★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Knasdag!

Av Lisa - 17 november 2012 13:41

Lördag! Har varit och tränat, som vanligt. Ben och mage idag och Nisen fisen fick vara hos morbror så jag fick lite egentid.. Sen vi kom hem så har det bara varit KAOS! haha. Hon har en "vill inte äta-dag" idag, så när jag lyckats få i henne en halv burk spagetthi och köttfärssås så var jag väldigt nöjd och glad.... i några sekunder, för sen hade jag alltihopa i knät, på golvet, på stolen, på filten, på henne.. Suck. Samma visa vid frukosten imorse. KASKADspya över hela köksbordet, mina tofflor osv..  Efter en liten lugn stund med matlagning och lek i gåstolen så satte jag mig ner för att käka min lunch!

 

älgfärs,potatis,morötter och grönkål. Kryddat med texmexkrydda och en halv avocado på sidan! SMASK!

Tror ni jag hann äta? Nja, ett par tuggor sen började Nisen skrika och var inte alld glad.. Lyfte upp henne och kände att det nog måste bytas en blöja.. Enda problemet var att skiten var ÖVERALLT utom i blöjan..  haha. Ja, kläder, skötbord, ben, fötter, händer osv... Inte mycket annat att göra än att slänga henne i badet!



Mycket uppskattat och jag hade en väldigt glad liten sprattlande tjej där, ända tills jag plötsligt började störtblöda ur näsan och droppa blod rakt ner i badvattnet. Fort upp och på med kläderna och här sitter vi nu! Blöta, i ett bombnedslag och funderar på vad mer som ska hända den här dagen..  Det är allt annat än långtråkigt att vara mamma! hihi

 
 
Ingen bild

Lisa-mamma till Elvin

17 november 2012 15:07

Är det förkylningen som orsakar spyorna? E spydde kaskad på kvällarna när han var förkyld och hade slem i halsen.

Lisa

17 november 2012 15:10

Kan kanske vara det. Jag vet faktiskt inte. Det är tredje eller fjärde dagen nu och hon har aldrig varit ett kräkbarn förut.. Det är som att hon vill spy så fort maten kommer in i munnen ibland och ibland kräks hon en stund efter hon ätit. Hoppas verkligen att det bara är förkylningen, för hon behöver verkligen all näring hon får i sig

 
Ingen bild

Cillan

17 november 2012 15:37

Hur var bajset? Inte maginfluensa?

Lisa

17 november 2012 16:58

ne, ja tro inte det är nån magsjuka.

 
Ingen bild

Malin

17 november 2012 15:46

Gaaaahhh!!! Känner igen det där. Ska inte låtsas duktig o babbla massa av vår erfarenhet men s blir alltid sån vid förkylning. Mkt slem vilket kan göra att de blir illamående. Så duktig du är m träning o mat! Keep up the good work:-) Fira Nisen lite extra idag då det är världsprematurdagen! Hoppas hon snart äter igen. Kram

Lisa

17 november 2012 16:58

ja, vi får hålla tummarna för att det är övergående. Hon har ju aldrig haft dom här problemen förr

 
Ingen bild

Jenny

17 november 2012 16:28

Hej!
Jättegullig video på jättegullig bebis!
Om jag var du skulle jag dock klippa den så man inte ser hela henne naken. Det finns så mycket sjukt folk på nätet och sen kanske inte Denise kommer vara glad när hon blir äldre och den videon ligger ute till allmän beskådning!

Lisa

17 november 2012 16:56

ja, jag har ju inte filmat hennes underliv precis så jag tror nog inte det är nån fara

 
Ingen bild

Lotta

17 november 2012 16:46

Kan också vara tänderna som gör att hon spyr. Sådär spyr min fröken här nu då hon får tänder och hon spyr int annars heller. O skiter i ett känns det som.

Lisa

17 november 2012 16:57

kanske det kanske! Hoppas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards