★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Lisa - 25 februari 2012 23:12

Home sweet home! Kom precis hem efter en låååång och seeeeg dag i vår lilla sal. Denise sover mest hela tiden, och jag kan nog säga samma sak om fadern..hrm.. Så vad gör jag då? Ser på tv och surfar på mobilen, vilket har lett till att jag har överskridit datamängden (eller hur man nu säger) på bara några dagar. Så vill jag surfa snabbt så får jag fylla på igen.. Blööööö! Önskar att det fanns internet på sjukhuset, men det gör det inte.. Det märks nog på mitt bloggande antar jag?

Jag sa iaf till sköterskorna att jag lagt märke till att doktorn har smycken.. På deras reaktion så verkade det som om det var något som det talats om förut.. "Läkarna är sämst på att följa hygienrutinerna".. Jaja.. Han hade då fortfarande på sig sin ring och sin klocka när han kom in till oss.. Men som tur är så tar han inte i Denise så mycket mer än att trycka in pekfingret i magen på henne, och lyssna med stetoskopet på tarmar, lungor och hjärta. 

Vi klarar oss mesta tiden alldeles själva.. Känns väldigt konstigt.. Det är så att om jag inte gör saker så blir dom inte gjorda. Det är tex ingen som kommer in och kollar så att jag tagit temp på Denise, att jag gjort överföring.. Och idag är det inte ens någon som kollat en resp på henne.. Om dom nu inte gjorde det under dom 45 minuterna som jag var borta..

Jag vet att man inte ska jämföra, och jag vet att det här inte är samma sak som att ligga på en IVA sal på Barn 4.. Men som jag sagt förut så känns det som ett JÄTTE kliv och det känns som att HELA ansvaret ligger på MIG.. Det är ju jag som måste vara uppmärksam och det är jag som måste tala om ifall något verkar fel. Hur ska jag veta vad jag ska titta efter?? Nä, jag har inte hunnit vänja mig vid det här än.. Och det lär nog ta sin lilla tid, men jag ska prata lite med vår ansvariga ssk till veckan och tala om hur det känns och vad jag tänker.. 

Jag lovar att jag ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran imorgon!! Många frågar efter hennes vikt, men den är ju så missvisande nu eftersom hon samlade på sig så mkt vätska.. Men som mest vägde hon ju 1921.. Men jag kände ju att det var fel, och efter lite vätskedrivande så hade hon tappat ca40 gram.. Så vi får se vad vågen visar imorgon bitti!

Sov gott! Natti Natti

Av Lisa - 25 februari 2012 17:46

Pappa fixar käk och jag och mini myser på rummet. Imorgon blir hon 38 grav. Veckor! Helt sjukt egentligen att hon inte ens skulle vara född NU! Känns fortfarande skumt inland. Fick en förfrågan om lite mer bilder på en VAKEN Denise.. Ja det är lite svårt just nu för typ enda gången hon är valen är när hon är hungrig, och då är det bråttom att få mat så då får inte mamma fota! Och annars när hon vaknar till, jag då har jag fullt upp med att fulla och prata bebis språk ha ha.. Nä, sanningen är dem att kameran ligger hemma. Jag bloggar från mobilen och jag är lite lat :) Men snart så :) Nu är det "mata bebis time "

Av Lisa - 25 februari 2012 14:04

Efter en promenad i solen och har fått surra med lite folk så känner jag att jag fått lite nya krafter! Förser behövs krafter även till att ligga så här :)

 
Av Lisa - 25 februari 2012 08:23

God Morgon.. Tog "sovmorgon" idag.. Sovmorgon är alltså att kliva upp halv åtta istället för sju. haha. Ska snart bege oss upp till sjukhuset bara min magknip går över.. Men den är självförvållad så det är inte synd om mig alls. Har nämligen ätit godis och mackor två dar i rad och jag vet preciiiiis hur det blir då!

Jaja, skönt att va hemma en stund extra iaf även om jag hellre såklart hade haft Denise här hemma också. Fy fasen vad jag längtar tills jag har henne här hemma hos mig!! Vilket lyx att inte behöva gå eller åka nånstans för att träffa sitt eget barn..  bläää va less jag är på sjukhus! Men... det är bra att dom finns, annars hade inte min dotter funnits!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards