★ 399 gram ★

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Lisa - 2 november 2012 18:14

Alltså.. den här helgen!! Den är typ raka motsatsen mot förra helgen, och förr förra helgen! Det har varit fullt upp och nånting på gång hela tiden ett par helger och så nu då.. INGENTING! Jag är såååååå jäkla rastlös så jag håller på att smälla av! Denise har somnat och jag har precis ätit middag.. Självklart sätter godissuget in. Of course, det är ju Fredag! Men jag tänker INTE falla! Inte idag! Nope! Jag vägrar! (hör hur jag försöker övertyga mig själv)

Nä, jag gillar inte det här med att inte ha planer.. Och just nu sitter jag här och känner mig lite hopplös! Pluggar för fullt och kämpar med körkortsteorin och ju mer jag pluggar, desto mer övertygad blir jag om att jag inte kommer att klara det! Sjukt?! Får för mig att jag pluggar "fel", "på fel sätt" och att jag kommer att missuppfatta ALLT när jag väl sitter där och ska göra provet..  Nä, jag borde nog ta en liten paus över helgen och vila hjärncellerna lite. Jag tror ju alltid att allting är så mycket mer komplicerat än vad det egentligen är, och sen blir jag förvånad över hur lätt det var.. Får väl hoppas att det blir så den här gången också!

Ska väl snart ställa mig och förbereda mat.. Ja, det är lika bra att göra det så man slipper stå där med en fryst kycklingfile´i handen när man är superhungrig imorgon..


Pluttens B-DAY börjar närma sig också! Helt sjukt! 1 års kalas! Och jag som är helt värdelös på att göra tårta! Men jag har gjort en del annat gött och ska baka en hel del grejjer tänkte jag, och SJÄLVKLART även en tårta, men kanske inte en superstor, så den kanske inte räcker till alla   

Nån som har nåt bra ENKELT tårttips kanske??

Av Lisa - 2 november 2012 14:47

Freeeeedag!!! Jaha? So What? haha! Jag kör vidare på mitt kostschema denna helg. INGEN ätardag alltså! Det blir en ny upplevelse, men lätt värt det i slutändan! Det är som min "coach" skrev när jag kämpade lite med mitt sug: Vin och choklad, det vet du ju hur det smakar, och det kan alla äta! Men att vara nöjd med din kropp, är något som inte många känner!  Och tänker man på hur liten stund man blir tillfredställd av att äta det där goda, och på hur länge man har dåligt samvete sen... Ja då blir valet inte riktigt lika svårt!

Gym imorse igen! Jag och Nisen såklart. Jag hade tur idag och skruttisen somnade nästan på en gång vi kommit till gymmet, så jag kunde köra i lugn och ro utan att behöva underhålla henne samtidigt. Rygg, vader, mage stod på schemat idag. Avslutades med kondition på ATM. 

Man känner sig så nöjd när man kommer hem och har hela dagen kvar att spendera! Men nu är jag inte lika nöjd längre!!! Fixade barnvakt så jag kunde gå till körskolan och plugga i några timmar.. Jaja.. Och nu är det klart..  NU DÅ?????? Vad ska man göra resten av dagen då?? Rastlös? JAG? Skojar du? Skulle gärna åka iväg nånstans eller vad som helst, men jag orkar fasen inte lasta vagnen och GÅ ner på stan en gång till idag! Nä, det blir en tråkfredag med andra ord.. 

Lite bilder kan jag bjuppa på iaf..

     



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards