★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Tuuuuung dag!

Av Lisa - 20 november 2012 19:34

 

Titta så fint jag sitter i min nya Bumbostol! Tack Annika och tjejerna!!


Blev en tung dag idag! Känner mig inge pigg alls.. Har egentligen inte gjort det på ett par dagar. Det gick jävligt tungt och jag kände mig svag på gymmet både igår och idag.. Var till tandläkaren en snabbis för att kolla upp om jag har nån infektion i munnen och det visade sig att jag har en virusinfektion. Därför jag har så jäkla ont. Kanske inte så vanligt att man får blåsor i tandköttet, men har man SLE är allt möjligt! Det gör SVINONT när jag äter och dricker kan jag lova!

Lilla Denise har varit hos doktorn.. Viktuppgången var obefintlig. Hon hade gått ner några gram igen och nu skrev doktorn en remiss till logopeden. Vi måste få bukt med det här!! Hon måste ju börja gilla MAT snart, som normala barn! Såklart blev det en ny sond.. Sondsättning är nu VÄLDIGT traumatiskt för Denise. Och inte bara för henne.. Idag stod även jag där och bölade när dom skulle sätta sonden. Det blev bara för mycket!! Börjar nästan grina nu när jag skriver om det till och med. FY så hemskt det var! 

Jag vet inte, men jag har nog blivit lite extra känslig eller nåt.. Det har varit mycket ett tag nu och bara tanken på att jag vet att hon kommer att dra ut den igen (det är bara en tidsfråga) ger mig ÅNGEST! Jag vill inte att hon ska behöva gå igenom allt detta hela tiden. Men vad ska man göra?? Hon måste ju få näring. Nu kan jag inte slappna av och lämna henne utan uppsikt när hon är vaken, för jag är så rädd att hon ska dra ut den igen.

Doktorn pratade om peg-sond.. Alltså, en knapp på magen. Hon sa att om det är så att barnet behöver ha sond länge och drar ut den ofta så är det nästan bättre och snällare mot barnet att använda en sån istället.. Det ser ju lite läskigt ut och låter ju hemskt, men att hålla på och pilla ner en slang genom näsan ner i magen var och varannan dag är nog värre.. Ja, vi får se hur det går med allt.. Just nu vill jag bara lägga mig ner och inte tänka på nånting alls!

Imorgon ska jag vila från allt vad träning heter! Istället ska jag sitta och plugga och Denise ska få vara hos Morfar. Där trivs hon bra!

Hoppas på att jag inte blir sjuk nu.. Känner mig som sagt inte fräsch.. Ont i skallen, munnen och halsen.. Har ICKE tid!!

Ucsh vilken tragisk blogg det här är! Den handlar om sjukdomar, läkarbesök och ångest typ. Känner mig som en hypokondrisk gnällkärring som är besatt av sjukdomar.. Men..ja, så ser livet ut tyvärr.. På tal om det så fick jag tid för operation idag.. 18/12 blir det.. Inläggning dan före.. Tur att det inte blev mellan Jul och nyår iaf, för då vill man ju göra annat! Typ SHOPPA!   

Nu ska jag smaska i mig resten av mitt goda kvällsfika! Sen ska jag banne mig SOVA!!!

   

Dagens instagrambilder..

 
 
Ingen bild

Malin

20 november 2012 20:24

Åhh... What can I say... Gnäll så mkt du bara kan vet ja! Det har du ALL rätt att göra m tanke på allt som händer just nu, o allt som har varit. Knapp på magen är ju smidigt men vill väl undvikas så gott det bara går. Varför tror de att hon ökade så bra innan men stannat nu? Beundrar dig för att du hänger i så bra som du gör Lisa. Min mamma har SLE o säger att tröttheten är vidrig! Hon sover bort halva dagarna men är ändå lika trött. Gissar att alla drabbas olika men det är inte enkelt att vara så sjuk o ensamstående m en liten denis. Hoppas ni får en god natts sömn. Själv åker jag t thailand m min syster - utan mina fyra barn(!) på lör o lovar att ta en drink åt sig oxå. Kram på er!

Lisa

21 november 2012 05:40

Ingen som vet faktiskt vad det beror på. Men hon växer ju på längden iaf så hon växer ju, och det är ju positivt.
Ja jag är också GRYMT trött när jag är inne i ett skov i sjukdomen. Det går inte att sova bort heller, men just nu är jag inne i ett ganska lugnt skede i min sjukdom och då njuter jag av att kunna träna och vara hyfsat aktiv iaf, för det är inte alltid jag kan hålla på med sånt tyvärr.

Ta TVÅ paraplydrinkar åt mig i Thailand!!! Ha så kul!!

 
Ingen bild

Vanja

20 november 2012 21:05

Kan säga att "vanliga" barn inte heller gillar mat. Jag har två och det är en kamp varje måltid. När de blir större så kan man i alla fall säga att de inte får gå från bordet innan de ätit upp. Häromdagen försökte jag få min son att äta omelett och han spydde. Då känner man sig ganska elak när man tvingar honom att smaka. Mina har i alla fall alltid gillat välling. Man måste få gnälla lite när det är jobbigt!

 
Charlotte

Charlotte

20 november 2012 21:35

knapp är som jag sa inte lika farlig som det låter men hamnar det på tapeten så få du gärna ställa frågor till oss eller om ni vill se hur det ser ut på barn :)
kanske man kan hjälpa till lite grann iallafall :) kram

http://annacharlottesvensson.blogg.se

Lisa

21 november 2012 05:37

Tänkte direkt på det du sa när hon nämnde det, så då kändes det inte lika farligt faktiskt. Snarare mer skonsamt mot henne. Men vi får se vad som händer!
Ja, det är nog enklast om VI kommer och hälsar på ER iaf.. Så slipper ni allt bök och stök! :)

 
Ingen bild

Angelica

20 november 2012 22:00

Vad fint hon sitter!! När jag började läsa tänkte jag peg direkt kanske vore skonsamt. Hoppas allt löser sig man måste få älta och tycka livet är pest ibland!!

 
mimmi

mimmi

20 november 2012 23:24

Jag gillar din blogg, den är ärlig och du beskriver på ett bra sätt hur det är att vara prematurförälder utan att det känns gnälligt eller deprimerande. Fortsätt skriva det som faller dig in :)

http://mioee.blogg.se

Lisa

21 november 2012 05:34

tack! roligt att höra. känner mig ofta ganska gnällig faktiskt

 
Ingen bild

Stina

21 november 2012 10:21

Det finns en blogg som handlar mycket om ätovilliga prematurbarn http://linaslivilimbo.bloggplatsen.se

Lisa

21 november 2012 13:54

Tack jag brukar kika in där lite då och då faktiskt

 
Ingen bild

Lotta

21 november 2012 16:29

Hej Lisa :)
Du är en tapper kvinna det har jag föstått....när min pojke inte heller kunde tillgodose sig maten och sonden på kinden bara var till besvär, allra mest när han kräkte upp den och vi fick sätta en ny ideligen, så kom knappen på tal. Ångrar mig skarpt efteråt att jag var så motsträvig i början. Barnen ser så sjuka ut med sond men knappen syns inte....den behöver absolut inte vara för evigt utan kan plockas bort så fort den inte behövs längre. Ställs du inför faktum så försök se till fördelarna med knapp, det är en fantastisk uppfinning.

Kram och lycka till,
Lotta

Lisa

21 november 2012 17:03

Tack! Ja jag tycker faktiskt att det skulle va en bra idé med knapp. Det är ingen som vet hur mkt arbete jag lägger ner På att se till så att inte sonden åker ur. Jag håller koll JÄMT, lämnar sällan bort henne för jag kan inte kräva att nån annan ska ha den kollen på henne.. Och det är värst när hon håller på att somna för då gnider hon ansiktet mot allt . Ett jäkla passande och pusslande med tejpbitar i ansiktet.. Skulle verkligen var skönt att bara slippa allt det där :(

 
Ingen bild

Julia

21 november 2012 22:44

Det här är INTE en tragisk blogg, det är en underbar blogg!:)

Lisa

22 november 2012 06:42

TACK!!!!

 
Charlotte

Charlotte

24 november 2012 23:22

Ni är så välkomna så! Kan maila dig mitt mobilnummer för jag tror inte att jag gav dig de? ( minnet är bra men kort! haha ) så är det bara att höra av sig om ni vill komma förbi :)

http://annacharlottesvensson.blogg.se

Lisa

24 november 2012 23:59

Ja gör det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards