★ 399 gram ★

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Lisa - 20 november 2012 19:34

 

Titta så fint jag sitter i min nya Bumbostol! Tack Annika och tjejerna!!


Blev en tung dag idag! Känner mig inge pigg alls.. Har egentligen inte gjort det på ett par dagar. Det gick jävligt tungt och jag kände mig svag på gymmet både igår och idag.. Var till tandläkaren en snabbis för att kolla upp om jag har nån infektion i munnen och det visade sig att jag har en virusinfektion. Därför jag har så jäkla ont. Kanske inte så vanligt att man får blåsor i tandköttet, men har man SLE är allt möjligt! Det gör SVINONT när jag äter och dricker kan jag lova!

Lilla Denise har varit hos doktorn.. Viktuppgången var obefintlig. Hon hade gått ner några gram igen och nu skrev doktorn en remiss till logopeden. Vi måste få bukt med det här!! Hon måste ju börja gilla MAT snart, som normala barn! Såklart blev det en ny sond.. Sondsättning är nu VÄLDIGT traumatiskt för Denise. Och inte bara för henne.. Idag stod även jag där och bölade när dom skulle sätta sonden. Det blev bara för mycket!! Börjar nästan grina nu när jag skriver om det till och med. FY så hemskt det var! 

Jag vet inte, men jag har nog blivit lite extra känslig eller nåt.. Det har varit mycket ett tag nu och bara tanken på att jag vet att hon kommer att dra ut den igen (det är bara en tidsfråga) ger mig ÅNGEST! Jag vill inte att hon ska behöva gå igenom allt detta hela tiden. Men vad ska man göra?? Hon måste ju få näring. Nu kan jag inte slappna av och lämna henne utan uppsikt när hon är vaken, för jag är så rädd att hon ska dra ut den igen.

Doktorn pratade om peg-sond.. Alltså, en knapp på magen. Hon sa att om det är så att barnet behöver ha sond länge och drar ut den ofta så är det nästan bättre och snällare mot barnet att använda en sån istället.. Det ser ju lite läskigt ut och låter ju hemskt, men att hålla på och pilla ner en slang genom näsan ner i magen var och varannan dag är nog värre.. Ja, vi får se hur det går med allt.. Just nu vill jag bara lägga mig ner och inte tänka på nånting alls!

Imorgon ska jag vila från allt vad träning heter! Istället ska jag sitta och plugga och Denise ska få vara hos Morfar. Där trivs hon bra!

Hoppas på att jag inte blir sjuk nu.. Känner mig som sagt inte fräsch.. Ont i skallen, munnen och halsen.. Har ICKE tid!!

Ucsh vilken tragisk blogg det här är! Den handlar om sjukdomar, läkarbesök och ångest typ. Känner mig som en hypokondrisk gnällkärring som är besatt av sjukdomar.. Men..ja, så ser livet ut tyvärr.. På tal om det så fick jag tid för operation idag.. 18/12 blir det.. Inläggning dan före.. Tur att det inte blev mellan Jul och nyår iaf, för då vill man ju göra annat! Typ SHOPPA!   

Nu ska jag smaska i mig resten av mitt goda kvällsfika! Sen ska jag banne mig SOVA!!!

   

Dagens instagrambilder..

Av Lisa - 20 november 2012 06:04

 

Lite stirrig såhär på morgonkvisten före frukost! Somnade halv sju och vaknade fem, så både jag och mamma är utvilade!

 

Dagens frukost: nyttig saffranspannkaka med vaniljkräm! SMASK!!!

 

Igårkväll var det homestyling på schemat! Blev lite inspirerad av andra som fakiskt redan hade satt upp julljusstake i fönstret och tänkte att då kan jag nog fasen byta gardiner iaf.. Och en liten ljusslinga på balkongen är alltid myisgt nu när det jämt är mörkt. Upptäckte att jag faktiskt har EN MASSA julpynt! Trodde att det mesta skulle ha försvunnit. Har ju faktiskt flyttat två gånger sen sist jag julpyntade, men jag har så det räcker och blir över!

Är i valet och kvalet om jag ska träna idag eller inte! Egentligen hade jag tänkt ha vilodag idag. Men nu när vi ändå är uppe så grymt tidigt och jag känner mig superpigg och Denise är på bra humör så kanske man borde ta tillfället i akt... Eller så stannar man hemma och myser vidare.. Svårt val? Näääääää. Vi satsar på gymmet! Rygg/Vader/Mage idag.. (om stumpan tillåter)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards