★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Lisa - 12 februari 2012 23:04

Bra dag för Denise.. Skit dag för mig! Usch och fy. Har inte alls mått bra idag. Det blir bara för mycket ibland. Hur ska det bli med allt? Hur ska vi få allt att fungera? Är det ens möjligt? Hur ska man orka ta hand om sig själv, ta hand om varann och ta hand om lilla Denise? Vet liksom ingenting om vad livet har i beredskap för mig och min lilla familj i framtiden..Hur mycket orkar en människa?  Det börjar bli en vana att bryta ihop på helgerna tror jag.

Har väl bölat i si sådär 1,5 -2 timmar ända tills ögonen var helt igensvullna och näsan inte gick att få minsta lilla luft genom.. Huvet pulserar och jag känner mig råförlyld.. Men, dom säger ju att det är nyttigt att gråta. Även om det inte löser ett enda problem så lättar det på trycket lite.

Har syster här ikväll vi har precis kommit ner på rummet efter att ha varit uppe och matat lillan, och pysslat lite med stomin. Till allas stora förvåning så hade hon bajsat I BLÖJAN!!! Vi bara juuuublade! haha. Som vi har väntat på detta bajs, och nu kom det, så nu vet vi att det funkar iaf! Skönt för henne, och skönt för oss som väntat!

En annan bra sak var att stomipåsen satt kvar! Den har nu suttit ända sen klockan ett idag! REKORD!!!


Hoppas på att vakna upp pigg och GLAD imorgon.. och gärna utvilad också!

Av Lisa - 12 februari 2012 14:29

Ja nu har Denise tjänat sin första femhundring! Tack vare er! Man får ju betalt för varje visning på videoklippen jag lägger upp, och eftersom Denise är filmstjärnan så går självklart pengarna direkt till henne! Det är inte alla bebisar som börjat tjäna pengar när dom är 36 graviditetsveckor! Så fortsätt titta på våra klipp! Det finns förresten två nya klipp från idag. (du hittar dom om du bläddrar ner till videofy-widgeten i vänsterspalten)


Ja idag är Denise alltså 36 veckor! Hon vägen 1388gram och är en ganska nöjd tjej.. Så länge inte stomipåsen lossnar och hon har bajs fulla blöjan så är allt i sin ordning! Vi har nu fått flytta in till en lättvårds sal och bor just nu med tre stooooora nyfödda bebisar! Allihopa föddes inatt, så Denise är äldst, men minst!


Nu ska jag släpa mig ut på en prommis!



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards