★ 399 gram ★

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Lisa - 13 februari 2012 20:33

Ja, och så här höll hon på i typ en halvtimme! hihi. Lilla pluttan!


Idag har jag pysslat med Denise och haft henne på skötbordet! Såååå mycket enklare och smidigare än att tvätta henne i sängen. Dessutom så finns det en värmelampa ovanför skötbordet, så man behöver inte oroa sig lika mycket över att hon ska frysa! 3 gram tyngre idag.. Det går uppåt iaf, men i snigelfart!

Jag tog lite egentid och stack iväg till gymmet idag! Körde CXWORX och sprang lite på löpbandet, så imorgon lär jag ha ont både här och där.


Jag tycker att Denise har varit lite dippig idag.. Särskilt nu på kvällen. Hon ligger och håller andan och dippar i puls och saturation.. Så pass mycket så att jag blir helt svettig. (jag är ju van vid det här laget, så hon måste sjunka ganska lågt innan jag blir svettig) Men hon kanske bara är trött.. Dom hade tagit infektionsprover idag iaf och dom var helt negativa, och imorgon är det nya prover, tror jag iaf.. Jag tycker att det är skitbra att dom tar prover så ofta som dom gör. Ett litet stick, och man får veta MASSOR!


Imorgon är Denise 3 månader!! 

Av Lisa - 13 februari 2012 13:13

Tog en rejäl sovmorgon idag och blev smått chockad när jag vaknade halv tio av att telefonen ringde! Men jag antar att jag behövde det.. Känner mig liiiite lättare i sinnet idag, men nog har jag gråtit ett par skvättar även idag. Det är mycket som ska ut!

När jag kom upp till avdelningen idag, så kom en av doktorerna och sa att han hade pratat med Öviks sjukhus idag och det är planerat att vi ska få flytta i slutet av veckan om Denise går upp i vikt! Så nu hoppas vi såklart att hon går upp lite varje dag. Idag har hon börjat få 25% ersättning istället för bröstmjölk, så sakta men säkert ska hon nu övergå till ersättningen eftersom det är det hon måste äta sen eftersom jag inte kan amma henne.

Det händer så mycket nu och jag hinner inte med! Känner mig totalt förvirrad faktiskt. Vet snart inte vad som är höger och vänster ens! Måste skriva kom ihåg lappar om det mesta, glömmer saker, slarvar med mediciner och ibland glömmer jag till och med att äta. Jaja.. Jag är inte sån "egentligen", så det går kanske över när allt lugnat ner sig!

Nu ska Denise snart göra ögonundersökning! Jag är i valet och kvalet. Ska jag våga vara med? Har hittills inte varit med en enda gång, och jag behöver ju såklart inte det heller.. Det kanske bara skulle vara att pressa mig själv nu när jag tänker efter. Varför ska jag vara med på nåt som jag VET kommer svida i hjärtat, när jag redan mår piss?? Nä, bättre att ta det nån gång då jag känner mig gladare och starkare!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards