgon! Det är mycket planering och förberedelse när det gäller maten och man får tänka till både en och två gånger ibland.. Det värsta för mig är om jag glömmer, missar eller slarvar med målen. Då kommer sötsuget som ett brev på posten och det är just det jag vill slippa!

Regelbundna mattider (var tredje timme), bra mat och mycket vatten! Håller jag det så funkar allt så mycket bättre! Jag mår BRA, känner mig MÄTT och jag är inte sugen på karra! Hur bra låter inte det då???


Natti Natti !!

Av Lisa - 25 november 2012 13:58

 

Så blev man barnlös igen då! Brorsan&Emma kom och hämtade henne nu. Jag börjar ju jobba klockan fyra. Skönt med lite egentid innan. Då kanske jag kan ta mig för att fixa håret! haha. Har inte ens kammat mig idag och det ser ut som ett bombnedslag här hemma! 

Ja, imorn är det dax! Övik---teoriprov! Nervös? mmmh.. Men jag har iaf rätt inställning: JAG KLARAR DET!


Av Lisa - 25 november 2012 08:16

 

God Morgon! Idag drack jag 40ml kall majsvälling till frukost. 10 skedar gröt slank också ner och jag har inte kräkts nånting!


Ja det verkar som att lillan mår bättre idag! Hon ligger på golvet och busar och leker för fullt.  Ska verkligen försöka få henne att äta så mycket som möjligt den naturliga vägen och BARA sondmata i nödfall.. Senaste tiden har jag ju liksom fyllt upp sondsprutan varje gång jag satt henne i matstolen för jag vet ju att hon inte äter.. Men jag ska prova att ge henne chansen att bli riktigt riktigt hungrig idag och se om hon äter nånting. Gör hon inte det, ja då finns det ju inget alternativ.. Då måste jag ju använda sonden, vad annars liksom?

 

Jag börjar få kläm på dom här pannkakorna nu! Idag blev dom riktigt riktigt RIKTIGT goda och jag gjorde som en liten "tårta"! smask smask! Saffranspannkakor med vaniljkräm!

Nu ska jag snart packa ner lillan i vagnen och ta en prommis tänkte jag. Det var längesen vi tog en morgonmpromenad faktiskt, och idag blir det inget gym så det passar väldigt bra!



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards