★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Lisa - 17 november 2012 20:35

Ja, det här med socker alltså.. Socker ÄR en drog! Det bara är så! Jag är väl typ den största gottegrisen av alla. Jag kan inte sluta äta om jag börjar äta nåt sött. Det GÅR bara inte. Jag kan sitta och stoppa i mig sötsaker fastän magen är proppfull och jag egentligen är så mätt så jag håller på att spricka. Det mår jag såklart inte bra av. Därför så satte jag det som prio ett när jag tog kontakt med min kostrådgivare. Att bli av med sötsuget!

Har jag lyckats?? SVAR: JA! Har nu gått på den här dieten i tre veckor och jag har bara ätit socker EN enda gång. På Denises födelsedag. Mådde jag bra då? Kände jag mig nöjd och belåten på kvällen? NEJ! Inte ett dugg. Det var INTE värt det. Suget kom tillbaka som ett brev på posten och jag åt hejdlöst kakor, bullar och tårta hela dagen. Ja, jag är så sjuk..  Varför ska man utsätta sig för sånt?? Bara för några sekunders god smak i munnen!! Nä, jag vill inte ha sockret i mitt liv. Jag vill inte ha "ätardagar".. Mina ätardagar brukar snarare bli FROSSERI och dåligt mående. Självklart vill man ju lyxa till det ibland, men det finns SÅ MYCKET annat gott man kan äta som inte innehåller en massa socker. 

När man äter på det här sättet som jag gör så har man ganska bra koll på exakt vad man får i sig eftersom man lagar maten själv. Inte en massa halvfabrikat, såser osv.. Så jag vet att jag inte får i mig en massa "smygsocker". Det är ju till och med socker i krossade tomater!! Visst kan jag ta en frukt då och då. Det ingår till och med i mitt kostschema, men det påverkar inte mig på samma sätt som en chokladkaka. Väcker inte samma sjuka begär efter mer, och det är NYTTIGT!

Imorgon är det dax för vägning och mätning nr 3. Hittills så har jag tappat ca 1 kg/vecka så det ska bli intressant att se vad som hänt denna vecka! 

Hur som helst så tänker jag INTE ge upp! Den här "livsstilen" får mig att må bra. Jag har mer energi, går inte omkring och är hungrig, magen funkar bra och jag äter god mat! Kan det bli bättre?

(sen kan det ju diskuteras hur nyttigt det egentligen är med olika sötningsmedel och så, men det får väl vara min last då. Stevia använder jag iaf)

                       

Av Lisa - 17 november 2012 15:16

Det här är mitt mellanmål!! Mums! Diet är inte så farligt hehe

Av Lisa - 17 november 2012 13:41

Lördag! Har varit och tränat, som vanligt. Ben och mage idag och Nisen fisen fick vara hos morbror så jag fick lite egentid.. Sen vi kom hem så har det bara varit KAOS! haha. Hon har en "vill inte äta-dag" idag, så när jag lyckats få i henne en halv burk spagetthi och köttfärssås så var jag väldigt nöjd och glad.... i några sekunder, för sen hade jag alltihopa i knät, på golvet, på stolen, på filten, på henne.. Suck. Samma visa vid frukosten imorse. KASKADspya över hela köksbordet, mina tofflor osv..  Efter en liten lugn stund med matlagning och lek i gåstolen så satte jag mig ner för att käka min lunch!

 

älgfärs,potatis,morötter och grönkål. Kryddat med texmexkrydda och en halv avocado på sidan! SMASK!

Tror ni jag hann äta? Nja, ett par tuggor sen började Nisen skrika och var inte alld glad.. Lyfte upp henne och kände att det nog måste bytas en blöja.. Enda problemet var att skiten var ÖVERALLT utom i blöjan..  haha. Ja, kläder, skötbord, ben, fötter, händer osv... Inte mycket annat att göra än att slänga henne i badet!



Mycket uppskattat och jag hade en väldigt glad liten sprattlande tjej där, ända tills jag plötsligt började störtblöda ur näsan och droppa blod rakt ner i badvattnet. Fort upp och på med kläderna och här sitter vi nu! Blöta, i ett bombnedslag och funderar på vad mer som ska hända den här dagen..  Det är allt annat än långtråkigt att vara mamma! hihi


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards