★ 399 gram ★

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Lisa - 27 februari 2012 21:09

Usch och fy va dödligt less jag blev!! Jag var bara tvungen att gå hem.. Kände att jag höll på att somna samtidigt som jag helt plötsligt blev på grymt dåligt humör. Nä, jag behövde en pause! Överlät dagens sista överföring till personalen, matningen klockan 21.00 och allting!

Pratade med en av sköterskorna idag och sa att jag känner att det blir för mycket ibland.. Jag vill känna att jag kan sitta i lugn och ro med min dotter och bara vara mamma utan att behöva bekymra mig om hur jag ska hinna med alla överföringar.. Så vi bestämde att dom ska försöka göra en innan jag kommit dit på morgonen iaf.. Så kan jag göra en mitt på dan och sen en på kvällen.. eller om nattpersonalen gör en när dom kommer.

Jag vet inte varför, men vissa dagar tycker jag att det är så fruktansvärt jobbigt med dom där överföringarna, men andra dagar går det hur bra som helst. Jag måste lära mig att släppa taget och låta personalen göra sitt jobb. Jag MÅSTE inte göra allt! Jag MÅSTE inte va där klockan åtta på morgonen! Dom blir ju förvånade när jag kommer så tidigt. Jag har så svårt för att veta hur jag ska vara, när jag kan gå, hur mycket som förväntas.. Men jag lär mig väl med tiden. Alla förstår ju att det inte är hälsosamt att sitta instängd i rummet exakt hela dagen.

Har pratat med kuratorn idag också. Hon bara knackade på min dörr och kom in och vi pratade i en halvtimme eller nåt, om lite allt möjligt. Skönt att sätta ord på saker och ting!


Tog en liten sväng på stan idag. Gick ner på badhuset och öppnade upp gymkortet som varit fryst sen i November. Så imorgon bitti bär det av till gymmet innan jag sticker upp till sjukhuset. (tror jag iaf) eller nån annan gång under dagens gång.. Men morgonen brukar kännas bäst!

Denise har varit gnällig, knorrig och grinig idag.. Vet inte riktigt om hon har ont i magen eller vad det är, men det skär ju i hjärtat när hon blir sådär ledsen!! Hon skriker så att rösten går sönder, men så länge hon får ligga på mitt bröst så går det bra.. Så ni kan ju förstå vad jag gjort hela dagen!


Natti Natti

Av Lisa - 27 februari 2012 10:42

Dagens Mini & Me ! Idag är det en ny doktor här! Han har inga smycken på sig och undersöker Denise lite noggrannare. Han tycker det börjar bli dags för en lungröntgen för att se hur det står till där inne. Bråcket är konstaterat och dom skulle kolla om kirurgen som fixar stomin vill göra något åt bråcket också. Dagens vikt: 1871 och vi äter 45ml var tredje timme. Det mesta ur nappflaskan! Det går framåt!

 
Av Lisa - 27 februari 2012 06:31

Man måste vara effektiv på morgonen om man ska hinna med nånting över huvud taget här hemma.  Så jag har redfan hunnit slänga in middan i ugnen, dragit igång en tvättmaskin och fixat frukost. Kan även erkänna att jag just nu tittar på gårdagens BB.. Vet inte varför jag tittar på det där egentligen men jag har nåt slags behov av att se folk göra bort sig, och ofta sitter jag och håller för ögonen, haha. Pinsamt program!

Har tagit hem 7 avsnitt av "Revenge" så nu har jag det jag gör några timmar på sjukhuset iaf..


Ha en bra dag! Idag blir det täckbyxor och dunjacka tror jag bestämt! Burrrrrr


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards