★ 399 gram ★

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Lisa - 19 november 2012 20:36

MÅSTE bara tala om hur UNDERBART gott kvällsfika jag äter! Numera VARJE kväll bara för att det är så sliskigt och gott men ändå inte "syndigt"


 


Receptet hittar du HÄR  

Jag använder dock ett Casein med "vanilla icecream"-smak och en extra tsk kakao.. Njuter av varje tugga!

Av Lisa - 19 november 2012 18:03

Oj vad den här dagen sprang iväg fort! Vaknade halv sju imorse och hittade en glad liten skrutt i vagninsatsen bredvid mig i sängen.. UTAN sond! Suck! Ja, den har ju suttit rätt länge och jag är förvånad att hon inte slitit ut den tidigare, men nu är den borta. Ska till doktorn imorgon så vi får se vad vikten landar på då, så får vi väl avgöra om vi ska sätta en ny eller prova utan.. Men så som det varit den senaste tiden så behövs den.. tyvärr.

Så började morgonen.. och sen blev det bara KAOS! Tog med mig henne till gymmet efter en brottningsmatch vid frukostbordet.. Det var ingen hit att kolla på morsan som körde bröst och axlar och ni ska inte tro att man ville sova idag. ICKE! Nä, fick avsluta passet lite tidigare och ta en prommis istället.. Men hon är duktig som sitter stilla ändå den stund hon gör det. Det är nog inte alla barn som gör det!!

Sen har Denise kommit in i en period då hon helst vill bli buren hela tiden, och hon MÅSTE se mig, och helst ska jag titta på henne också och visa att jag hör och se henne.. Annars blir det ett jäkla liv! Ja, ni mammor förstår vad jag menar.. Tålamodet tryter ibland..Att försöka duscha, sminka sig, klä på sig, laga mat, packa väskor osv är inte det lättaste och jag höll på att få ett nervsammanbrott!! Men till slut tog vi oss iväg och morfar fick ta över det lilla monstret i några timmar medans jag pluggade lite, och samlade ihop lite nya krafter och tålamod på samma gång!

Nu är vi bästisar igen och har busat i  en timme! Hon har ÄTIT det jag gett henne,tack och lov, och jag har fått dammsuga hela lägenheter utan protester!


nu är det middagsdax!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards