★ 399 gram ★

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Lisa - 3 februari 2012 19:41

Ingen infektion iaf! Infektionsproverna visade ingenting och det känns ju skönt.. Men jag känner mig inte ett dugg gladare för det. Jag är totalt knäckt! Har gråtit typ hela dan och alldeles nyss bröt jag ihop totalt. Jag tror nog hela sjukhuset hörde mig gråta så jag tappa andan. 

Det känns bara som att ALLT kommer på en gång. ALLA känslor, all oro man har och har haft, tankar om framtiden osv osv.. Det känns som om krafterna håller på at ta slut, men jag måste hålla ihop ett tag till. Jag kan inte ge upp NU, inte när vi kommit så här långt!

Hade läkarsamtal idag och gick igenom allt som hänt den senaste tiden.. Jag grät mig väl igenom halva samtalet, men det var ändå skönt att gå igenom allt som varit. Det har ju varit en hel del om man säger så.. Och man hinner glömma en del saker, förtränga och förvränga.. Man får liksom inte riktigt plats med allt, så man kommer bara ihåg vissa saker..

Hon har iaf inte gjort några fler stora dippar ikväll. Men hon har kissat typ 60 gram på bara ett par timmar. Hon hade ju samlat på sig en massa vätska, men hon fick lite furix och det gjorde susen. Idag vägde hon 5 gram mer än igår, och det är ju bra, med tanke på hur mycket vätska hon gjort sig av med! Det är även konstaterat att hennes "ductus" inte finns längre. Ett problem mindre!

Usch, mycket tankar snurrar i min skalle idag, alldeles för mycket! Skulle helst av allt vilja ha en godispåse nu och tröstäta en massa choklad, men jag får nog klara mig tills imorgon! Tyyyypiskt!


Imorgon får Denise vara på förstasidan i Örnsköldsviks Allehanda. Hon får även en helsida i Tidningen Ångermanland! 


Alla ska får veta vilken fighter du är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Av Lisa - 3 februari 2012 10:58

Oro, oro, oro! Vi kom upp till Denise för en stund sedan och fick höra att hon nyligen gjort en rejäl saturationsdipp.. Plus att hon varit väldigt kall inatt. Så nu ska det tas nytt CRP för att kolla så att inte en infektion tagit fart igen... Så nu blir det några oroliga timmar här innan vi får svaret.

Orkar hon en infektion till? Är det samma infektion som tagit fart igen? Orkar jag stå vid hennes sida? Frågorna är som vanligt många och oron är precis lika stor som för en vecka sedan!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards