★ 399 gram ★

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Lisa - 27 november 2012 18:26

Vilken skön dag!! Brukar oftast inte tycka att det är skönt att vara hemma en hel dag, men idag har det faktiskt varit jävligt skönt. Precis vad jag behövde. Har stökat på med lite ditt och datt, ringt en massa samtal, städat och så har jag bakat lite. Testade ett recept på nyttiga muffins från Tasty-Health  .. Fast receptet jag gjode efter var ett recept på chokladmuffins med apelsinkräm.. Men jag var sugen på saffran. Så det fick det bli.. Höll dock lite dålig koll eftersom jag fick besök i samma veva, så jag gräddade dom en aning för länge, så dom blev lite för torra för min smak.. Men goda blev dom såklart ändå!

 

Testa själva!!


1dl havremjöl

1msk hela havregryn

1msk proteinpulver (vanilj tog jag)

1/2tsk bakpulver

2msk stevia

1ägg

1msk osötad äppelmos (enkelt att göra själv)

1msk vatten

Saffran!

Toppingen är gjord på Kesella och vaniljcasein!

Grädda i  175 grader i ca 10 minuter

Av Lisa - 27 november 2012 12:36

 

TADAAAAAAA! Hon tyckte jag skulle dra ut sonden. Ny viktkontroll på Torsdag och om hon ätit väldigt dåligt och inte gått upp så får vi diskutera då vad vi ska göra.. Jag kommer motsätta mig sonden från och med nu faktiskt. Förut så tyckte jag att det var bra och skönt att hon fick den så jag slapp känna mig stressad över att hon inte åt.. Men nu tycker jag bara att den verkar göra mer skada än nytta och den verkar ju inte hjälpa till med viktuppgången heller..Jag vill mata min dotter på ett normalt och naturligt sätt.  Hoppas Hoppas Hoppas att hon gått upp iaf några gram nu då och inte NER!

Vi diskuterade även det här med vårdbidrag och jag ska få träffa kuratorn och vi ska gå igenom allt tillsammans och skriva en ansökan för hon trodde att vi kunde få det nu när Denise fyllt ett år.


Nu är det vilopaus från ALLT! Har en grym huvudvärk idag som inte vill släppa!

Av Lisa - 27 november 2012 08:17

Konsten att göra kardemummakaffe!


Tjah, svårare än så är det inte. Oftast brukar jag ha kanel eller pepparkakskrydda, men idag tog jag kardemumma!

Igår när vi var i Övik så hittade jag min gamla docka. Trodde väl aldrig att Denise skulle gilla min slitna äckliga gamla Bertil.. eller som jag sa: BläBli.. Men dom blev best buddies och Snygg- Bertil fick följa med hem!

Ska väl nämna att Bertils baksida ser liiiite annorlunda ut..Ett ansikte som är övermålat med svart spritpenna. Ska lägg aupp en bild på det sen så får ni se. haha

   

Nä, nu är det dax att göra sig redo för gymmet! Rygg, vader och mage står på schemat idag!




11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards